Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Kan inte sova ligger o tänker en massa.... liten vaknar o gråter i sömnen.... ryggen värker.... känner mig orolig i kroppen...
    så jag läser lite här i tråden i hopp om att bli lite tröttare igen!

Nu när jag kom upp så såg jag att sambon glömt ta in sin laptop, stod ute på altanen alldeles blöt, jag sa ändå till honom igår kväll att ska du inte ta in datorn? nääää fick jag till svar... 
    ja ja han va för lat för att resa sig från soffan, han får faktiskt skylla sig själv, han e vuxen! får sen om den startar nåt mer!?

Ser ut på smhi att bli en regnvecka nu trist! kan räcka med ett par dagar tycker jag. Vi har planerat att gå och se Duran och Mollan imorn,eller ja det blir ju idag, fredag   det är en sångshow för barn, men inte kul att sitta ute i ösregn ju!! fast jag vet ju inte om liten är feberfri än! hoppas!! hon e så hostig med!
    var på VC igår, var nåt virus så hon, som vanligt..... virus säger de typ alltid! sen e det även marknad imorn, vill inte missa det heller pga regn eller feber, det e ju tråkigt för barnen, de ser ju fram emot sånt.

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Här spöregnar det idag!! trist, vi som skulle på barnkonsert i em. vet inte vad jag ska hitta på då, blir väl till att leka med barnen, läsa lite böcker och så skulle jag behöva putsa fönster! sen har jag endel furumöbler som ska målas vita, bla en kökssoffa, kanske ska ta tag i det. Målade en massa när vi flyttade i februari, ja vi renoverade hela huset förutom badrummen.
    Nu har jag en hel del målning kvar, ja möbler, furudörrar som ska bli vita och byta handtagen på dem, spiskåpa som ska målas, lite lister här och där, ja när man har hus så finns det hur mkt som helst att göra! känns som jag måste få det klart innan bebis kommer i nov, för sen lär jag ju inte ha tid

Har så ont i ryggen idag och känner mig helt ur form! ska nog slappa lite framför tv:n nu först.

Igår hade jag och barnen namnsdag, min gulliga mamma kom hit med en hembakad hallontårta, med hennes egna hallon från gården! det va mums vill jag lova sen gjorde jag en pastasallad med kyckling och en massa gott i.

• Bebis050810
    Helen C skrev 2010-07-23 10:39:21 följande:
    Uppdatering från PennyJenny igår

Läkarnas (och vårt) stora mål är här, 25 fulla veckor!! I magen lever 728 gram bebis rövare ♥ Love it!! :)
    Underbart! Hoppas allt går vägen för dem nu!!
  • Bebis050810

Ni kanske vill kika på vårt nys hus som vi då flyttade in i i februari

Känns så kul att kunna göra om såsom man vill! till hösten ska vi ev. göra stora badrummet, allt ska bli nytt och fräscht där med. Vi hyr ut på sommaren och får därför in lite pengar som ska gå till vår renovering, får se hur långt de räcker. nästa investering efter det är nya vitvaror, kyl frys spis osv...

Här e en länk till min sida på Styleroom.se
    http://www.styleroom.se/users/Zmiiile
    jag heter Zmiiile där

Nån annan som har sida där? det e ju så kul att titta på inredningar, älskar det!! kan sitta i timmar och baka kika runt.

• Bebis050810

Ja blocket e kanon! men tyvärr bor vi i världens ände så det är jättesvårt att hitta nån billig, bra vagn här, de flesta är ju trots allt i storstäderna, speciellt om man vill ha en bugaboo, men annars oxå är det mkt svårare, sämre utbud och konkurrens så priserna blir aldrig så låga.

• Bebis050810

Ja jag vet inte hur jag ska göra nu? Har ju en emmaljunga scooter, en rosa, som jag är nöjd med, det e en sittvagn som kan användas från 8 mån ålder, den e liten o smidig, men barnet kan bara sitt från mig, det e lite trist att vi inte kan titta på varandra.
    sen har vi en Brio nova (05) som är hel och ren, den har varit trasig ett tag men jag lämnade in den och fick ett helt nytt chassi för 600 spänn så nu är den som ny! det är en kombivagn med svängbart handtag och det e ju kanon!! då kan jag ha barnet både emot mig och från mig. Jag o lilltjejen har testat denna vagnen nu på promenaderna den senaste veckan och hon trivs superbra i den, rymlig och bra och hon sitter så skönt i den och jag trivs med, den e såå skön att köra!
    MEN sen har jag blivit förälskad i bugaboon, så jäkla snygga!! är supersugen på en röd! men det e svårt att få tag i en utanför sthlm, gtb, malmö under 3000 kr.
    Men sen är ju brion så mkt stabilare, men bugaboon är mindre, lättare o smidigare. men sen känns det onödigt att lägga massa pengar på en vagn till när vi redan har 2. och de två är ju eg. jättebra, men man är ju vagngalen
    ja ja jag har ju som sagt ett tag på mig att fundera och kika runt.

• Bebis050810

Frogster- Vad härligt att höra!! hoppas ni löser allt till det bästa och all lycka!  {#emotions_dlg.flower}

• Bebis050810

Fan va trött o förb. jag är!! Mjölkroboten sambon har, har ringt och larmat hela natten!!! han har 2 st och de har ringt och larmat omvartannat, typ var tionde minut i nån timme sen uppehåll nån timme sen sätter det igång igen! så jag har fått höra på den där mobilsignalen och sen robotrösten i stort sätt hela natten! sambon sover så hårt att han inte hör nånting. det är ju hans jobb liksom, han som ska sköta det men han vaknar inte. Jag va så arg på morgonen då vid 6 när den hade stört mig hela natten, då äntligen gick han upp med orden "tjurig jävla kärring" tack
    dessutom är liten fortf. sjuk och febrig, femte dagen nu med feber, hon sover så dåligt och gnäller och gråter och kan inte komma till ro, så jag sover så dåligt pga det med! sen ska jag orka ha barnen hela dagen själv, då måste jag få sova! sambon är ju aldrig hemma, jag har ju alltid barnen själv. Gaaaaah!!

• Bebis050810

Kicki08- nä någon semester kan han inte ta ut eftersom han/vi har mjölkgård, men strödagar kan han ta när det passar honom och han vill! ska ev. till Astrid Lindgrens värld i aug så då blir det 2-3 dagars semester tillsammans men mer än så blir det aldrig under året. vi har max varit borta 3 nätter i streck på våra 6 år tillsammans.
    Det e jobbigt att alltid ha 100% ansvar för barnen, huset o familjen med allt vad det innebär!! men man vänjer sig oxå.... vet ju tex nu när vi blev med nr 3 att det kommer bli tufft för mig, men jag vill verkligen ha 3 barn så då klarar man det, kvinnor kan allt   nä men skämt o sido, det är inte alltid kul!

• Bebis050810
    Jojo 85 skrev 2010-07-24 11:30:25 följande:
    ang kläder så försöker jag hålla mej i skinnet, men ibland är det SVÅRT!
    Vet ju inte vad det är för kön i magen så jag har rustat med lite unisex.. så kan det vara kul med lite nytt oxå
    Detta har jag köpt i klädväg hittills..

Vilka söta kläder!!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2