Inlägg från: sunflower79 |Visa alla inlägg
  • sunflower79

BF November,2010 DEL 2

Rosen skrev 2010-10-27 22:24:32 följande:
    aha men då bor ni ganska nära varandra. häftigt om ni kan träffas i verkligheten
    ja jag är med i en annan tråd också och där är vi några som faktiskt träffats inne i stan för en fika.. det är jättetrevligt! =)

här tycker jag att sammandragningarna börjar komma oftare och oftare! det som är skillnaden är att de inte längre bara sitter i magen utan oxå ter sig som mensvärk.. antar att det beror på att bäbis är fixerad helt nu (fick veta igår på MVC).. betryggande men gör lika ont för det hihi
  • sunflower79
    Marinero skrev 2010-10-28 10:12:07 följande:
    Va så för mig med två tre dygn innan Freja kom. Jag fick regelbundna sd som blev mer som riktig mensvärk o de satt långt ner i magen. Fast Freja fixerade sig aldrig, hon va ruckbar fram till förlossningen Glad
    oj 2-3 dygn innan förlossning? nä så snart vill jag inte att bäbis kommer haha.. vill hinna jobba nästa vecka oxå.. sen får h*n gärna komma =)
  • sunflower79
    MammaDeborah skrev 2010-10-28 10:32:37 följande:
    Jag blir igångsatt om samma sak händer igen! Pratade med en bm på mvc och hon sa att jag hade haft maximal otur då båda sjukhus blev fullbelagda. Enligt alla uppgifter om mig är det moget nog att starta förlossningen utan alltför stora insatser. Min livmoder är förslappad av alla graviditeter och även mamma hade detta bekymmer. Hon har fått 9 barn, 8 graviditeter. Hon fick tvillingar avslutningsvis och gick över tiden pga värksvaghet som läkarna inte tog på allvar! De var 3,5kg vardera när de föddes...
    skönt att höra att de äntligen börjat lyssna på dig! hur många barn har du sen innan?
    Jojo 85 skrev 2010-10-28 10:43:36 följande:
    Nej, jag har tänkt föda på Danderyd. Gjorde det sist o hoppas få samma BM på FL igen, hon var SÅ bra o engagerad o brydde sej verkligen. Denna gången hoppas jag ju på en komplikationsfri förlossning så man får bo på Patient hotellet efter.. även om vi fick eget rum på BB sist. På hotellet har man egen TV oxå o lite trevligare matsal.. eftersom det mer är som en restaurang.
    ah ok.. ja vi funderade oxå på DS men valde sedan KS pga att det är motorvägen raka vägen =) annars ingen större skillnad.. men andrahandsvalet får nog bli DS om det är fullt på KS
  • sunflower79
    Jojo 85 skrev 2010-10-28 13:11:06 följande:
    Mindre skumpig väg då
    Jag valde DS sist eftersom jag hört så mycket bra om dom o att dom har patienthotell, så var jag även intresserad av danderydsmodellen.. Men sen vart det akut sövt snitt så ds-modellen vart inte aktuell, en knapp vecka på BB avd 12 istället för patienthotellet.. hehe. Nu vill jag som sagt föda där o hoppas på samma BM under FL o boende på patienthotellet
    Hoppas inte det är fullt.. nov/dec brukar ju inte vara så tjockt.. men det är ju trots allt ett baby boom år.. många som vill ha en 10a Men eftersom jag går på MamaMia så har jag förtur på DS så jag tror nog det blir där ändå.
    ja då får sambon sin enda chans att helt legalt köra för fort haha.. han ser fram emot detta! knasbollen

jo vi tänkte oxå så först med DS o patienthotellet men när vi fick veta att KS mer o mer börjat låta pappan stanna kvar så blev det KS.. men tror de båda är lika bra... de har bra rykte båda!

chanell; haha ja en vecka till kan h*n vänta.. sambon o hans chef har lite vadslagning.. båda tror på födsel före BF.. jag är beräknad till 25 nov men de tror nån gång runt v 46 =)

nica; jag tror oxå att BB-stockholm finns på DS väl?
  • sunflower79

angående det där med att 2010 är ett baby-boom år.. en kompis till mig noterade detta när hon var på cypern o jobbade i våras.. alla svenskar som kom dit var i princip gravida.. hon gissade direkt att det hade med den kalla vintern att göra som vi hade 2009/2010 =) jag tror oxå på den teorin!

