Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Helen C skrev 2010-07-27 07:12:36 följande:
    god morgon tjejer....
    uppe med tuppen. Vi ska åka till high chaparall snart med barnen så de ska bli kul. så e inne en snabbis bara...
    Hoppas ni får en bra dag...
    Ha så jätteskoj!!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 15/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-07-27 08:42:35 följande:
    Jag vill hem efter sex timmar den här gången. Tidigare var jag gift med en karl som inte lyfte ett finger och då var bb en befrielse, en semesterort. Men nu har jag en toppenkarl som alltid ställer upp och då vill jag hem så snart det går.
    Ja det är väl lite så jag känner, min sambo är inte mkt till hjälp tyvärr!! han jobbar med sitt o har mest maskiner o kor i huvet! visst älskar han sina barn men han kan lixom inte hjälpa till hemma, han vet inte hur man gör, så j-la bortskämd av sin mamma!! han har inte lärt sig nåt hemifrån, varken matlagning eller hur man sköter ett hem trots att hans mamma är hemkunskapslärare och han har haft henne i skolan!
    Så jag känner att det är skönast att ligga kvar på BB i några nätter för att bara få rå om min bebis och mig själv! kommer jag hem är det amning + 2 barn som ska tas omhand, skjutsas till dagis, handla på ica, laga mat, ja till gubben med! och allt det man gör i ett hem.
    Sen idag så sa han helt plötsligt att vår anställde (från Litauen) ska åka hem i november och det kommer vara ca 2 veckor!!! ja sa till honom att det är väl inte så smart när vi ska ha barn i november. -Vilket datum va det då???? kläckte han ur sig Förvånad 15:de....vet du väl! -ja men vill han åka hem i november ska han få göra det då med! sa han då, det löser vi då.
    Jag fattar inte hur ska vi klara allt själva, med förl. barn, kor som ska mjölkas, allt strul som är på en bondgård!!! ja blir så förb. på karlsloken!

Förra ggn när jag skulle föda så höll ju barnet på att komma mitt på ölandsbron för att sambon var "tvungen" att köra ner till sjölandet och leta reda på djuren som hade rymt, då hade jag 3 minuter mellan värkarna, det var andra barnet och vi har 9 MIL till förlossningen!!! Han tänker inte alls!
  • Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-07-27 09:21:36 följande:
    Usch, vilken situation.... Ett helsike som bonde också eftersom det är ett heltidsjobb, dvs dygnet-runt-jobb... Men framför allt handlar det ju om att man vill möta lite förståelse. Jag vet precis...

Jag var helt ensam när mitt fjärde skulle födas. En lång historia men biopappan finns inte med i bilden och har inte gjort det på nästan hela tiden. Min nuvarande man hoppas få adoptera honom med tiden och ser sig redan som pappa till honom och min son ser honom som pappa.
    Hur som helst så bodde jag ute på landet i ett hus, utan bil och körkort. Inga bussar fanns. Den enda jag hade var min mamma. Och hon glömde ta med sig mobilen ibland, osv.. Jag höll på att bli knäpp... Jag kunde inte ta mig nånstans själv och där var jag, höggravid och visste inte när värkarna skulle börja... 6 mil till ena förlossningen och 8 mil till den andra..
    Jag blev igångsatt av "humanitära skäl". Inget jag skulle göra om, men jag kunde till slut inte sova om nätterna av rädsla att inte få tag i mamma när det började.. Jag hade tre små barn hemma på heltid. De tre andra barnens pappa bodde 10 mil bort och skulle få tvillngar vilken dag som helst så han var ju  inte till någon som helst hjälp heller.
    Förlossningen var jättejobbig. Den värsta av de fyra. Framåt kvällen ringde jag halvt i panik till en väninna som bodde 10 mil från förlossningen. Hon slängde sig i bilen och kom in 45 minuter innan lillkillen kom till världen.
    Jag stannade tre nätter på bb. Jag födde i Halmstad då och där var de toppenbra. Ingen som tjatade om att man skulle gå hem. Tyvärr blev det ett rent helsike när jag väl kom hem i alla fall. Fortfarande ensam med alla barnen och jag höll på att gå in i väggen ordentligt. De första veckorna glömmer jag inte i första taget.

Jag träffade min man när lillkillen var knappt 7 månader gammal. Då hade vi haft kontakt i nästan ett år på nätet. Sen den dagen är vi två nästan oskiljaktiga *ler* och för en månad sen gifte vi oss :)
    Vilken fruktansvärd tid och vad mkt jobbigt du gått igenom!! förstår verkligen om du höll på att klapp ihop! vem skulle inte göra det?? men sen gör man ju allt för sina barn iaf. det e ju bara så. man tar sig själv i sista hand, sån är jag iaf, på gott och ont.
    Men vilket lyckligt slut till slut! önskar Er all lycka {#emotions_dlg.flower}

Jag hoppas min karl växer upp en dag och "ser" vad som sker och vad som ska göras, inte ska man behöva berätta och undervisa.....

----

Går in i vecka 25 idag!!! Skrattande känns som en liten milstolpe!
    Kom igår kväll på att jag räknat fel på min viktuppgång, trodde jag vägde 52 kg innan jag blev gravid i feb, men sen kollade jag i en gammal almenacka, (jag väger mig regelbundet, har blivit till en vana, pga olika orsaker) och där stod det att jag vägde 54 i janu o feb. så jag har gått upp 6 kg nu, tyckte väl att 8 kg lät mkt när jag inte märker nåt annat på kroppen som gått upp än en stor mage HIHI inget svullen eller vatten eller så.... så det känns ju skönt, för det är ju jobbigare att vara gravid ju mer man går upp.
    men jag tycker magen redan är ivägen och att jag inte orkar lika mkt längre. orkar inte bära matkassar o stora tjejen på 20 kg! får massa ont i ryggen och blir trött i magen.
    Men nu ska jag nog gå en runda iaf, solen skiner.

