Inlägg från: NJsmamma |Visa alla inlägg
  • NJsmamma

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-12 16:21:13 följande:
    Då har vi gjort ytterligare en viktuppskattning.
    Han mätte och grejjade, tog massa extra mått bara för att vara på den säkra sidan. Men vikten är fortfarande låg. Han ökar bara med 100 gram i veckan "/ Så nu ligger den beräknade vikten på ca 1900 gram . Och ja det är inte alls mycket. Men moderkakan såg fin ut, och flödet i navelsträngen var bra. Så man vet inte riktigt varför han inte vill gå upp i vikt. =/ Så ja, vi kommer få en liten bebis helt enkelt.

Fostervattnet var lite mindre än sist, men inte så lite att det ska klassas som dåligt. Även om en minskning inte är bra. Så vi fick en tid på tisdag nästa vecka för CTG & Flöde. Och då kommer vi även få en tid för igångsättning, dom vill testa och se hur han klarar värkarna, och se om han kommer klara en vanlig förlossning eller om det måste bli kejsarsnitt.

Jag hoppas ju att vi slipper ett snitt, och att han ska klara av värkarna. Men den dagen, den sorgen! Vi får bara vänta och se helt enkelt. Men nu vet vi att det är nääääära! :)
    Herregud så det är mer eller mindre spikat att det blir igångsättning rätt snart?? Så spännande, hur känns det?? Jätte nära nu ju Håller verkligen tummarna för att när det väl sätts igång så kommer han klara värkarna finfint så att ni slipper ett snitt..
    NoahLeah skrev 2010-10-12 15:53:56 följande:
    vad skönt det låter med 3 timmars sömn, här blev det bara 20 min powernap men hoppas få igen det inatt.
    Nu har sonen o jag mysstund i soffan innan det är dag satt sätta igång med middagen..blir Linsgryta från Linas matkasse idag, ska bli spännande att se vad sonen tycker om det.

Fick förresten veta idag att Noah gått på toa på fks o kissat...hoppas samma intresse kommer hemma snart.
    3 h sömn så här på dagen var gudomligt skönt, men kan säga att jag är sååå seg i huvudet nu.. blir middag snart och sen mys ner i soffan. Linas matkasse har jag hört ska vara bra, kanske ska prova det.. tycker att det är fruktansvärt svårt att komma på maträtter varje dag, kan vara skönt att få hem varor och dessutom veta en hel veckomeny
  • NJsmamma

Nu står det en kastrull med hallonbladste och drar på spisen, undra hur det smakar?! Luktar inte jättegott kan jag säga, kanske smakar där efter också

• NJsmamma

Kan meddela att hallonbladsteet inte smakade något speciellt, helt okej faktiskt så det kommer jag utan problem kunna dricka En ny kopp imorgon.. Nu ska jag gå in till skruttan och läsa för henne, mysiga stunder som man får ta tillvara på extra mkt nu innan bebis kommer. Lär väl somna där inne i vanlig ordning

• NJsmamma

MammaD: Vilka underbara bodies, du är verkligen duktig

Fin magbilder ni har lagt in tjejer, så mysigt!

Har sovit uselt inatt, har haft fruktansvärd "mensvärk" bak i ryggen med en massa sammandragningar, plus att det gick ner i ena låret och gjorde så djävulskt ont så att tårarna inte var långt borta, blev livrädd och det kändes verkligen som att ngt var riktigt galet.. tog iaf alvedon och det lättade lite efter en stund så jag har legat och småslumrat under resten av natten:/  Nu känner jag ingenting, så himla konstigt det här, vad kroppen lurar en.. trodde verkligen att det var på g.
    Konstigt vad man längtar efter att det ska sätta igång samtidigt som man får fullständig panik när det gör så ont (iaf jag) Vad har man gett sig in på?!

• NJsmamma

Chanelll: Lite extra kramar til dig idag, fy att du ska behöva ha så ont lider med dig   Hoppas verkligen att hon kommer ut lite tidigare så att du slipper gå så länge till.

Man är verkligen varken pigg eller speciellt uppåt just nu känner jag, sååå trött och har onda sammandragningar från och till, blir till att mysa ner mig med familjen i soffan och invänta idol.. hoppas ni får en trevlig kväll tjejer!!

