BF November,2010 DEL 2
uppe med tuppen. Vi ska åka till high chaparall snart med barnen så de ska bli kul. så e inne en snabbis bara...
Hoppas ni får en bra dag...
15:de....vet du väl! -ja men vill han åka hem i november ska han få göra det då med! sa han då, det löser vi då.
känns som en liten milstolpe!Annizsj: Ja precis så är det som du med många säger! stress!! man ska stress hit och stressa dit, inte ens när man är i affären får man ta det lungt, precis som att det skulle vara roligt att åka till ica själv och shoppa upp pengarna på mat!! NOT! då när man har varit borta lite för länge så ringer han, kommer du snart eller?? måste iväg, kom hem o ta barnen!
eller i duschen, stress stress stress......
Ja jag skulle då gärna vilja bo med en kvinna, tänk vad allt skulle va lättare då!
om man bor med en tjejkompis som har barn, barnen kan leka ihop och vi kan snacka o dricka vin HEHE
Jag va oxå smal innan graviditeterna och innan denna med, i februari, var nere på som minst 52 kg, vilket jag trivdes kanon med!! så dit vill jag såklart igen. Enda nackdelen, och det är en stor nackdel när man är så smal, det är att man ju inte har några tuttar heller!!
så om jag hade pengar skulle jag gärna göra nya, större! har föreslagit det för sambon flera ggr men han e inte med på den idén tyvärr....
Måste bara berätta! vi har ju köpt svärisarnas hus nu i vår och idag kom hon och skulle tömma ut vinden på deras bråte! men inte kunde hon fråga hur jag mådde, eller barnen.... bara gick in började plocka ut allt och sen åkte efter nån timme, eh jag orkar inte ens bry mig!! ville bara skriva..... tycker att hon e så konstig, mkt märklig människa! hon har lixom inte ens grattat oss till graviditeten!! Jag hoppas bara innerligt att hon kommer vara lika "off" när hennes 2 andra barn oxå får barn nån dag, för man ska ju behandla alla lika tycker jag!
Vet ni vad som hände i eftermiddags!! jo min stora tjej pillade in en runt liten pärla i näsan!! oj oj hon fick panik o blev helt hysterisk och jag ringde sambo och VC, sen när han väl kom in hade hon lugnat ner sig iaf, VC hade förtf. ringt upp och jag hade surfat runt på nätet på "pärla i näsan" och hittat tipset: håll för ena näsborren, ja den som inte pärlan sitter i..... och blås samtidigt i munnen på barnet då kommer pärlan ut, och JA DET GJORDE DEN!!!
sambon fick utöva detta. tur vi hade iaf! VC stängde precis när detta hände så det va tur att han fick ut den för annars hade vi fått köra 4 mil till närmaste jourcentral!
Åh jag bor ju så långt ifrån stan med alla stora kända affärer.... 9 mil dit ju
så jag kan inte shoppa alls när helst andan faller på! på gott och ont iofs...
Vilka tråkdagar det är nu...... bara regn o rusk och regn och rusk
jag får inte lust med nåt! visst kan det vara skönt med EN regndag efter 3 veckors sol men inte som nu, det har ju vart halvkasst i över 2 veckor nu!
Har iaf uppehåll nu så jag och liten var på promenad vilken va så skönt!! skönt att röra på sig och få frisk luft. Nu sitter jag o väntar på sambon som ska komma med täckpapp så jag kan börja måla, har massor av målarprojekt att ta tag i, möbler, dörrar o fönster, det vill jag ha klart när bebis kommer.
ska beställa från HM nu oxå, lite kläder inför hösten till barnen och bebis och lite till mig
får se om gubben får nåt med.... han kollade katalogen men näää, han e inte så klädintresserad - tyvärr!
Nu har jag hittat en syskonvagn, en begagnad Emmaljunga röd/grå, jättefin såg den ut att vara, prutade ner den till 1800 kr. tycker det är bra pris!! den va ca 3-4 år gammal. ska nog åka o kika på den imorn o om den är fin så köper vi den
hade tänk köpa en Brio syskonv. av en kompis för 1000 spänn men den kan man ju inte vända om och jag vill ju helst ha bebisen emot mig! känns bäst och tryggas så.
Så nu håller jag tummarna för att den är som jag vill!
Idag har jag grundmålat ett vitrinskåp, ska slutstryka detn nu och hoppas på att ett lager färg räcker sen blir det att plocka i barnens doppresenter o sånt fint i det.
Skulle eg. ha köpt ett på Ikea, Liatorp heter det, jättesnyggt!! men vi har inte råd nu så jag målar om vårt gamla skåp och hoppas på att det blir fint, iaf får det duka så länge, just nu är barnvagn, babysitter & växasäng prio nr 1.