Inlägg från: sunflower79 |Visa alla inlägg
  • sunflower79

BF November,2010 DEL 2

Hedi skrev 2010-10-28 20:42:52 följande:
    Att livmodern är mer uttänjd andra gangen sa bebisen har mer plats!
    ah du menar så! ja det är klart! låter logiskt... hm ja man får väl se hur det går
  • sunflower79

har massa känningar men är nog inte tillräckligt tyvärr =)

här är magen min tagen i tisdags tror jag det var =)

• sunflower79
    Marinero skrev 2010-10-28 21:07:55 följande:
    Åh vilken fin mage! Men den är inte så stor ser det ut som
    ne jag har nog ganska liten mage har jag förstått när folk ser mig =) sf-måttet är dock 34 o jag går in i v 37 imorgon så det ligger på normalkurvan iaf.. men har bara gått upp ca 5-6 kg totalt så allt har satt sig på magen =) sen har jag moderkakan i framvägg så bäbis ligger mer inåt ryggen! ganska skönt att den inte är så stor... räcker gott o väl som det är haha
    Annizsj skrev 2010-10-28 21:05:09 följande:
    Idag har det varit en pissdAg! Blev väckt tidigt! Blev väckt av en lefEn son inatt. Milo vaknar varje natt och skriker efter mig. Plus att Viggo vAknar . Sen har jag och mannen bråkat och inget känns bra just nu. Är bara ledsen och deppig, känner mig sååå ensam. Bebis kan nu komma när som och jag är totLt slut och behöver honom nu! Men han behAndlAr mig precis som vAnligt. Här årder inte tal om uppSsning eller att låta mig vila ta ett bAd etc. Till råga på det ska han till Göteborg lörd-sönd., fAst eg vill han åka redan imorgon. Det här är ju sista gången hN kan sticka iväg sådär o hälsa på en kompis säger hAn. Men är det inte jAg som ska få ladda och vila upp mig nu? Orkar inte detta själv nu Har sååå ont i mina händer fingrar kan knappt skriva
    hm  tycker nog allt han beter sig riktigt illa! vadå sista gången han kan åka iväg så där?! ni har ju två barn sen innan, räknas inte dem? ska inte dem tas omhand eller?
    helt klart är det du som behöver ladda batterierna eller tänker han att han ska ta allt ansvar när bäbisen kommer eller? hm.. ursäkta om jag lägger mig i så här, har aldrig pratat me dig innan men kände bara att jag blev så fruktansvärt irriterad! sorry
  • sunflower79
    Kinne79 skrev 2010-10-28 21:51:58 följande:

Här är min mage går in i v.36 i morgon.
    vi verkar ha ungefär lika stora magar =)
  • sunflower79
    Marinero skrev 2010-10-28 21:58:59 följande:
    Absolut, det är bara skönt att inte få en gigantisk mage
    ja verkligen.. men h*n sparkar lika hårt ändå haha
  • sunflower79
    Kinne79 skrev 2010-10-28 22:00:24 följande:
    Ja, kanske det, har så svårt att bedömma min egen. Mitt SF-mått var 32 förra veckan.
    mm mitt sf-mått var 34 igår =)
    Marinero skrev 2010-10-28 22:02:41 följande:
    Tvivlar inte på det hihi
    men hellre det än inget alls =)
    Bebis050810 skrev 2010-10-28 22:08:40 följande:
    Annizsj- Klart du ska säga till honom att om han ska åka iväg en helg så ska du oxå få åka iväg och vila dig nu innan BF. det är viktigare för dig!! kanske till en vän eller mamma/pappa, eller en natt på hotell, bara för att vila o njuta.
    Jag har förbjudit min sambo att åka längre bort än10 mil from förra veckan och fram till bebisen är född. sen veckan innan BF kommer han få hålla sig nära här hemma för vi vet ju att det kan gå fort!!
    samma här! fast min sambo skulle nog inte ens komma på tanken att bege sig iväg nån längre stans just nu... han är till o med lite nojjig när han är på södra sidan om stan o jobbar om dagarna (max 8 mil ifrån mig)
  • sunflower79
    NoahLeah skrev 2010-10-29 10:54:20 följande:
    Ja, han gåt hos kurator men vet inte vad han tar upp där...lägligt nog ringde hon imorse o han sa att han berättade om gårdagen, vi skulle ta vad hon sa sen när han kom hem. En orsak han ger är att han är så orolig, nervös o stressad över att bebisen snart är här.
    Natten var hemsk här, sonen vaknade vid 1 o var sen vaken till strax efter 4, skrek och gnällde och vägrade sova så dagis blev inställt idag. Vi sov till kl 9 men känner mig helt mosig i huvudet, blir inte mycket gjort idag.
    tack o lov så kommer min mamma o pappa upp redan imorgon, ska bli skönt att ha dom här så det blir lite lugnare.
    såklart har han rätt att vara nervös o orolig o stressad över nya bäbisen men det ger honom ändå inte rätt att agera så som han gör mot dig! bra att han har en kurator iaf o hoppas han utnyttjar den kontakten och tar tag i sina problem!!
  • sunflower79

vi har köpt en crescent classic sandfärgad.. monterade ihop den igår jättefin.. nu saknas bara bäbis hihi

jag köpte ett amningslinne på barnens hus, tyvärr ganska dyrt men det var jätteskönt! och mkt elastiskt eftersom jag inte ännu vet hur stora tuttarna kommer bli! samt att det satt som de älskade gravidbyxorna sitter över magen.. har blivit beroende av att ha nåt extra tyg över magen nu ju haha

• sunflower79
    Belavon skrev 2010-10-29 18:03:57 följande:
    Jag har fått någon amningstop av vänner men sedan har jag köpt någon klänning som jag haft under graviditeten och som är för amning med. Så några har jag, men som någon skrev så kommer jag nog använda mycket linnen under tröja så man drar upp en och ned linnet under så är man ändå ganska täckt.

Idag var jag hos BM (vecka 35+5)
    SF 36
    127/77
    bs 4,2
    urin inget utslag på något.
    Bäbisens huvud är högt och ruckbart, skulle vattnet gå nu ska jag ta ambulans men den kommer nog att sjunka nedåt. Har varit nedåt i 6 veckor nu så den kickar uppåt och åt sidorna.
    Allt såg bra ut och vi skrev förlossningsbrev bara sådär allmänt.

Igår var vi på ultraljud och allt såg bra ut där med
    bäbisen beräknad till 2850g nu
    fostervatten och allt annat normalt.

Känns skönt att allt ser bra ut, nu ska jag bara försöka bli less på att vara gravid och vilja få ut den här ungen. Just nu går jag mest bara runt och tycker att livet är härligt och jag har ingen stress att gå igenom en förlossning och smärta.
    härligt när man får höra att allt e bra! o har man ingen direkt värk eller andra krämpor kan man ju gärna vara gravid några veckor till =)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2