Inlägg från: NJsmamma |Visa alla inlägg
  • NJsmamma

BF November,2010 DEL 2

Idag är det en seeg dag, vila är inte så himla kul måste jag säga:/ Blir intressant att se hur blodtrycket och urinen ser ut imorgon. Känner mig ju inte direkt piggare utan snarare mer trött och har så ont i mina svullna fötter... sambon både lämnar och hämtar dottern i skolan den här veckan så jag slipper släpa mig ut himla skönt!

Håller med er om det här med energin, vissa dagar blir man som tokig och städar och grejar för fullt medan man andra knappt orkar gå upp..

Bebis är jättelugn i magen idag, har vart tvungen att buffa till magen för att få respons flera ggr, man blir ju så nojjig, men han buffar tillbaks En stor bit av slemmisen kom i morse också, fy tusan vad äckligt det är...

Blir så himla sugen på att baka lussekatter, kanske är ett projekt imorgon om man mår lite bättre.. finns inget godare än saffranslussekatter och julmust Nu är det iaf inte långt kvar tills man får börja julpynta, längtar massor men vill ju gärna ha ut bebis innan dess!

• NJsmamma
    Jojo 85 skrev 2010-11-16 15:49:46 följande:
    NJ: Då är ju det kanske på G snart då.. Skönt! Hoppas testerna ser bättre ut imorn.. Ska själv på kontroll hos BM., men har blivit beordrad att ringa FL om jag får plötslig huvudvärk för att dom då kan ta akut tox prov.
    Slemproppen har ju dess värre lossat i omgångar sen nästan två v tillbaks så jag har inte så stort hopp pga den, men vem vet
    Får hoppas att huvudvärken håller sig borta nu för dig och inte kommer tillbaks, jätteviktigt att dom kan hålla koll på dig iom att du hade hf förra graviditeten. Toxprover togs på mig igår, men hängde inte riktigt med om vad för slags prover det egentligen är, var mest seg i bollen och ville bara hem när hon förklarade..
    Annizsj skrev 2010-11-16 15:56:28 följande:
    Stämmer så bra, vissa dagar har msn hur mkt energi som helst. Hade en sådan igår. Idag är det tvärtom. Ingen sömn och ingen ork. Trappan är full av ren ovikt tvätt och jag har inte duschat på två dagar. Ska ta en lång dusch när barnen somnat. Fattar inte vad det är med dem? Sedan de går syskontider mellan 9-13 är de totalt slut om em. Jobbigt när minstingen sover för lite på dagis och inte vill sova hemma på em. Men han slocknar iaf på nolltid sen på kvällen. Imorgon ska vu nog baka lite lussebullar, sen hade vibju tänkt föda barn också några fler som är på??
    Jag har faktiskt precis skickat iväg sambo och dotter till affären för att köpa saffran och kesella till lussebullarna som jag och skruttan förhoppningsvis ska orka baka imorgon, gud så gott Jag är på, nu får här födas lite fler barn!!
  • NJsmamma
    sunflower79 skrev 2010-11-16 16:00:35 följande:
    nu e pirogerna färdiga *pust* jäklar vilka sammandragningar jag har nu!!! tror jag måste vila en stund =)
    Låter supergott, duktig du är
  • NJsmamma
    Bebis050810 skrev 2010-11-16 16:05:52 följande:
    Jag e på!!!!

Förresten har Taniko skrivit på FB och hon är kvar på fl, troligen för igångsättning.
    Läste också det, hoppas det blir igångsättning och att det går bra!!
  • NJsmamma

Tessiej- STORT GRATTIS till Iza, fint namn

Jag är fullkomligt slutkörd, har vart vaken sen halv 2 inatt, haft ont som tusan i benen och en halsbränna som vart hemsk och inte kunnat somna om utan legat och kollat på tv fram till halv 7 när dottern skulle väckas..
    Var hos bm idag kl 11, blodtrycket var idag på 147/99 alltså ytterligare en förhöjning sedan i måndags, gått upp 1 kg och +1 i urinen.. blev uppskickad till antenatalen där jag fick sitta med en ctg-kurva som såg fin ut, blodtrycket var detsamma och likaså urinen. Fick gjort ul på bebis och en viktuppskattning skulle göras, men det funkade inte jättebra eftersom han levde rövare där inne och hon inte fick till några bra mått, så det vi fick veta var att det är en stor bebis men hon kunde inte göra ngt uppskattning på vikten. Allt såg iaf bra ut med både flödet och fostervatten, så han mår bra. Jag blev undersökt och var öppen 2 cm, men som hon sa det kan ta lång tid innan det sätter igång ändå och bara för att man är öppen 2 cm så är det ingen direkt garanti för att det är på g.. sen skulle hon göra en sk retning som hon sa, men min livmodertapp ligger tydligen så långt bak så hon inte kom åt riktigt, men f-n vad ONT det gjorde när hon var där i och grävde.. kommer ihåg att det var likadant på förlossningen med dottern, jag skrek rakt ut varje gång dom skulle känna hur öppen jag var..
    Tillbaks till bm på fredag igen men hade så gärna velat ha bebis inann dess, fast inatt behöver jag sova.. blir garanterat tidigt i säng idag! 5 dagar kvar till bf nu, känns som att man kommer få gå över i en evighet:/ 

