Inlägg från: sunflower79 |Visa alla inlägg
  • sunflower79

BF November,2010 DEL 2

Rosen skrev 2010-11-01 22:01:10 följande:
    ja senast fredag så har jag bebisen här känns faktiskt lite konstigt för även om jag e trött på att vara gravid så känner jag mig inte riktigt redo.... man e bra knäpp ibland
    jag vet inte vad som krävs för att dom ska göra en hinnsvepning men jag antar att man ändå e mogen o mjuk så kan de göra en så hjälper det nog till en del.

jag har massa molande i magen nu ikväll så vi får väl se vad som händer under natten
    haha ja visst e man knäpp... när man väl fått ett datum så börjar hjärnspökena! du kommer vara redo det tror jag säkert
    eller har det hänt nåt inatt måntro? =)
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-01 22:10:53 följande:
    Jaha då har stora pojken åkt på magsjuka =( Det bara rinner ur han, han kom upp för en stund sen då han bajsat ner sängen! =( Stackarn!! Bara hålla alla tummar o tår att inte Linus får skiten! :/

En liten bild på mini prinsen ;P
    Var på återbesök på Neo idag, och vi blev utskrivna! :) Läkaren sa bara "han är liten, men helt perfekt" :)
    Väger nu 2006 gram och är 44,5 cm
    jisses vilken sötnos!! Hjärta läängtar sååå nu! =)
    Bebis050810 skrev 2010-11-01 22:24:40 följande:
    Undrar: hur många bindor och blöjor ska man ta med sig till BB?? jag har tänkt stanna 2 nätter, dvs 3 dagar. Vet att vi inte får några blöjor på BB, bara de man får i de där babypåsarna som alla får. Bindor får man bara några få med.
    Så hur många behövs tro?
    kanske det beror på vilket sjukhus man ligger på men vad jag hört så finns både bindor och blöjor på BB som man får under hela vistelsen!
    men däremot undrar jag hur stora bindor man ska köpa med sig hem? blöder man mkt? jag använder ju bara tamponger annars så jag är inte insatt i bindor-djungeln haha
  • sunflower79
    Maddie72 skrev 2010-11-02 09:22:22 följande:
    Vad är det för spray? Funderat på att köpa sånt där band man sätter över näsan.
    min sambo har ett snarkspray han köper på apoteket, som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på men den e ganska dyrt tyvärr (över 200 kr tror jag).. sen finns en spray som är mer som ett skum som sprayas ner i svaljet och som heter Silence... både sambon o jag tycker dock att den dyrare är mest effektiv!
    band o klämmor o liknande har inte hjälpt för honom
  • sunflower79
    NJsmamma skrev 2010-11-02 09:53:43 följande:
    God morgon tjejer!

Idag är jag faktiskt lite smådeppig, hade rejäla värkar som började igår em, kom och gick i ca 4 h, sen avtog det i kanske 2 h för att komma tillbaka igen fram till halv2 inatt men sen bara det tvärt avtog och har inte haft en endaste sedan dess. Trodde verkligen att det var på g Är helt slut i kroppen idag och har världens spränghuvudvärk..  Jag vill ha smärta och föda barn nu!!
    usch va jobbigt nj.. men som nica skrev så tror jag inte att det varit i onödan även om det känns så.. varje värkarbete är ju ett steg närmare målet!!
    hoppas du får vila idag och att BM kan hjälpa dig på nåt sätt!
  • sunflower79
    Jojo 85 skrev 2010-11-02 10:15:05 följande:
    Åh! Nu har min man fått sitt första jobb till sitt nystartade företag Nu måste han bara kolla hur det funkar att regga jobbet o hur han fakturerar på rätt sett
    Undra om jag ska spara in lite på F-dagarna då.. Jag har semester denna vecka o han tar semester från sitt vanliga jobb nästa för att kunna jobba åt sitt eget företag.. Så då får vi ju lite bättre inkomst till nästa månad ändå o kanske kan spara in på bebisens f-dagar
    spännande, vad är det för företag?

bebis: guuuud vilken fin mage du har!! =)
    Bebis050810 skrev 2010-11-02 10:38:53 följande:
    På "mitt" BB får man bara några få bindor sen får man ta med egna.
    Apotekets största bindor har jag köpt, har jag haft tidigare ggr med och dom är bäst och räcker bra. annars är väl vanliga från ica inte tillräckliga första tiden vad jag minns iaf. men sen blöder man ju olika...
    Blöjor får man oxå bara 5 st sen dom från babybagen som händer på sängbordet. Får väl ta med ett paket, det borde väl räcka??? för 3 dagar...
    ja ett paket blöjor borde ju räcka att ta med sig själv.. i värsta fall får väl gubben din åka o köpa =)
    tack för tipset om bindor.. ska bege mig till apoteket i veckan o inhandla!
  • sunflower79
    Annizsj skrev 2010-11-02 10:54:55 följande:
    Här händer det grejer ser jag
    Stort grattis till sonen ROsen!

