Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-26 15:34:42 följande:
    Nej, jag kan vara ganska grov i mun när jag blir riktigt arg o de krävs mycket... men inte ens då skulle jag kunna säga så till nån. Nej aldrig!
    Ja jag kan va jättegrov i munnen med Men just dom orden har jag svårt för, ja att kalla ngn just så. Men sen har man väl sagt j-a kärring o sånt om ngn
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn

Jag har så grymt ont i ryggen idag. Sambon skulle iväg o kolla på en innebandymatch så han tog med Olivia, kände att jag orkar inte va på bena med den här ryggen! Men han vill ju gärna ha med henne så de va inga problem Tror de är en nerv ikläm för de sitter på höger sida så när jag går på höger ben gör de så ont! Nu sitter jag här med en värmekudde, skönt!! För stunden iaf Flört

• frukarlssonn

NSsmamma: jag är ganska lik där, jag kan bli skitstressad när de gäller sånt strul o bli rätt förbannad o ledsen! Visst finns de värre saker men jag hatar sånt strul, så jag förstår dig, även om de såklart gr att ordna upp!

Ang mössa så har jag letat på kappahl, Lindex o HM idag efter just tjockare mössor fr 1 månad men hittar INGENSTANS! Så jag undrar samma sak! har bara hittat dom där jättetunna mössorna! Så nu är nästan allt inhandlat förutom just mössan! (Och sängen)

• frukarlssonn

Från 0 månader skulle det stå inte från 1 månad. 1-2 månader lär väl sitta ganska stort annars, om det blir som Olivias huvud iaf.

• frukarlssonn
    NJsmamma skrev 2010-09-26 18:03:43 följande:
    Chanelll: Ja det ordnar ju sig alltid, men tyvärr inte förrän nästa utbetalnng dvs 27 oktober och det är ju en hel månad kvar, tänker bara på ifall jag hade vart själv.. usch   Men den här månaden blir det väldigt snålt istället.. får kika på Åhlens och babyproffsen då, tack
    Jo precis man har ju inte massa cash under madrassen precis och det kan ju verkligen ställa till det ekonomikst!

Ska oxå kolla där då
  • frukarlssonn

Rosen: lite kul för jag har för mig du oroade dig tidigare i graviditeten att du inte kände honom förrän rätt sent! Och nu bökar han på som bara den Så det kan bli

• frukarlssonn

Måste säga att jag haft tur med fk hitills. Inget alls som strulat otroligt nog!

Taniko: jag tittade på hm idag men hittade inget alls i nyföddhets storlek Jag såg nämligen tjockare mössor som såg jättemysiga ut. Typiskt...

• frukarlssonn

Bisquit: jag förstår dig!! Jag tycker säkerhet är viktigt och skulle inte använda en säng med för brett mellan spjälorna. Ang madrasser så ska de absolut inte va så gamla madrasser, främst pga psd! Helst ska man byta ut madrasser efter varje barn för kvalster kan ge andningssvårigheter för spädbarn, därmed ökad risk för psd, därför rekommenderar jag starkt att byta ut dem! Och det kan jag ju läsa att du hade täntk göra med, ja jag skulle göra det ändå, skulle heller inte tycka de va fräscht med så gammalt! Som bebis skriver, sängar är inte alls dyra på Ikea! Där ska vi köpa en till! Blocket kan man hitta massor med

Appropå din önskelista så kan jag säga att jag de mesta där står på min med!!! Flört

Taniko: Gud va SKÖNT!!! Nu kan du slappna av och sedan njuta av din ledighet   Då jobber du ju inte alls länge till?

• frukarlssonn

Appropå amning, gör vad som känns bäst! Jag kämpade med tårar med Olivia och det är jag glad för för sen älskade jag att amma henne! Men vill man inte, eller kan inte... anledning spelar ingen roll tycker jag, så ska man inte göra det för bebisen känner av stressen, inte minst kroppen och då blir nog amningen inte bra!

Ni som tvekar, va ni än gör... starta inte en tråd här på fl ang amning Här finns en hel del amningshetsare som tycker man är helt värdelös mamma om man inte ens vill testa amning eller om man ger upp. Och gud nåde den som kör på ersättning... Nä, lyssna på dig själv och gör det som känns bäst! Självklart finns det många fördelar med bröstmjölk men mig veterligen m¨r inte ersättningsbarn sämre på ngt sätt.

• frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-09-27 11:57:37 följande:
    Jag kommer försöka att amma, mitt första mål är att iaf få ut råmjölken, sedan att amma 2-4 mån. Känns det bra kanske det blir längre. Jag kommer inte kämpa om det krånglar, känner att amningen inte är så viktig för mig.
    Jag är själv ersättningsbarn och har inga allergier eller andra problem. Var faktiskt aldrig sjuk under hela låg och mellanstadiet.  

taniko- Åh, vad roligt att läsa, måste kännas jätteskönt!

bisquit- Klart du ska byta ut madrassen och även sängen. Tänk om bebisen skulle fastna, då skulle du ju aldrig förlåta dig själv, bättre att byta i förebyggande syfte.  
    Jag är oxå ersättningsbarn Tungan ute Och alltid vart väldigt frisk av mig *peppar peppar* Inga allergier elle what so ever.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2