Inlägg från: sunflower79 |Visa alla inlägg
  • sunflower79

BF November,2010 DEL 2

Kinne79 skrev 2010-11-03 09:50:22 följande:
    Finns inga begagnade just nu iaf. Vi har råd med en ny, men är alltid trevligt att spara en slant. Jag och min man har väldigt olika kroppsbyggnad, så innan jag köper en vill jag att vi ska ha provat ut en bra modell som passar oss båda. Ska finnas en bra affär i Stockholm som har massor av märken och modeller. Tänkte besöka den affären i feb-mars.
    ah de är för populära för att vilja säljas =) vilken butik är det? bor nämligen i sthlm =)
  • sunflower79
    dazazz skrev 2010-11-03 10:39:30 följande:
    jag försökte prova lustgas men jag fick panik av känslan att något var över ansiktet så jag totalvägrade. eda vill jag verkligen inte ha, jag skulle inte vilja riskera värksvaghet. å andra sidan slår det mig att med de värkstormar jag hade så kanske lite värksvaghet skulle ge "normala" värkar ;)
    jo jag har lite av kontrollbehov o känsla av att flyta bort som i berusning skrämmer mig lite =) men man får väl prova sig fram helt enkelt =)
    Kinne79 skrev 2010-11-03 10:12:23 följande:
    Kommer inte ihåg namnet just nu, men den ska ligga i Vasastan.
    ok får kolla upp detta då!
  • sunflower79
    dazazz skrev 2010-11-03 10:44:07 följande:
    sjalbarn.se har ett köp&sälj också, där vet de ju på gott och ont värdet på saker och ting... men man får bra råd om vad man bör köpa om man är novis :)
    ah ok tack ska kolla =)
  • sunflower79
    Hedi skrev 2010-11-03 11:43:24 följande:
    Gud jag stör mig sa pa att man int far det här! om det gar fort far man ju ingenting det känns sadär.

Nica: Trakigt! men det kanske är pa G snart ända.
    vad får ni för smärtlindring hos er?
  • sunflower79
    Helen C skrev 2010-11-03 15:09:22 följande:
    Jag har vita prickar på ben och fötter. Vad sjutton e de?? Det e som du trycker på huden så blir de vitt och går tillbaka, men jag behöver inte göra de för dom finns där hela tiden....
    försökte hitta nåt om de vita prickarna på nätet men fick inget bra svar... har för mig att jag hört talas om det förut men kan inte riktigt sätta fingret på det... men har för mig att det har något med syresättningen att göra.. men bästa är väl att du pratar med din BM
  • sunflower79
    popcornplaya skrev 2010-11-03 17:24:41 följande:
    Det löste sig tillslut så mannen kan vara hemma imorgon. Han får ta ut föräldraledigt för sonen. Och på fredag hade dom ändå inarbetad ledig dag så han behöver bara ta ut imorgon. Men han fick gå genom en fackgubbe för att få kärringen att fatta.

För hon var tydligen expert på havandeskapsförgiftning eller nått. Hade sagt att jag ska lugna ner mig och inte stressa upp mig så bara så blir det bra, så hade hon sagt till mannen i alla fall.

Jag hoppas att det ska visa bättre värden på fredag om jag bara får ta det lugnt och vila nu i alla fall.

Vet att det finns nån här i tråden som haft havandeskapsförgiftning förut, hur började det för er?
    men suck vilken jobbig chef! bara för att hon e chef så ska hon vara bäst på allt o tro att hon kan basa över dig oxå eller?? tur det löste sig iaf! nu får du se till att ta det lugnt!!
    Kinne79 skrev 2010-11-03 18:02:36 följande:
    Har varit hos bm idag. Alla värden såg toppen ut och SF-mått låg precis på kurvan, jag följer kurvan slaviskt. Måttet var 33. Bebisen är fixerad.
    skönt med såna besked! =)
    Kwackie skrev 2010-11-03 18:52:32 följande:
    jaha då sitter man o räknar minuterna

17,14 satte de igång oss på huddinge - snabb utvecklande havandeskapsförgiftning, mår ganska okej men de vill inte riskera att jag blir sämre... så om några timmar har vi lillpojken här... väntar på att bardkatetern ska åka ut sen spräcker de hinnorna...

har smått molande värk var 3e minut... aja får se om jag hinner uppdatera mera sen eller om jag ligger o skriker då   ps! har inte skrivit på facebook om detta
    oohhh lycka till! vi hade samma BF men då hann du före =) hihi

Libra; grattis! vilken resa =)
  • sunflower79

tror jag just upplevt min första riktiga förvärk! började med hård/spänd mage som en sammandragning, som sedan strålade neråt som mensvärk och ut i ryggen och sen bara högg det till i ljumskarna/blygdbenet... gjorde ganska ont men mest blev jag nog rädd Skäms

• sunflower79
    Belavon skrev 2010-11-03 20:12:03 följande:
    Libragirl - Grattis, vilken förlossning! Hoppas ni alla mår bra.

Kwackie - Lycka till, nu händer det säkert massa.

MammaD - Det kommer säkert gå jättebra, var bara inte för snäll utan säg till hur du vill ha det. Tänker på dig i morgon.

Här har dagen bara varit lugn. Vi har varit hemma och donat lite. Doulan var på besök och jag trivs så bra med henne. Så intressant att sitta flera timmar och prata med någon om min förlossning och hur jag vill ha det. Mannen är väldigt intresserad med och väldigt delaktig. Mysdag!
    krävs det nåt särskilt för att man ska få en doula? vad kostar det?
  • sunflower79
    Belavon skrev 2010-11-03 20:28:57 följande:
    Man anlitar en doula själv. Har ingen aning om vad det precis skulle kosta men jag tror runt 3000-5000 kr. Vår Doula går utbildning så vi ingår som,  för hon behöver ha 3 förlossningar innan hon får sitt certifikat tror jag. Så här blev det billigt. Du hittar doulor på www.doula.nu som är utbildade via OTIS.

Annars så kan man även ha en kompis eller bekant som man vill ha med som extra stöd. De kallas nog doula då med :) men utbildade doulor har kanske mer tips och trix som kan hjälpa vid förlossning.

Vi känner oss så trygga med vår och jag är så otroligt mycket mer peppad inför förlossningen nu än vad jag var tidigare. Nu känner jag att jag kommer definitivt klara av det och jag har det bästa tänkbara stöd, och vår doula finns ju även där för att stötta mannen så att han blir väldigt aktiv under förlossningen och delaktig.
    åh det låter ju jättebra! nu ska vi ha med en av mina bästa vänner så kommer inte behöva nån doula denna gång =) men det du skriver låter ju helt suveränt!
    Carolina13 skrev 2010-11-03 20:23:58 följande:
    Usch ont i dag.. andra dagen i rad... men nu får jag springa på toa hela tiden  och tömma magen... men säger inte mer än så.. bara hoppas lite lätt!!
    Flört
  • sunflower79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-03 20:50:04 följande:
    Jag hade med mig min bästa vän och min man på förlossningen.. Det va ett suveränt stöd för mig, då mannen ibland smet ut för o röka, eller när han tex åkte hem för att ta ut hunden. Hade jag inte haft henne där då, så hade jag fått föda ensam.. eftersom han kom så snabbt
    ja jag tänker lite så oxå.. sambon kan behöva ta en liten paus o äta eller lägga i pengar i parkeringsautomaten eller nåt hihi... plus att min kompis kommer fungera som stöd även för honom =)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2