Inlägg från: sunflower79 |Visa alla inlägg
  • sunflower79

BF November,2010 DEL 2

kanske lite sent att hoppa in här nu när november snart är här =) men hittade tråden idag.. såg iaf någon jag kände igen från en annan tråd!
    själv är jag i v 36 och är beräknad till 25 nov!

• sunflower79

tack alla för välkomnandet =) till o me nån som var beräknad samma dag som mig =)
    har läst lite inlägg här o insåg just att jag glömt köpa bäddset till vagnen! jag som trodde jag var redo haha.. nån som har nåt bra tips på vad som behövs? jag har en egenstickad filt men inget mer...

har ca 5 veckor kvar och sammandragningarna börjar bli ganska påtagliga nu... inte nog med att magen blir stenhård och man känner sig 10 kg tyngre under någon minut så känns det som man har världens mensvärk.. skulle gärna spola fram tiden ett par veckor =)
    sambon tror att jag kommer föda tidigare än BF för jag är så rastlös och ska hålla igång jämt men själv tror jag att jag går över just pga min rastlöshet haha

• sunflower79
    Jojo 85 skrev 2010-10-24 21:02:43 följande:
    Jag har bara ett litet täcke, det får räcka så länge tills jag vet hur vi bäddar i vagnen o i vaggan. Får komplettera efter bbis kommit om det behövs. Behöver dck köpa en kudde till.. har kvar från Josefine (dottern), men behöver en till..
    ah en extra kudde har jag nog oxå som jag kan ta, men får väl köpa till ett litet täcke och kanske nåt mindre lakan då =)
  • sunflower79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-24 22:18:22 följande:
    Nej vi bor inte alls långt från sjukhuset, har 5 min att gå hem om det är så.
    Men William är så förkyld, hosta o grönt snor, så träffas vi o ja blir sjuk så blir ju Linus det med och då lär vi väl aldrig få komma hem. =/

Han håller värmen väldigt bra tycker jag.
    Idag kom han upp till sin födelsevikt, han gick ju ner lite som alla bebisar, men nu har det vänt
    Och nu ammar han bara, innan ammade jag och gav han på kopp efteråt. Men nu räcker det med amning, men kör amningsvikt vid varje måltid.

Vi har absolut ingen aning om hur länge vi måste vara kvar här, dom har inte sagt nåt .
    Så jag antar att det blir ett tag till även om allt bara går framåt.

----

Ang gå ut o så, jag kommer aldrig våga gå ut med Linus med alla dessa baciller!! =(
    är ju lite ny här så jag har inte hängt med... men har förstått att du fött för tidigt för hann uppfatta något om neo.. hur mkt tidigare var det?
  • sunflower79

jisses va ni skriver.. var borta en dag igår o hade väl 10 sidor att gå igenom =) men tror jag hann uppfatta ditt svar williams mamma =) det var en liten skrutt du fick, men gud så söt! skönt att se att allt gått bra och att ni mår bra och att han växer!

taniko; jag kommer ha med mig min sambo och min bästa väninna och ska föda på KS så det ska inte vara några problem om du vill tror jag!

• sunflower79
    Rosen skrev 2010-10-26 08:48:46 följande:
    mammaD: hoppas verkligen att det e över snart för din del. stackare..

i morgon har jag bf känns lite magiskt trots allt. fast jag tror ju inte han kommer i tid ändå
    spännande!!
  • sunflower79
    Bebis050810 skrev 2010-10-26 10:51:20 följande:
    Jag ringde nu och kollade om pris för att hyra en TENS här www.cefar.se/campaigns/Foundation_0706/femina/
    kostade 470 spänn för 4 veckor!!! nä det betalar jag inte, tänk om jag inte ens behöver den sen.....
    vid mina  2 tidigare graviditeter har landstinget subventionerat priset och man har kunnat hyra den för 100 kr, mkt bra och jag har haft nytta av den men 470 är alldeles för dyrt!
    Nån som vet nåt annat billigare alternativ?
    hm det lät riktigt dyrt! där jag bor har jag hört att det kostade ca 200 kr för ca 6 veckor.. hos rehab/sjukgymnasten

taniko; har uppdaterat mig lite i din situation och jag är hemskt ledsen för din skull.. bara att säga till om du vill prata om saken!

rosen; hur går det för dig?

själv märker jag att jag var igång hela dagen igår med jobbet för idag går jag knappt upprätt.. bäbis sparkar som aldrig förr (ONT!) och jag får ha gravidbältet hela tiden för att överhuvudtaget kunna gå =) en månad kvar men den får gärna komma om ett par veckor hihi
  • sunflower79
    Helen C skrev 2010-10-26 15:15:12 följande:
    Här har man energi idag. Lagat mat, håller på tvättar, städat toan, vart på Ikea...
    Har bestämt att hon kommer när hon kommer. Jag dricker inte hallonbladste längre eller skruvar bröstvårtor. Sex har vi förstårs, men de hjälper ju ändå inte.... Idag känner jag mig pigg och tydligen hon med i magen...=)
    skruvar bröstvårtor?
  • sunflower79
    Helen C skrev 2010-10-26 16:34:25 följande:
    Japp=) När jag väntade nr 2 så gick jag över när jag fick höra tipset om att skruva bröstvårtor. Hade inga känningar alls innan jag börjarde med de. 3½ timme senare va han ute=)
    oj! det har jag aldrig hört talas om hihi.. men då måste det vara ganska nära bf ändå väl? tex på min skulle det inte hjälpa som har 29 dgr kvar till bf?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2