Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Kinne79 skrev 2010-09-23 19:59:49 följande:
    Går in i v. 30 imorgon och min bebis rör sig fortfarande nästan inget. Nån spark på morgonen och ett par på kvällen. Än har jag inte känt något i kväll. Är det verkligen normalt?
    Alla bebisar är så olika! Ring om du är orolig men jag tror de kommer säga samma sak!
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-09-23 20:24:42 följande:
    Misstänker att de skulle säga att det inte är något att oroa sig för, men det känns ändå konstigt att den knappt sparkar alls. En aktiv kväll är det kanske 10ggr, men andra kvällar kanske 3ggr. Inget på dagen eller natten.
    Ja jag hade nog tänkt som dig, även fast jag vet att det är helt normalt! Tyvärr jämför man ju med så många narda. Olivia va ju ganska lugn fram t v30 då hon började bli så stor så det gick inte att undvika hennes rörelser men man läste massor här på fl och upptäckte verkligen hur oliak det kan va dedär. Men känner du dig orolig så ring ändå! Men jag tror abs att det inte är ngn fara alls Tänkte mest så du kan känna dig lugn
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-09-23 20:29:33 följande:
    Åh, äntlien har bedövningen släppt sen jag var o lagade hål hos tandis.. var en utmaning att äta middag.. tuggade mej i läppen titt som tätt så jag var tvungen att hålla undan läppen med handen, haha. Sen så kände jag ju bara smak på halva tungan..
    Haha det va nog lite rolig syn Men såklart inte så kul att va bedövad så. Jag har vart det några ggr då jag dratt ut smärtsamma mjölktänder som värkt och inte velat lossna och det är läskigt att inte ha känsel för man kan ju bita hål utan att känna ett skit!
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-09-23 20:53:27 följande:
    Ja... det är väl runt 11 kg nudå. Jag hade en inskrivningsvikt på 86 kg tyvärr :-/ Massa kg som inte hade försvunnit från förra graviditeten som satt kvar. Så därför blir det mycket..... Min trivselvikt är 75 kg så dit ska jag när jag är klar med födandet
    Ja de va ca 12 kilo här som fanns kvar innan jag blev gravid igen.
  • frukarlssonn

Jag ringde både bm och fl några ggr då jag kände så lite av Olivia. De tog alltid in mig direkt så jag fick känna mig lugn

Sen kan de va tvärtom med, kompisens första dotter va helt tokig i magen, trodde hon skulle boxa sig ut medans tvåan va lugnare

• frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-09-23 21:07:00 följande:
    Vi fixar det här med kilorna sen tjejer. Nu är det viktigaste att vi mår bra och våra bebisar såklart Är ju orolig själv, tänk om jag inte går ner allt denna gång....blä, vill inte se ut såhär länge till. TRivs inte! 14 kg upp men gärna mer ner sen....Var ju smal innan så jag ska inte klaga!
    Äter som en häst, mest nyttigt iaf. Springer efter barn.....men vikten stiger iaf....Bara att inse fakta att det blir så!
    Ja tyvärr mår jag sådär över min ökade vikt, speciellt då jag lyckades komma ner i en bra vikt tillslut några år innan jag blev gravid. Men jag äter normalt och inte för mkt plus undviker godsaker så gott det går. Som du säger, får ta vikten sen.
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-09-23 21:28:28 följande:
    Så är det för mej. Josefine var en riktig kickboxare.. Det går lite lugnare till denna gången.. bebis nu gillar större rörelser.. som att snurra runt.. vilket går i slow motion, hehe.. så hela magen ändrar form
    Haha ja så olika de kan va Som sagt, Olivia va som din är nu, medan denna är lite vildare av sig, kickar o så Fast ja, nu är hon lite lugnare i sina rörelser
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-09-23 21:41:37 följande:
    Var ju uppe på förlossningen i v.25 just för att jag inte kännt något. Och var inte länge sedan jag var och lyssnade på hjärtat. Ska avvakta i helgen och se hur mycket jag känner, så får jag ringa bm på måndag om det varit lite aktivitet.
    Gör det. Men det viktigaste är att du känner NÅGOT! Känner du inget på en hel dag eller så, tveka inte att ringa! Brukar aldrig va ngn fara men gör alltid det för säkerhets skull! Fl brukar alltid kolla upp för att va på den säkra sidan!
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-09-23 21:56:11 följande:
    Jag känner något varje kväll, men det är just det att det är så lite. Är nog inget att oroa sig för, har väl för mycket energi att lägga på just detta då jag inte har några andra bekymmer. Var på andra föräldraträffen idag och kände mig annorlunda som sover hur bra som helst, ingen foglossning eller onda sammandragningar.
    Du har verkligen tur, njut av det Jag får säga jag har tur med. Sovr som en stock förutom att det blir några toabesök men det är inte så falrigt som de va m Olivia, det började mkt tidigare då med. Sd har jag men när jag är ute o går.
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-09-23 22:13:38 följande:
    Trulsa- jovisst är det det och så förvånande kanske det egentligen inte är? Jag älskar ju barn och har alltid velat ha minst tre. Men att det skulle bli så tätt mellan dem trodde jag inte... Skönt iaf att ha de versta småbarnsåren gjorda. Sen får man iaf sova mer och de blir lite med självgående samtidigt som andra utmaningar kommer! Sovdags ska upp i ottan
    Haha ja jag trodde ALDRIG jag kulle få två såhär tätt Tänk va kul sen när den abs jobbigaste småbarnsperioden är över! Självklart kommer andra problem men det gör de ju alltid.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2