Inlägg från: sunflower79 |Visa alla inlägg
  • sunflower79

BF November,2010 DEL 2

aha Skäms *asg* är nog lite efter! jo jag kan tänka mig att sånt kan sätta igång saker o ting när det är nära... tycker att det triggat massa sammandragningar i över en månad för min del.. har knappt velat ha nåt sex senaste tiden för att jag får så ont efteråt men kanske ska trotsa smärtan ändå hihi

• sunflower79
    MammaDeborah skrev 2010-10-31 09:39:11 följande:
    Jadå, det var den.. Framför allt var det skönt att bara komma iväg lite.
    Känns som att jag bara gråter nu för tiden. Känner så starkt att något inte är som det ska. Kan bara inte sätta fingret på det. Men det är liksom förbjudet att klaga när man inte ens är förbi BF. Nåja, ska sätta mig och sy lite. Maken skulle visst tvätta bilarna och sen kör han iväg för att byta till vinterdäck.
    tycker absolut inte att det är förbjudet att klaga bara för att man inte passerat BF jag har ca 20 dagar kvar o klagar då o då! som inatt tex.. vaknade halv två o kunde inte somna om förrän runt halv fyra.. inte alls skoj! tur man fick en extra timmes sömn o att det är söndag idag o inte jobbdag!
    kroppen e alldeles mör efter gårdagens alla sammandragningar! antar att det inte blir så många knop idag tyvärr... även om jag skulle behöva göra massor, diska, tvätta fönster, handla och göra matlådor *suck*

men du om det känns som nåt inte är bra.. ska du inte höra av dig till fl för en koll då? kolla hjärtljud o lite sånt för att lugna nerverna lite?
  • sunflower79
    NoahLeah skrev 2010-10-31 10:20:51 följande:
    Hej hopp. Kramar till er alla med värk o nära BF, hoppas de små kikar ut snart.
    Här är det hela 20 dagar kvar så känner mig ganska lugn men ska väl packa BB-väskan idag efter tjat från min kära mor.
    Just nu står hon i köket och lagar till gulasch medans hon förpassade mig till soffan. Sambo, son och pappa är och byter till vinterdäck så jag/vi är ganska bortskämda nu.
    Ska ut och åka lite senare idag och leta kläder till sonen som han kan ha på torsdagens halloweenfets på dagis, han har tjatat om det i flera dagar nu.
    gud det låter som en dröm! det är du helt klart värd efter allt ni gått igenom i familjen!!Hjärta
  • sunflower79
    MammaDeborah skrev 2010-10-31 10:40:33 följande:
    Jag är inte orolig för bebis. Jag känner att hon rör sig lite då och då. Jag tror helt enkelt inte att min kropp orkar dra igång en förlossning och jag har inget som bevisar det mer än att min mamma bekräftade att det hade varit likadant för henne. Om det är som jag tror kommer jag att få gå tills jag blir igångsatt och innan dess lär jag vara ett mentalt vrak känner jag. Försöker verkligen hitta på saker som får mig på bra humör. Men får ingen nattsömn, ingen sömn på dagen för jag kan verkligen inte sova. Vill jag sova några timmar i stöten får jag äta dexofen och panodil och det vill jag inte hålla på med i all evighet. Jag känner mig så ledsen och uppgiven just nu. Jag har inte tid hos BM förrän den 8.e och det är ju en dryg vecka dit..
    förstår att det känns hopplöst! o får man inte bra sömn påverkar det oxå ens psyke! får du stödet av din man då?
    NoahLeah skrev 2010-10-31 10:45:31 följande:
    MammaDeborah skrev 2010-10-31 10:43:07 följande:
    Gud så skönt det låter :) Njut ordentligt av att bli uppassad!! *kram*
    Ja, det känns så skönt att faktiskt kunna slappna av lite nu innan hon kommer, men lite jobb kommer jag allt få göra. Det ska rensas i garderober och slängas/skänkas massa saker, dags att få lite mer ordning här hemma.
    ja men skönt med avlastning iaf =)
  • sunflower79
    MammaDeborah skrev 2010-10-31 12:34:07 följande:
    Sunflower: det tycker jag absolut att jag får. Han gör allt här hemma. Jag behöver inte lyfta ett finger om jag inte vill. Men sen tycker han det är lite klurigt. Hans bägge barn förlöstes med snitt så han har ingen erfarenhet av denna väntan. Bägge var för tidiga dessutom. Nu ska vi köra till Vadstena och fika. Tror mannen tycker att jag ska göra nåt annat än bara sitta och deppa till Josh Groban...
    låter som du har en bra man skönt!!
    min är likadan.. han skulle göra allt om inte jag sa ifrån =) jag är ju så rastlös så jag låter inte honom göra allt o han tittar snett på mig o kniper med munnen när jag bär den där extra kassen uppför trappan haha

