Inlägg från: sunflower79 |Visa alla inlägg
  • sunflower79

BF November,2010 DEL 2

nica83 skrev 2010-10-29 20:44:36 följande:
    Ja denna värk... Jag känner mig som en gammal tant. Foglossning, inflammation i foten och nu verkar jag ha fått problem med ett knä. Troligen kroppen som säger nej till all vikt som den fått påslängd på kort tid.

Funderar på om det är värt att testa färdknäppen ikväll. Praktiskt om förlossningen drar igång under helgen
    färdknäppen?
  • sunflower79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-30 10:18:45 följande:
    Han skällde ut sin syster bland annat som sagt så..
    Men dom verkar inte bry sig om att dom gör en annan människa ledsen =/ För dom är så jävla mycket bättre än alla andra och vet mycket bättre.

Som hans syster då som var en som sa detta, hon hade inte ens sina andra barn hemma när hon kom hem med sin minsting, men det är visst bara jag som är en dålig förälder som låter William sova borta när vi kommer hem från Neo. För det är bara mig dom klankar ner på, inte min man som är minst lika mycket förälder som jag är .
    det är så jävla lätt att döma andra och inte titta på sig själv o sina egna brister! såna människor ska man inte ta seriöst!
    skönt att din man står på din sida iaf! jag hade gjort samma sak som er.. att välja att storebror får åka iväg några dagar så ni får komma iordning.. för när han sen kommer hem har ni ju fått lite rutin och då kan ha få den uppmärksamheten han är van vid.. o det blir inte så stor omställning för honom heller!!!!
  • sunflower79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-30 13:25:27 följande:
    Ja så kände vi med, så imorn fyller hans faster år o ska ha lite kalas, men dom kan glömma att vi kommer!
    Tänker inte sätta min fot på de där stället!! Är så ledsen och besviken så de finns inte.

Nu ska vi iaf ut o gå en promenad, första promenaden
    det e bra! ta hand om er själva nu =)
  • sunflower79
    popcornplaya skrev 2010-10-30 17:30:51 följande:
    Till sonen har vi haft en cresent ATV. Är jätte nöjd med Cresent hoppas ni också blir det. Hade nog blivit en classic om jag inte fastnat för dom svängbara framhjulen på ATV.
    ah va kul att höra! ja vi monterade ihop den igår så nu väntar den på att fyllas av liten bäbis.. den är kanonsnygg tycker jag! bara lite luft i däcken oxå sen så =)
    men du som haft en crescent.. gick det att pumpa däcken med vanlig cykelpump eller var ni tvungna att åka till bensinmack? det stod nåt om 2.1 bar på däcken.. tyckte det verkade mkt.. lika mkt som vi har i bilen ju!

lite ego o gnäll; idag har varit en hemsk dag! sammandragningar nästan hela dagen men inga som känns i ryggen utan mest i magen och neråt som mensvärk.. men är ju helt sänkt efteråt! har sovit en hel timme mitt på dagen idag o sambon fick ta sista tvätten själv! har varit jättetrött hela dagen av alla sammandragningar men bäbis är ju lika pigg o alert som vanligt :/
    sen har jag knappt kunnat äta heller pga allt detta! har gråtit av trötthet o uppgivenhet idag
    var bara tvungen att få spy av mig lite... vet ju inte heller vad "riktiga" värkar är! nån som känner sig manad att analysera det jag skrivit? hihi
     mår lite bättre just nu iaf... sambon körde mig till affären så jag fick lite godis.. så nu ska jag grotta ner mig i soffan o glo på tv resten av kvällen!
  • sunflower79
    Jojo 85 skrev 2010-10-30 20:11:29 följande:
    Jag trivdes bäst i amningslinnena som finns på Lindex Dom från HM fick inte mina mjölk-tuttar plats i, hehe, så dom låg bara o dammade i garderoben tyvärr.
    sunflower79 skrev 2010-10-29 15:28:48 följande:
    vi har köpt en crescent classic sandfärgad.. monterade ihop den igår jättefin.. nu saknas bara bäbis hihi

