Marinero skrev 2010-10-28 20:36:36 följande:
Va?? Det trodde jag med
Kicki: men va jobbigt

Ja det låter helt klart som en reaktion på lillasyster! Hoppas ni snart kan rida ut stormen! Här märks det med kan jag säga men inte riktigt så, än iaf! Olivia är väldigt skrikig för tillfället och denna pappighet har aldrig vart så starkt som nu sen Freja föddes.
Min rygg har vart såpass ok idag så vi gick till och från torget i nästan normal takt

Shit jag känner mig så FRI!!! Nu har jag lite ondare dock men hoppas det lättar till imorgon igen, kan ändå gå såpass så jag rör mig obehindrat här hemma.
När vi va på torget va vi iaf på bvc och frågade om de kunde kolla Frejas gulhet. De sa att det va abs ingen fara och hon ska va bra mkt gulare än så. Hon äter, bajsar o kissar normalt så det va ingen fara. Bra då känner sig nojiga mamman lugnare

Imorgon kommer de iaf och gör ett hembesök fr bvc, tidigare än vanligt då Freja föddes lite tidigt
Lite halvkörigt nu ikväll när man är van att bara lägga Olivia och så somnar hon. Hon har blivit så pappig!! Sambon åkte iväg på träning men dumt nog gick han in precis innan han skulle gå och säger go natt. Sen va de kört! Hon skrek o grät, jag försökte trösta henne men hon bara spjärnade emot och satte ner henne på golvet, då kryper hon till dörren och rycker i handtaget! Tog med henne till vår säng och sjunger för henne och låter henne röra Frjea lite, tillslut somnar hon! Phu! Och jag lyckades bära över henne utan att hon vaknade!
Badade Freja för första ggn här hemma nu med. Phu de va lite svettigt

Först, när jag tog upp henne bajsade hon en jäkla massa på golvet! Som tur va köpte jag ytdesinfektionsmedel idag, torka upp det, torka Freja (ja INTE med ytdesinfektionen såklart haha

). Sen hade hon såklart kissat ner sig, men tack gode gud för kisseskydd
PS: håller tummarna för fler bebisar nu!!!

kan tänka mig att det är en omställning att gå från 1 till 2 oxå!! att få ihop alla pusselbitar så det flyter smidigt.. när jag läser om ditt bad-äventyr blir jag lite svettig oxå haha.. undra just hur man ska klara alla dessa bestyr