Williams mamma.... Åh va skönt att ni är utskrivna. HUr länge var det ni låg inne? Hoppas hoppas att Linus klarar sig ifrån magsjukan...samt ni andra!

HeleneC--är du å föder tro? Hoppas!

Varit hos bm nu på morgonen. Bebisen mår strålande. Nästan för bra tänker jag. 3 v till bf idag, tiden bara rusar iväg. OM ca en 1 v får den gärna komma! Hade jag inte haft så satans ont i händerna hade den gärna fått komma runt B: Börjar nästan tro att det blir så......suck!

Är så trött och orklös....tror jag skippar föreläsningen idag.......måste handla också. POjkarna får vara på dagis tills i em, här hemma är mannen genomförkyld och jag helt slut......
    nä helen är inte inne o föder.. hon skrev nåt om det tidigare idag =) det hade lugnat sig igen och hon skulle ut på stan o snurra eller nåt ifall vi skulle undra hihi

skönt att höra att allt var bra med bäbis!
    NoahLeah skrev 2010-11-02 10:59:03 följande:
    Är så irriterad, sonens åkpåse är spårlöst försvunnen så nu måste vi åka o köpa en ny, känns som en sur utgift men han måste ju ha en.
    typiskt när man vet att man haft en!
  • sunflower79
    NoahLeah skrev 2010-11-02 11:02:17 följande:
    Den kommer säkert dyka upp om ett tag men då får man väl sälja en, hoppas i alla fall hitta en som är nedsatt. den ska ju i princip bara användas på fsk när de sover ute.
    kolla blocket eller tradera?
  • sunflower79
    Jojo 85 skrev 2010-11-02 11:24:49 följande:
    Sunflower: han har startat ett hantverkar företag typ. Renovering, en del byggjobb, golvläggning mm snöröjning.. Lite allt i allo lixom. Blir kanske en smalare inriktning längre fram men nu vill han ju bara få företaget i rullning han jobbar kvar på sitt vanliga knegar jobb så länge oxå.

Taniko: typiskt när saker försvinner spårlöst. Ofta dyker saker upp när man slutat leta. Varför sover barnen ute?
    ah va skoj! ja byggbranschen är ju påväg uppåt sägs det ju! hoppas det går bra!
  • sunflower79
    Jojo 85 skrev 2010-11-02 13:01:30 följande:
    Ja, det är kul m eget.. Iaf tycker han det o har länge velat starta eget oxå o slippa knega på det jobb han har nu.
    Hans kusin har byggfirma så han kanske skulle få jobb genom honom oxå på nåt stort bygge Det som är är just att han behöver fakturera ett jobb innan dec el nåt sånt för att få behålla sin f-skattesedel, så nu verkar det ju lösa sej
    skönt att det löser sig! får kanske anledning att anlita honom nån gång om man ska bygga om hemma
    popcornplaya skrev 2010-11-02 14:34:31 följande:
    Mannens farmor dog tyvärr igår. Så idag har mannen varit hemma, sen ska vi åka till hennes lägenhet och plocka ur frysen på mat och sånt.
    beklagar sorgen!
    NJsmamma skrev 2010-11-02 15:21:09 följande:
    Popcorn: Nej fy vad jobbigt, beklagar sorgen, kramar!!

Hemkommen från BM, kunde ju i princip glömma att få kolla tappen eftersom jag ju inte gått tiden ut..
    Blodtrycket har stigit sen sist, nu har jag 137/92 så undertrycket är ju inte det bästa.. för två veckor sedan hade jag 129/89, men dom gör tydligen inte speciellt åt det så länge undertrycket ligger under 100.
    SF-måttet låg på 36 och huvudet är nu fixerat.. jäklar vad ont det gjorde när hon kände på huvudet idag:/
    Jag är helt slut och bara hoppas på att få slippa några mer jobbiga värkar, det skulle ju vara isf att det sätter igång, för annars kan det kvitta, MÅSTE få sova inatt!!
    hm tycker det var lite småsint att du inte fick kollat tappen med tanke på hur mkt värk du haft.. även om du inte gått tiden ut kan det ju faktiskt vara så att du är påväg att föda tidigare!
  • sunflower79
    nica83 skrev 2010-11-02 16:44:09 följande:
    Det var så jag resonerade också så det borde ju vara lugnt, dvs slemproppen skyddar. Bara man inte har börjat öppna sig lite. Nåja får hoppas på det bästa och låta bli hädan efter.
    jag tror oxå bäbis är väldigt skyddad så länge både slempropp eller hinnsäcken är intakta!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2