• NJsmamma

Hur tusan hittar jag gruppen på fb?? är kanske lite lost?!

• NJsmamma
    Love3 skrev 2010-11-17 17:16:39 följande:

Sådär nu har jag lagt till dig i gruppen på FB.... Om jag gjorde rätt vill säga hahah

Super tack, hittade sidan nu men fattar verkligen nada.. hahaha men det kommer
  • NJsmamma
    Love3 skrev 2010-11-18 12:07:57 följande:
    Hej tjejor!

Sitter här & laddar för att ringa FL... När jag reste mig upp ifrån sängen så blev jag dyngsur i trosorna & det rann vättska längst med benen.... Det kan fortfarande vara mina vattniga flytningar men jag får väl kolla upp saken kanske...

Usch jag som är en sån som INTE vill vara till besvär... Dom har säkert andra saker för sig där om det nu inte är vatten.....
    Hur går det, har du ringt??  Nej såå mkt vattniga flytningar tvivlar jag starkt på att det kan vara, det är garanterat på g
    Med dottern fick jag precis så, blev alldeles dygnsur i trosorna när jag reste mig från sängen och det droppade hela vägen till toaletten som blev till en pöl på golvet när jag stod stilla.. inne på fl var det världens snorkigaste bm som undersökte mig och kan säga att trots en pissevåt binda som läckt genom byxorna så var det "bara" vattniga flytningar för enligt henne så föder man inte så tidigt som förstagångsföderska, vecka 37.. Snacka om att vi blev helt förvirrade, om inte det var vattenavgång vad skulle då kunna vara det?! Vi fick iaf åka hem men det fortsatte ju att sippra och på morgonen åkte vi in igen och givetvis var det vattenavgång, vet inte riktigt vad det var med den första bm, kändes bara som att hon var så inställd på att jag inte gått tiden ut för förstagångsföderskor går ju ALLTID över tiden Gud så trött man blir...
  • NJsmamma
    Hedi skrev 2010-11-18 13:35:05 följande:

NJ: Hur mar du idag?
    Jo tack, jag mår rätt okej har sovit såå himla gott inatt "bara" vart uppe för att kissa 3 ggr, så det har nog gjort susen Jag vilar för fullt men är så less på det, blir många trista serier på tvn men dom säger ju att förlossningen ofta kommer igång när man vilar, så jag satsar på det Hoppas verkligen inte att det ser värre ut hos bm imorgon bara..
  • NJsmamma
    Marinero skrev 2010-11-18 14:21:12 följande:
    Men ärligt, hon påstod de va vattniga flytningar? Herregud låter ju inte klokt Skrikandes
    Yes, ja du fattar ju själv hur galet det var... inte f-n har man såå vattniga flytningar så att en binda, trosor och byxor blir genomdränkta:-/  Verkligen rätt kvinna för det jobbet Men då man aldrig fött barn innan så fick vi ju lita på hennes ord och tänkte att jaha, det är nog verkligen så att det fullkomligen ska FORSA ut vatten då, haha rätt komiskt nu i efterhand!!
  • NJsmamma
    Jojo 85 skrev 2010-11-18 14:27:01 följande:
    Då vet jag iaf vilken Anna det är tror jag (på FB).. har du varit blond hela tiden?? Alltså som vi "hängt" tillsammans här på FL?
    NJsmamma skrev 2010-11-18 13:25:52 följande:
    Hur går det, har du ringt??  Nej såå mkt vattniga flytningar tvivlar jag starkt på att det kan vara, det är garanterat på g
    Med dottern fick jag precis så, blev alldeles dygnsur i trosorna när jag reste mig från sängen och det droppade hela vägen till toaletten som blev till en pöl på golvet när jag stod stilla.. inne på fl var det världens snorkigaste bm som undersökte mig och kan säga att trots en pissevåt binda som läckt genom byxorna så var det "bara" vattniga flytningar för enligt henne så föder man inte så tidigt som förstagångsföderska, vecka 37.. Snacka om att vi blev helt förvirrade, om inte det var vattenavgång vad skulle då kunna vara det?! Vi fick iaf åka hem men det fortsatte ju att sippra och på morgonen åkte vi in igen och givetvis var det vattenavgång, vet inte riktigt vad det var med den första bm, kändes bara som att hon var så inställd på att jag inte gått tiden ut för förstagångsföderskor går ju ALLTID över tiden Gud så trött man blir...
    Helt sjukt! Jag hade nog nästan kunnat anmäla kärringen!! Såklart förstföderskor oxå kan få för tidigt. känner MÅNGA!
    Visst är det så att förstföderskor precis som dom som har fött fler barn visst kan få för tidigt, det är precis som att man är dum i huvudet och överdriver det hela bara för att det är första barnet.. GRR!!
  • NJsmamma

