Inlägg från: NJsmamma |Visa alla inlägg
  • NJsmamma

BF November,2010 DEL 2

Marinero skrev 2010-06-15 12:22:55 följande:
    Snart ska vi åka till Tidaholm igen. Ska titta på två hus, varav ett av dem är vi verkligen intresserade av då det är bra pris och stort. Hoppas det är i gott skick med, verkade så iaf. Sen ska sambon skriva på papper ang jobbet och träffa innebandylaget som han ska träna
    Lycka till med husvisningarna, alltid lika spännande
  • NJsmamma

Namn är ju så himla svårt, men blir det en flicka så är vi överrens om antingen, Leia, Thea eller Emilia pojk är vi än så länge bara överrens om Leon, nästa vecka vet vi iaf vad det blir

• NJsmamma

Rosen och Helen, vilka finfina magar ni har

Helg igen, tycker att veckorna rusar iväg känns inte riktigt som att man hänger med.. nästa vecka är det dags för rul och könsul, såå spännande

Är det någon annan som är otroligt öm längst ner i magen?? Igår när jag skulle raka benen gick det sådär kan jag säga, kan varken stå eller sitta i framåtlutat läge speciellt länge, det gillas INTE!! Här om dagen kände sambon en bebisspark utanpå magen, vilken lycka..

• NJsmamma

Lycka till ni som ska göra rul idag och välkommen hit ouii

Jag har legat mer eller mindre däckad i helgen, vrålförkyld och en huvudvärk som inte är av denna värld.. idag mår jag mycket bättre tack och lov!!
    Imorgon är det könsul, såå spännande, jag tror på en liten flicka till

Ser att det har skrivits en hel del om förlossningar, usch ja att man ska behöva genomlida det en gång till.. men såklart är det ju värt det alla gånger när man får upp skrutten på bröstet, myyys!
    Min förlossning började med vattenavgång på söndagen och Novalie är född på onsdag 11.25, där emellan är ett mer eller mindre helvete av värkar mer vatten och in och ut på sjukhuset.. När det väl satte igång fick jag både bada, (helt fruktansvärt, fick panik av att ha värkar och inte kunna röra sig knappt där i badet) fick sterila kvaddlar, någon annan som har fått det?! Herregud det gjorde SVINONT aldrig mer säger jag. Lustgasen användes flitigt, men till en början var jag mest förbannad för jag greppade inte riktigt hur jag skulle använda den, men till slut gick det:) Och såklart kom eda:n med, dock fick jag information efteråt att den måste ha lagts fel för den minskade inte alls smärtan något plus att jag fick ischiasnerven i kläm, och det gjorde djävulskt ont tillsammans med värkarna vill jag lova!
    Herregud, jag som hade tagit med mig skvallertidningar i hopp om att jag kanske skulle kunna kika lite i dom när eda:n tagit, tjiiii fick jag, låg och ålade i sängen hela förlossningen, fanns inte en chans att jag skulle kunna flytta på mig, upp och gå eller liknande.
    Ingen förlossning är ju den andra lik, men jag kan garantera att jag kommer be om ALL smärtlindrig jag kan få, förrutom kvaddlarna då
    Finfint väder här idag, jag och skruttan är lediga och ska nog ut och njuta lite av solen snart!

• NJsmamma
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-21 08:56:35 följande:
    Har kommit på vad det är jag mår så dåligt av nu, och det är mina järntabletter - Niferex.
    Ska byta sort nu, för min mage klarar inte av dom. Får jätte ont och sen spyr jag som en gris. Om jag struntar i att ta dom så mår jag jätte bra . Knepigt de där, eftersom jag klarade av dom förra graviditeten.
    Jag mådde också kasst av dom förra graviditeten och spydde som en tok.. Vad finns det för andra som man kan ta? Kommer ju garanterat få börja med det snart och känner inte att jag vill riskera att må lika illa som då. 
  • NJsmamma
    popcornplaya skrev 2010-06-21 20:53:02 följande:
    Hej igen allihopa, har inte varit inne här sedan i fredags för vi har varit i sthlm på en liten tripp. Orkar inte läda ikapp just nu så jag vet inte om det har hänt något speciellt här inne.

Vi har i alla fall varit på emmakliniken i gbg idag och gjort könsul. Och vi fick reda på att det är en lite flicka som bor där inne Skrattande Mycket spännande måste jag säga då vi ju har en son sen innan. Så nu kommer vi ha både en prins och en prinsessa.

Bilder finns i galleriet under könsul.
    Grattis här med:) Längtar tills imorgon bitti när vi ska till samma klinik, otroligt nervöst och spännande på samma gång får se om det blir någon sömn inatt alls
  • NJsmamma
    Bebis050810 skrev 2010-06-21 21:47:12 följande:
    Har varit på RUL idag, det gick bra men tog lång tid för denna barnmorskan var jättenoga, har ingen gång haft någon som varit så noga med mätningar och berättat så ingående om allt. iofs är det ju bra! men tid tog det och hon skulle kolla avståndet mellan magsäcken och hjärtat och se om det var en linje däremellan och min lilla bebis hade inte ätit/druckit så mkt så magsäcken var platt så vi fick komma tillbaka efter en timme, då såg hon bra och magsäcken var lite större så hon sa att det såg bra ut och ville förse sig om att vi oxå såg att allt låg rätt som det skulle.
    Allt var bra sa hon och hon sa även att jag inte skulle fundera mer på detta nu, när jag frågade om "är allt verkligen bra med bebisens magsäck nu då?" -Ja då, tänk inte mer på det.
    Ja så jag får väl lita på det då, men samtidigt kan man ju inte låta bli att oroas när hon ville kolla igen och igen!

Blev flyttad några dagar bakåt, så nytt BF är 15 november. (tidigare 10)
    Jag fyller år den 20:de så det kanske blir en födelsedagspresent för mig fast hoppas vi får varsina födelsedagar, det vill jag absolut!
    Kanonbra med en så noggrann barnmorska, toppen att allt såg bra ut Kan ju bli en mysig födelsedagspresent, men håller med helst vill man ju ha varsin dag!!
  • NJsmamma

kicki, vilken fin mage En annan ser ju ut som en svullen ballong, magen har växt enormt mycket dom senaste 2 veckorna.. 

• NJsmamma

Hedi: Härligt att allt såg bra ut på rul och javisst syns det väldigt tydligt vad det är
    Chanelll: Spännande med könsul inbokat, bara att räkna ner

Är ganska nyss hemkommen från könsul på emma ul-klinik, det blir en pojke Bild finns i galleriet.. Så nu får vi en av varje, jättemysigt!! Det var verkligen hur trevligt som helst där på kliniken, barnmorskan tog sig verkligen tid och kämpade för att vi skulle få en bra profilbild, han var väl mindre road av att lägga sig som hon ville hihi:) Men vi fick med oss 14 bilder och dessutom alla bilder på en cd-skiva Värt alla pengar i världen att få se honom!!

• NJsmamma
    NoahLeah skrev 2010-06-22 09:39:11 följande:
    Vilket toppensjukhus, fick en tid kl 13 för att kolla så allt är okej.
    Vad skönt att ni fick tid så snabbt, hoppas det "bara" är något lindrigt, det går ju mycket förkylningar med halsont och div nu..
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2