hade tvättid igår o tvättade upp lite bäbiskläder jag fick av en kollega.. har ägnat en stund åt att sortera 56 från 62 typ och lagt in i garderoben... men faaaan va ont jag har i ljumskarna!!! svider o bränner som bara den! och bäbis vill inte vara still en sekund.. trycker o sparkar både uppåt, neråt och åt sidorna! hua... nu får jag sätta mig o vila en stund =)
  • sunflower79

det är ok att klaga helen du e riktigt nära nu tror jag!

jag känner inte heller nån matlust.. äter mest för att jag måste typ! blir mätt på bara några tuggor!
    just nu sitter jag med en sammandragning som kommit o gått i ca 30 minuter, tog en alvedon för ca 15 minuter sedan men det verkar inte hjälpa alls.. magen e stenhård och det strålar neråt ljumskarna hela tiden (har varit så nästan hela dagen).. känner inget i ryggen dock.. men är ganska dålig i magen idag!
    någon som skulle tolka detta som att nåt e på G?

• sunflower79
    NoahLeah skrev 2010-10-31 18:30:04 följande:
    Nu är vi hemma efter shoppingrundan och kom hem med nya vagnen, fick dock lämna tillbaks syskonsitsen då Noah gått upp så mkt i vikt de sista veckorna så den funkar inte längre, får bli ståbräda istället.
    Imorgon ska vi jaga halloweenkläder igen då det inte fanns ett skit i de affärer vi letade i..nån som har ngt tips vad kan ta på han annars???
    har du kollat BR och barnens hus?
  • sunflower79
    Kwackie skrev 2010-10-31 20:31:08 följande:
    haft en jätte mysig kväll med flickorna - vi har ätit gott o sett både Draktränaren & Toy Story 3, som jag grät till såklart... dumma hormoner  Flört

de e så goa när de kommer hem från farmor - var dock tvungen att kasta ALLA kläder de hade med sig hem i tvättmaskin för det lukatde inpyrd rök om det, blir så arg att exet m familj röker inne Skrikandes sen va jag 'ven tvungen att duscha av barnen ordentligt + tortera med hårborstning för det vara bara tovor i håret... vafasen, kan de inte ta hand om barn eller?!
    usch tycker det är så oansvarigt att röka inne när det finns barn i närheten! o det där med tovor o sånt i håret.. man får ibland känslan av att när de varit hos den andre föräldern över helgen att de haft "semester" och itne behöver följa vardagliga rutiner som att borsta tänder, duscha, kamma sig osv...
  • sunflower79
    MammaDeborah skrev 2010-10-31 21:01:56 följande:
    Nu har jag ringt FL och förklarat situationen. Har värkar igen med 6-7min emellan men de gör inte särskilt ont. BM som svarade var förvånad över att jag inte har fått än. Så imorgon kl 14 har jag tid för bedömning hos läkare. Så snälla, snälla, snälla, håll en tumme för mig. Jag orkar verkligen inte mer nu!
    hoppas verkligen nu att de lyssnar på dig! annars får du köra strategin med att vägra lämna fl utan bäbis haha
  • sunflower79

lycka till alla idag som ska iväg o kolla läget =)

själv sitter jag här med en hickande bäbis i magen..

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2