Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

popcornplaya skrev 2010-09-23 15:20:17 följande:
    Jag har varit jätte trött hela dagen och bara kännt mig blä. Men så vaknade sonen från sin middagslur. Jag gick in och tände lampan sen gick jag ut i köket och hällde upp lite vindruvor i en skål till honom. Då hör jag hur han kommer upp och så ropar han "gose mamma!" och kommer springande och kramar om mitt ben sammtidigt som han gör ett sånt där riktigt goseljud.

Det värmer verkligen i en mammas hjärta och man bara känner hur otroligt mycket man älskar honom. Hur kan man klara av att älska ett barn till lika mycket? Det är något jag bara inte kan förstå..... Ni som har mer än ett barn får gärna berätta om hur det är att få ett barn till.
    Ååh det har jag med undrat! Man älskar redan så mkt, mer än man nngsin kunde föreställa sig och så kommer en till som man ska älska! Jag tvivlar inte på att jag kommer göra det, har bara så otroligt vårt att föreställa mig!! Men jag har hört så många säga samma sak innan de fått andra, tredje o fjärde barnet etc.
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-09-23 15:26:44 följande:
    Jag tror det e viktigt att pappan e med mycke nu... Nu kommer du ägna mer tid med lilltjejen och kanske inte ha så mkt tid till Philip och de kommer han märka av, så det e viktigt att pappan e delaktig och busar och leker med honom så han känner sig älskad... Han e ju så van att få eran uppmärksamhet själv..... Men du kommer Älska barnen så himla mycke...
    Jag känner att jag har mer tålamod med lillkillen än va jag har med stora.... Vet inte varför man har de.... Men jag älskar mina barn så fruktansvärt mycke....Nu e jag bara en tråkig mamma som inte orkar göra någonting och de märker jag dom tycker och jag har berättat för dom nu när hon e ute sen så kommer jag kunna springa och busa med er jätte mycke och jag såg hur glada dom blev av de.....
    Det värmer jätte mycke när dom sägerr att dom älskar än. Lillgrabben e jätte mycke för sånt. Mamma jag älskar dig, och vill mysa, de värmer så i ens hjärta.... Stora killen kan säga att mamma du e jätte snäll. Va fin du är, inte ofta man får höra de från honom så då värmer de till extra......
    Ja vi har pratat om det härhemma! Sambon kommer verkligen fokusera mkt på Olivia och jag kommer såklart göra det i den mån jag verkligen kan. Men såklart kommer hon märka att ngn annan kommer uppta min tid med, därför så är det nog viktigt att pappan verkligen koncentrerar sig mkt på första barnet. Givetvis andra barnet med, men ja på ett annat sätt. Kusinens man tog f-ledigt med första barnet när deras tvåa kom för de ville ha det så med. Sambon kommer jobba halvtid fyra veckor ist för att ta helt ledigt två veckor.
  • frukarlssonn

Idag hämtade vi vagnen. När jag skulle ta loss ena sittdelen för att montera dit liggkorgen så lossnade en knapp på den  Jaja ingen fara på taket, det är bara att ta med den nästa gång, ska till Skövde på söndag igen.

• frukarlssonn

När jag vägde mig förra veckan hade jag gått upp tio kilo. Jag har inte gått upp sen v23. För redan då hade jag alltså lagt på mig dessa tio kilo. Jag är 175 lång och väger 87 kilo nu. Min idelavikt är 65 kilo som jag vägde innan Olivias graviditet, så det är en del jobba med om jag ska lyckas komma ner dit igen

• frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-09-23 18:58:33 följande:
    Jag är beredd på att öka några kilo om jag går ner till 54 igen.. eftersom jag var så otränad efter. Muskler väger ju mer.. så det viktigaste är att vara nöjd med det jag ser i spegeln o inte på vågen Beach 2011 är målet, haha.
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-23 18:26:19 följande:
    Hur mkt har ni alla gått upp hittils? Jag har gått upp 14 kg.
    Vägde 61 på inskrivningen och nu väger jag 75 kg
    Från inskrivningen har jag gått upp ca 6kg, men gick ner 2kg efter inskrivning så allt som allt har jag gått upp 8kg hittills. Med Josefine hade jag gått upp (allt som allt) 8kg oxå till vid den här veckan.. även om jag var 2kg tyngre då.
    Ja precis det beror på hur kroppen är byggd och har man muskler så väger man mer men drar ändå kanske en mindre strl. Och då behövs ju ingen våg Jag försöker undvika att väga mig annars i vanliga fall men efter första graviditeten vägde man sig rätt ofta... Tränar man mkt styrka går man ju inte ner i vikt så mkt men man smalnar ändå av så då blir vågen lite missvisande.
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-09-23 19:10:07 följande:

Jag har oxå gått upp 14 kg och e så nöjd med de,....Så som jag äter nu så går jag nog upp några kg till....

Beställt en sån gördel nu som återställer kroppen/figuren snabbare. Värt och testa iaf=)

14 kilo är inte mycket Jag måste säga att jag är chockad att jag inte gått upp ngt under tio veckor för jag har ätit mer än jag brukar plus en del godsaker! Men o andra sidan har jag vart tvungen att röra på mig när jag svansat efter Olivia

Åh, var beställde du den? Kanske man ska testa! Drömmer
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-09-23 19:16:01 följande:
    Visst hade du beställt en Caren Double Swing?? Eller hur var det?
    Vi kommer få liggdelen fastmonterad när vi hämtar ut den, så slipper vi den biten.. "värre" blir det sen när sittdelen ska på, hehe.
    Drygt att en knapp skulle lossna
    Ja just det en carena doubleswing Va skönt att ni får den monterad direkt! De va ganska lätt att montera loss och montera dit liggdelen, men lite bökigt eftersom de va lite svårt att komma åt knäppningarna intill den andra sittdelen! Ja vi får se hur det går när man ska montera tillbaka den Det kommer man ju inte göra än på ett tag Tungan ute Tur de finns instruktionsbok Ja knappen va ju otur alltså... tur de inte va ngt akut el så.
  • frukarlssonn

MammaDebora: va skönt att de verkligen tar det allvarligt och de säkra före det osäkra! Oddsen är att alllt ska gå galant! Men jag förstår verkligen att de måste kännas tufft att va borta fr familjen, jag hade gråtit med! Det är man ju liksom inte inställd på innan!

• frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-09-23 19:44:22 följande:
    Har ni ringt butiken o berättat att knappen lossnat? Kan ju vara bra att säga till om det dröjer tills ni kan ta er dit igen.
    Vi ska dit på söndag igen så vi ska dit ganska snart igen. Tar med kvittot o så, och då ser dom även att vi inte börjat använda vagnen då jag ff är gravid så det borde inte bli problem hoppas jag De va väldigt bra även när jag ville byta ut en grind som va för kort fast jag öppnat paketet. Kollade ens inte i den.
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-09-23 19:50:13 följande:
    Nä, det ska nog inte vara några problem. Brio ska oxå vara väldigt bra när det gäller reklamationer fick vi höra av säljaren vi beställde av.
    Ok ja det låter ju bra
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2