• NJsmamma

MammaD- Massa kramar till dig, måste vara en otroligt jobbig sits ibland det här med bonusbarn, speciellt då dom är så stora, men jag är övertygad om att du gör ditt allra bästa och mer kan du inte göra. Förstår att det måste vara skit just nu med allt som det är, men försök tänka på dig själv och ta tag i saker sen efter förlossningen istället, nu är det fokus på dig och bebis!

Jag har druckit hallonbladste nu i ett par dagar, faktiskt 2 koppar om dagen, jag har ju väldigt mkt sammandragningar som det är redan men visst natten till igår fick jag ju rätt så onda, men sen har det vart lugnt. Jag hade verkligen föreställt mig att det skulle vara skitäckligt då många har skrivit om det, men jag tycker att det är helt okej, har i lite honung också så blir det extra gott

• NJsmamma
    MammaDeborah skrev 2010-10-18 13:06:05 följande:
    Jädrans vad förvärkar jag har... och magen kör... men jag vågar inte tro nånting förrän det blir tydligare...
    Håller tummarna stennhårt, nu får det sätta igång.. hoppas du kan få en stunds vila innan barnen ska hämtas..
    Har också så fruktansvärt ont i bäckenet, värsta klumpiga sälen som ska försöka vända mig om i sängen på nätterna, så länge jag ligger still så är det ju helt okej.. men att behöva vända sig ett antal ggr och detta j-la kisse springet på nätterna blir jag tokig på
    Igår var en riktigt härlig höstdag här, med strålande sol, vi bor precis vid en sjö så jag sambon och dottern gjorde varm choklad och köpte med oss rykande färska kanelbullar och gick ner till vattnet på en promenad och fika i solen, underbart härligt.. men det fick man ju lida för sen, jädrar vad ryggen värkt.
    Idag är det ju mindre trevligt väder, vill bara krypa under täcker igen..
    Många utav er som har sex, härligt om det funkar, om än lite klupigt kan jag tänka mig *fniss* Får ta igen det där sen efter förlossningen istället tror jag

Frogster: Det här med att gå ner i vikt av att amma är ju faktiskt det många gör och är absolut inget konstigt.. så amma på i lugn och ro och bekymra dig inte för vad andra tycker och tänker

Chanelll: Dessa dårar till folk blir man galen på ibland, varför ska dom ens kommentera om dom stör sig?? Det finns folk till allt, försök att ignorera det, kanske inte så lätt men man blir bara mer upprörd och det ska du inte behöva vara nu Vissa människor är tyvärr så att dom vet bäst om ALLT, vi är för tusan en hög underbara höggravida tjejer som får gnälla hur mkt vi vill och duger inte det så låt bli att läsa eller kommentera tycker man!! Det ÄR jobbigt att vara gravid speciellt så här på slutet då man bara väntar och längtar efter att det ska sätta igång..
  • NJsmamma

Carolina13: Hoppas det gått bra idag, håller tummarna för att allt ser fint ut

Maten står på spisen, potatis, köttbullar och brunsås, såå trist, men jag har tusan ingen fantasi vad gäller mat överhuvudtaget längre...

Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-18 15:26:58 följande:
    Nu har även jag köpt hallonbladsteet Hehe!
    Hunnit smaka på det ännu??
  • NJsmamma

MammaD: Stackare som har en kropp som luras så med dig Hoppas att det drar igång ordentligt nu under dagen *kram*

Tredje dagen jag vaknar med sprängande huvudvärk och så trött så jag inte vet vart jag ska ta vägen, såå segt. Dottern är i skolan så jag kanske ska passa på att krypa ner under täcket en stund igen..

• NJsmamma

Bebis: Underbar mage, såå fin

Chanelll: Herregud har också läst igenom vad dårarna skrivit, vad är deras problem, vilka barnrumpor, fruktansvärt patetiska!! Var nog lika väl att bli av med dom som "vänner".

Har ju vaknat med en grym huvudvärk dom senaste dagarna, och ont bakom ögonen om man säger.. ingen alvedon hjälper och jag känner mig liksom allmänt sjuk, skitjobbigt.. har sovit mer eller mindre hela dagen idag men inget hjälper. Ska iaf till bm imorgon och får höra efter vad hon säger. Bara det inte fortsätter så här för det står jag inte ut med

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2