jag köpte ett amningslinne på barnens hus, tyvärr ganska dyrt men det var jätteskönt! och mkt elastiskt eftersom jag inte ännu vet hur stora tuttarna kommer bli! samt att det satt som de älskade gravidbyxorna sitter över magen.. har blivit beroende av att ha nåt extra tyg över magen nu ju haha
    Förra graviditeten vart jag galen på alla gravidbyxor som satt över magen.. kändes sååå instängt, denna grav går det som tur är mycket bättre, men väl hemma kavlar jag ner kanten så magen får släppas FRI Ja, det är HELT normalt.. det är hormonerna som spökar. Man kan känna sej som en "klimakterie-kossa"
    När jag ammade Josefine skojjade jag o min mamma om det, för hon hade samma "besvär" pga klimakteriet, haha.
    haha ja det är ju olika... jag känner att min mage får stöd av det extra tyget över magen =)
    svettas gör jag redan nu! får sova med fönstret öppet och öppnar balkongdörren hela dagarna! =)
  • sunflower79
    nica83 skrev 2010-10-30 20:16:42 följande:
    Hej tjejer... en fråga till er om någon vill/kan svara. Jag tänkte känna på livmodertappen idag för att se om den var mjuk eller så men jag känner den inte alls!! Hittar den inte helt enkelt, kanske är för långt bak eller vad kan det betyda?
    vet faktiskt inte vart man ska känna eller hur det ska kännas! om någon vet är jag oxå nyfiken =)
    du pratade oxå om nån färdknäpp i ett tidigare inlägg.. vad menas med det? =)
    Jojo 85 skrev 2010-10-30 20:28:00 följande:
    förresten.. är det bakåt vi ska ställa klockan inatt? kan ju vara bra att göra rätt Glad
    ja det är bakåt =) på hösten tar man in trädgårdsmöblerna och på våren tar man fram dem =)
    Helen C skrev 2010-10-30 20:40:07 följande:
    Har inte känt av tösen ikväll, man blir orolig. Men värkarna kommer och går, så har ca 5-7 min emellan kan jag tänka mig. Men vill ha aj aj aj,....
    låter verkligen som att det är nåt på G här =)
  • sunflower79
    Helen C skrev 2010-10-30 20:46:20 följande:
    sunflower- Jag hoppas de. Detta har jag inte känt av innan och tösen brukar aldrig vara lugn, utan mer aktiv... så något händer, men frågan e om de avtar eller inte.....
    ja de säger ju att bäbisen lugnar ner sig när det är dags... min bäbis e likadan.. fullt ös varje dag.. inte många lugna stunder alls! men ganska bra för då märker man ju motsatsen desto lättare =)
    men har du ringt FL alls? kanske ska rådfråga dem iaf hur du ska göra? 5-7 min mellanrum låter ganska regelbundet ändå
  • sunflower79
    Helen C skrev 2010-10-30 21:22:14 följande:
    Jag stänger ner för ikväll. Uppdaterar imorgon....
    Natti
    hoppas du får lite sömn inatt iaf! natti
  • sunflower79
    Rosen skrev 2010-10-30 21:43:49 följande:
    det e så tråkigt när folk ska spela bättre än alla andra...
    jag har ett par stycken på min fb som jag helst skulle vilja radera men sen tänker jag att det e bara att skita i dom.

just nu e det mest enerverande att folk hela tiden skriver till en på fb chatten som man aldrig pratar med annars o frågar om man fött eller om man har känningar.....
    jag har en tjej som varje morgon frågar mig om det inte blivit nån bebis än. o när jag skriver nej så skriver hon typ "hahahahahaha okej" .......         ehhh lönt att ens fråga...
    igår var jag tvungen att svara lite spydigt tillbax att om det skulle blivit nån bebis så skulle jag nog inte varit inlogga på fb....
    hon e själv gravid i 20e veckan så gissa vem som ska terra henne när hon e i 9mån varje dag genom att fråga om inte bebisen har kommit hahahahahaha.
    hon skriver hela tiden om att hon har sååååååå ont o jag funderar lite på att kommentera det pga att hon terrar mig, men vet inte riktigt vad jag ska skriva som låter bra.
    åh va drygt att få den frågan dag ut o dag in.. allra helst när man själv är som mest otålig!! förstår precis hur du känner!
    skriv tillbaka att det bara är början! ju tyngre hon blir desto värre blir det *S* nä jag vet inte vad du ska skriva... säkert jobbigt för henne men allt är ju relativt o "klagar" hon redan nu så kan man ju tänka sig hur hon ska må i v 39 =)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2