Vilken syskonvagn rekommenderar ni? tror det lutar åt en beggad brio...
  • Bebis050810

Annizsj: Ja precis så är det som du med många säger! stress!! man ska stress hit och stressa dit, inte ens när man är i affären får man ta det lungt, precis som att det skulle vara roligt att åka till ica själv och shoppa upp pengarna på mat!! NOT! då när man har varit borta lite för länge så ringer han, kommer du snart eller?? måste iväg, kom hem o ta barnen!
    eller i duschen, stress stress stress......

Ja jag skulle då gärna vilja bo med en kvinna, tänk vad allt skulle va lättare då!   om man bor med en tjejkompis som har barn, barnen kan leka ihop och vi kan snacka o dricka vin HEHE

Jag va oxå smal innan graviditeterna och innan denna med, i februari, var nere på som minst 52 kg, vilket jag trivdes kanon med!! så dit vill jag såklart igen. Enda nackdelen, och det är en stor nackdel när man är så smal, det är att man ju inte har några tuttar heller!! så om jag hade pengar skulle jag gärna göra nya, större! har föreslagit det för sambon flera ggr men han e inte med på den idén tyvärr....

• Bebis050810

Måste bara berätta! vi har ju köpt svärisarnas hus nu i vår och idag kom hon och skulle tömma ut vinden på deras bråte! men inte kunde hon fråga hur jag mådde, eller barnen.... bara gick in började plocka ut allt och sen åkte efter nån timme, eh jag orkar inte ens bry mig!! ville bara skriva..... tycker att hon e så konstig, mkt märklig människa! hon har lixom inte ens grattat oss till graviditeten!! Jag hoppas bara innerligt att hon kommer vara lika "off" när hennes 2 andra barn oxå får barn nån dag, för man ska ju behandla alla lika tycker jag!

• Bebis050810

Vet ni vad som hände i eftermiddags!! jo min stora tjej pillade in en runt liten pärla i näsan!! oj oj hon fick panik o blev helt hysterisk och jag ringde sambo och VC, sen när han väl kom in hade hon lugnat ner sig iaf, VC hade förtf. ringt upp och jag hade surfat runt på nätet på "pärla i näsan" och hittat tipset: håll för ena näsborren, ja den som inte pärlan sitter i..... och blås samtidigt i munnen på barnet då kommer pärlan ut, och JA DET GJORDE DEN!!! sambon fick utöva detta. tur vi hade iaf! VC stängde precis när detta hände så det va tur att han fick ut den för annars hade vi fått köra 4 mil till närmaste jourcentral!

• Bebis050810

Åh jag bor ju så långt ifrån stan med alla stora kända affärer.... 9 mil dit ju så jag kan inte shoppa alls när helst andan faller på! på gott och ont iofs...

• Bebis050810

Vilka tråkdagar det är nu...... bara regn o rusk och regn och rusk
    jag får inte lust med nåt! visst kan det vara skönt med EN regndag efter 3 veckors sol men inte som nu, det har ju vart halvkasst i över 2 veckor nu!

Har iaf uppehåll nu så jag och liten var på promenad vilken va så skönt!! skönt att röra på sig och få frisk luft. Nu sitter jag o väntar på sambon som ska komma med täckpapp så jag kan börja måla, har massor av målarprojekt att ta tag i, möbler, dörrar o fönster, det vill jag ha klart när bebis kommer.
    ska beställa från HM nu oxå, lite kläder inför hösten till barnen och bebis och lite till mig får se om gubben får nåt med.... han kollade katalogen men näää, han e inte så klädintresserad - tyvärr!

• Bebis050810

Nu har jag hittat en syskonvagn, en begagnad Emmaljunga röd/grå, jättefin såg den ut att vara, prutade ner den till 1800 kr. tycker det är bra pris!! den va ca 3-4 år gammal. ska nog åka o kika på den imorn o om den är fin så köper vi den
    hade tänk köpa en Brio syskonv. av en kompis för 1000 spänn men den kan man ju inte vända om och jag vill ju helst ha bebisen emot mig! känns bäst och tryggas så.
    Så nu håller jag tummarna för att den är som jag vill!

Idag har jag grundmålat ett vitrinskåp, ska slutstryka detn nu och hoppas på att ett lager färg räcker sen blir det att plocka i barnens doppresenter o sånt fint i det.
    Skulle eg. ha köpt ett på Ikea, Liatorp heter det, jättesnyggt!! men vi har inte råd nu så jag målar om vårt gamla skåp och hoppas på att det blir fint, iaf får det duka så länge, just nu är barnvagn, babysitter & växasäng prio nr 1.

• Bebis050810
    Helen C skrev 2010-07-29 20:26:04 följande:
    Trulsa- Vi har Alice, Alva och Alma. Har två pojkar som börjar på A (Anton&Albin) så vill ha tjejnamn på A oxå=)
    Skötväska har vi inte inskaffat än, men vet jag hade på styret tills knapparna på väskan gick av så blev att vi la den under vagnen....
    Fina namn Helen!

Skötväskan ja, precis så hade jag med, på handtaget till knapparna lossna.... trist! ska försöka hitta nån ny snygg :)

Ikväll blir det film igen, igår såg vi Wallander VITTNET och idag blir det Snabba cash! riktigt filmväder nu ju!! dricka te och se film

Noah och Thea kanske...
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2