Marinero skrev 2010-11-06 09:41:18 följande:
Kommer säkert i framtiden

det finns redan!

tänkte bara om man fick ansöka om bidrag som nybliven mamma på BVC haha
Maddie72 skrev 2010-11-06 10:13:20 följande:
Ang föräldrarpenning:
Ni som inte fått era små ännu. Har ni begärt föräldrarpenning ännu? Alltså gjort ansökan om hur många dagar ni ska ta ut och så? Jag gjorde den först idag, planering för första halvåret. Men kanske har sökt för sent för att få ut den i slutet av denna månaden. Blir så trött, när jag klickade i hur jag skulle ha det och skulle signera och så, stod det att de ha 30 dagars handläggningstid. Åhhh hade såna problem med F-kassan i och med min sjukskrivning (fick vänta 2 månader på pengar) och orkar verkligen inte vänta på pengar ännu en gång. Hur har ni andra gjort? Ja, ja jag lär väl bli varse hur det blir mitt fall.
det stämmer att de har "upp till" 30 dagars handläggningstid..om alla papper är inlämnade o man fått godkänt för att vara berättigad f-penning osv så ska det inte ta så lång tid.. men om du ännu inte anmält f-penning (alltså det där första du gör när du skickar in pappret från BM och fått fylla i din inkomst osv) kan det nog dröja på sig lite.. tror inte du kan räkna med att få ngt utbetalt i slutet på november men till december borde du fått!
jag har lagt in fr.o.m 15 nov-28 feb, 3 dgr/v.. får se om det räcker nånvart! svårt att veta i förväg hur lite man klarar sig på.. man behöver ju liksom inte ta ut fler dagar än vad man gör av med i pengar för att lägga f-penning på sparkontot känns ju väldigt onödigt när man istället kan vara hemma längre tid!
Helen C skrev 2010-11-06 10:15:59 följande:
Jag har inte ansökt än. ska börja i feb mars tror jag...
men då har du pengar sparat eller? för annars saknar du ju inkomst för nov, dec, jan??