Min slempropp har förresten lossat mer och mer under dagen, den har ju vart genomskinlig innan och lossat lite med några dagars mellanrum i ungefär 2 v nu,  men nu har det kommit i omgångar under dagen och den är nu beige/brun, ursäkta detaljer.. kanske är det inte såå långt kvar ändå?! Kan ju alltid hoppas att läkarens grävande igår förde ngt bra med sig.

• NJsmamma
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-18 14:50:07 följande:
    Nj neeee inte din tur oxå!! Åhh jag som varit så effektiv idag men känner inget alls :(( Åhh åk in och föd barn med er bara jag lär väl sitta här tills nyår ;)
    Hahaha nä du, det känns som att jag inte lär ha ngn större tur med att det ska sätta igång iaf, min kropp har ju inte lurats en gång förr direkt.. Har ju inte några direkta känningar heller så vi lär bli två om att sitta här tills jul;)
  • NJsmamma
    Carolina13 skrev 2010-11-18 17:25:24 följande:

Vår lilla teddybjörn 1 dygn gammal!!
    Sååå underbar
  • NJsmamma

Ajajaj nu har jag börjat få riktigt onda sammandragningar mot mina fisiga som jag har haft hittills som i jämförelse med dom här egentligen inte känts alls.. jäkla kropp om du vågar luras med mig igen

• NJsmamma

Godmorgon!
    Popcorn- Alice är verkligen underbart söt och vilken fin overall
    Frogster- Fy tusan vilken sits, va jobbigt att bara stå bredvid och egentligen inte kunna göra så mkt mer än vad ni faktiskt redan gör och det är fantastiskt nog.. Jag får verkligen ont i magen av sånt här, stackars lilla barn som inte får i sig tillräckligt med mat Förstår att det känns jättejobbigt och tungt för dig men jag hoppas verkligen att någon kan få den här tanten att få upp ögonen. Kram!
    Bebis- Åh håller tummarna för att det är på g nu, förstår att du måste vara urless på att vänta..

Började ju få väldigt onda sammandragningar sent igår em som faktiskt har hållt i sig över natten, annars har dom ju klingat av och vart puts väck på morgonen.. men har sovit riktigt kasst inatt och vaknat flera ggr av att det gör ONT, dock sitter dom inte i längre än ca 30 sek, kommer inte så regelbundet ännu och gör inte så ont så att jag känner att nä nu måste vi åka in.. Men känner definitivt att nu måste det ju vara på g.. Nu på morgonen har dom kommit med ca 20 minuters mellanrum så jag sitter och bara hoppas på att det kan bli lite tätare här snart och sätta igång ordentligt. Håll tummarna är ni gulliga tjejer

• NJsmamma
    Bebis050810 skrev 2010-11-19 08:15:39 följande:
    Ingen bebis här inte! somnade om men sover jättedåligt!! har så ont i ryggen när jag ligger ner. och sen är jag så frusen! är det nåt tecken/normalt? jag har linne o tröja, strumpor o byxor på mig och så täcke på, då fryser jag inte.
    Får se om nåt händer under dagen...... hoppas på vattenavgång så det sätter lite fart!