• sunflower79
    nica83 skrev 2010-10-28 14:59:14 följande:
    Ja precis. BB-stockholm ligger på våning 9 medan den vanliga DS-förlossningen är på bottenplan och plan 5 (danderydsmodellen är på plan 5 - födde sonen där).
    ah ok då är jag med =) men du får utnyttja ditt "förtur-kort" oxå då till DS =)

caroline; härlig mage =) pojk?

rosen; förstår dig! har oxå massa molvärk och sammandragningar.. räcker att jag sitter framåtlutad en stund så får jag en sammandragning följt av en arg bäbis som sparkar hej vilt =)

insåg oxå precis med skräckblandad förtjusning att bäbis kan faktiskt komma vilken dag som helst.. även om jag har 27 dagar kvar till BF! Förvånad min sambo tror defintivt att jag kommer föda för tidigt eftersom jag aldrig kan sitta still och oxå har alla dessa sammandragningar hela tiden! så insikten om att det kan ske redan i morgon "i värsta fall" gjorde mig ärligt talat liiite nervös! är jag redo??? ujuj
  • sunflower79
    Jojo 85 skrev 2010-10-28 19:19:09 följande:
    BB-sthlm är eget o hör inte till DS.. det ligger bara i samma byggnad.
    ja så långt var jag oxå med =)
  • sunflower79

fick höra igår när vi var på info på förlossningen att även om bäbisen fixerats kan den vända sig in i det sista och det kan bli sätesbjudning eller liknande Förvånad jag trodde man var säker så snart BM känt att huvudet fixerats!

• sunflower79
    Hedi skrev 2010-10-28 20:27:01 följande:
    Om det är första barnet sa känns det ju inte sa troligt om det är fixerat i t.ex. v38 eller sa, eller?
    jag vet faktiskt inte alls Obestämd hörde det som sagt första gången igår! jag var ju helt övertygad om att man var "säker" så snart BM känt det fixerat.. jag är i v 37 imorgon o är fixerad.. vi får se =)
    vad tänkte du kring skillnaden mellan första barnet eller nästkommande?
  • sunflower79
    Marinero skrev 2010-10-28 20:36:36 följande:
    Va?? Det trodde jag med

Kicki: men va jobbigt Ja det låter helt klart som en reaktion på lillasyster! Hoppas ni snart kan rida ut stormen! Här märks det med kan jag säga men inte riktigt så, än iaf! Olivia är väldigt skrikig för tillfället och denna pappighet har aldrig vart så starkt som nu sen Freja föddes.

Min rygg har vart såpass ok idag så vi gick till och från torget i nästan normal takt Shit jag känner mig så FRI!!! Nu har jag lite ondare dock men hoppas det lättar till imorgon igen, kan ändå gå såpass så jag rör mig obehindrat här hemma.

När vi va på torget va vi iaf på bvc och frågade om de kunde kolla Frejas gulhet. De sa att det va abs ingen fara och hon ska va bra mkt gulare än så. Hon äter, bajsar o kissar normalt så det va ingen fara. Bra då känner sig nojiga mamman lugnare Imorgon kommer de iaf och gör ett hembesök fr bvc, tidigare än vanligt då Freja föddes lite tidigt

Lite halvkörigt nu ikväll när man är van att bara lägga Olivia och så somnar hon. Hon har blivit så pappig!! Sambon åkte iväg på träning men dumt nog gick han in precis innan han skulle gå och säger go natt. Sen va de kört! Hon skrek o grät, jag försökte trösta henne men hon bara spjärnade emot och satte ner henne på golvet, då kryper hon till dörren och rycker i handtaget! Tog med henne till vår säng och sjunger för henne och låter henne röra Frjea lite, tillslut somnar hon! Phu! Och jag lyckades bära över henne utan att hon vaknade!

Badade Freja för första ggn här hemma nu med. Phu de va lite svettigt Först, när jag tog upp henne bajsade hon en jäkla massa på golvet! Som tur va köpte jag ytdesinfektionsmedel idag, torka upp det, torka Freja (ja INTE med ytdesinfektionen såklart haha ). Sen hade hon såklart kissat ner sig, men tack gode gud för kisseskydd Flört

PS: håller tummarna för fler bebisar nu!!! Flört
    kan tänka mig att det är en omställning att gå från 1 till 2 oxå!! att få ihop alla pusselbitar så det flyter smidigt.. när jag läser om ditt bad-äventyr blir jag lite svettig oxå haha.. undra just hur man ska klara alla dessa bestyr Obestämd
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2