BF+4
    Men neeej vad frustrerande, har du ont i hela ryggen när du ligger ner, eller mer längst ner?? Vet inte hur det är med att man är frusen om det kan vara ngt tecken?! Vattenavgång hade ju vart det bästa, så att man iaf med all säkerhet har bebis inom ett par dagar.
  • NJsmamma

Tillbaks från bm och känner mig så himla less.. Var ju uppe på antenatalen i onsdags pga högt blodtryck och +1 i urinen, har alltså en lätt havandeskapsförgiftning så fick ju kollat att allt såg bra ut med bebisen, vilket det ju tack och lov gjorde. Togs urinprov där också och tydligen så var det +3 i urinen då vilket dom där labbtanterna inte förmedlade läkaren som undersökte mig och som också hade inneburit att jag faktiskt skulle få en tid för igångsättning om jag ville eller inläggning för observation. Idag hos bm var blodtrycket på samma och fortfarande +3 i urinen plus att jag har huvudvärk och ser allmänt suddigt emellanåt.. min bm ringde och rådfrågade personalen på antenatalen om hur man ska gå tillväga och nu ska jag i första skedet samla urin under ett dygn som ska lämnas in hos dom imorgon för att se hur stor proteinhalten ligger på under ett dygn, sen gå vidare därifrån. Känns bara så himla omständigt alltihop och jag är såå nere och hoppas verkligen att mina värkar sätter lite mer fart nu och kommer igång ordentligt. Är ju samtidigt jätterädd att det ska gå fort med den här hf eftersom det steg på +1 till +3 i urinen på bara ett par timmar. Ska väl försöka vila ett tag nu innan sambo och dotter kommer från skola och jobb.

Stort GRATTIS Love3 här också, mysigt

• NJsmamma
    Jojo 85 skrev 2010-11-19 12:52:03 följande:
    Sunflower: ring fl om du är orolig så du får komma in på koll.

Sassa: hände min svägerska oxå 3v innan BF

Guuuud vilka söts ungar ni får! Nu längtar man ju som en tok efter sin egen lilla goding

NJ: tycker du borde få bli igångsatt!! Jag fick ju hf på mindre än 24h, BT 150/110 o +4 i urinet. Lågs blodplättsvärden som betyder hög blödningsrisk.. Därför vart jag akut snittad sövd.. tycker absolut inte du ska gå hemma, hf är allvarliga grejor o ska inte tas lätt på.
    Ja jag tycker också att det egentligen inte skulle vara ngt snack om saken det här med att bli igångsatt, det är just det jag är rädd för att jag ska bli såpass dålig att jag behöver akutsnittas... Jäkla sjukvård säger jag bara!
    Kinne79 skrev 2010-11-19 12:56:30 följande:
    Njsmamma- Jag fattar inte varför de inte bara sätter igång dig, det borde ju stressa dig och bebisen betydligt mindre än alla dessa turer och prover du håller på med nu. Förstår att det är bättre för bebisen att vara inne i magen om du skulle vara i v25, men nu är du ju ändå så nära bf så vad spelar det för roll om du föder nu.
    Mm jag känner mig skitstressad, går ju och känner efter om jag inte kanske ser lite mer suddigt, huvudet gör det mer ont osv osv... inte bra! Bebis är ju färdig, har bf om 3 dagar så där är det nog inget snack om saken bara att dom helst av allt inte vill sätta igång verkar det som nu. Istället ska jag kissa i en jäkla bunke nu under 24h, jippie!!! Märks det att jag är frustrerad eller???
  • NJsmamma
    Jojo 85 skrev 2010-11-19 14:12:27 följande:
    NJ: vad är det för bunke? Går du hemma än el är du inlagd åtminstone?
    Fick med mig en stor platsbunk typ från mvc och har en slags tratt där jag får kissa i så att det inte blir ngt "spill".. Är hemma men kommer ringa in vid minsta annorlunda känsla kan jag lova.. Har mina värkar inte tilltagit och kommit igång ordentligt tills vi ska till antenatal imorgon och lämna in den här så tänker jag kräva en undersökning och att dom kollar mig ordentligt.. för egentligen ska jag bara lämna in dunken och vänta på att dom ska ringa upp mig när dom kollat urinen, för det tar tydligen tid och det gör dom inte med en gång... hade inte förväntat mig ngt annat iaf, det verkar ju som att man ska ligga och krampa eller ngt innan dom tar en på allvar!!
    Hedi skrev 2010-11-19 15:07:54 följande:
    NJ: Tycker ocksa de kan sätta igang dig, du var väl dessutom öppen en bit redan?

Eimi: Vila och ta en kopp ingefära/kanel te!!
     Yes, var ju öppen 2 cm i onsdags när dom undersökte så det borde väl inte vara några problem tycker jag med att få igångsättninga, fastän det skrämmer mig lite:(

Ang krystvärkar, med dottern krystade jag i 40 minuter sedan var hon ute, tyckte det var en pärs..
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2