Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Shit, kom på att jag måste köpa pyjamas till bebisen! Fattar inte att jag inte haft ngt till Olivia... ja de va ju sjukt varmt när hon föddes men alla pyjamaser 'r fr strl 62!

Mitt vatten började ju sippra och sen kom det sötövis och såpass mkt så jag förstod att det inte handlade om vattniga flytningar. På ett sätt hoppas jag det börjar med värkar nu för det sägs att det går snabbare om vattnet går först, och det gick ju relativt fort för mig för att va förstföderska. Jag kan känna igen den där känslan av att vattnet ska gå när jag är ute och går! Ibland känns det som jag borde knipa eler nåt... men tror det är bebisen som trycker sig neråt som gör att det känns så.

Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-09-27 18:53:08 följande:
    Blöjor får man väl på BB?
    Tyligen inte på alla Trodde jag med men de va här eller om de va i den andra tråden jag läste att man inte får blöjor! Ska fråga ngn mamma nästa gång på öf hur det är i Skövde.
  • frukarlssonn
    Marinero skrev 2010-09-27 18:57:56 följande:
    Tyligen inte på alla Trodde jag med men de va här eller om de va i den andra tråden jag läste att man inte får blöjor! Ska fråga ngn mamma nästa gång på öf hur det är i Skövde.
    Ja alltså att det är olika. Fr sjukhus till sjukhus.
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-09-27 19:00:56 följande:

Vilka blöjor tycker ni är bäst till nyfödd?

För nyfödda gillade jag personligen Libero bäst. Men när Olivia blev större passade Pampers bättre för hon blev lite röd av Libero. Många föredrar Pampers då de är mjukare men jag tyckte dom blev så svampiga på ngt sätt, just för de minsta. Men jag har dock köpt Pampers nu ändå så får jag se om de funkar denna gång.
  • frukarlssonn

Ang blöjor så va de lite kul i början för alla pratade om olika märken, vilka de gillade bäst osv, jag måste erkänna att jag hade ingen pejl på om jag hade Libero eller Pampers de första veckorna! Jag va så lost alltså. Jag tog bara ett paket o tänkte de blir bra!

• frukarlssonn

Imorse blev jag förresten kittlad av bebisen haha Jag låg på sidan och hon kom åt med foten på nåt sätt såpass långt ut så jag bara ryckte till! Det kändes precis som ngn körde in ett finger i midjan och kittlade mig! Shit vilken lustig känsla!

FDörresten, dom måste ju va fulla eller nåt på Skövde sjukhus! För några veckor sen fick jag en kallelse till mvc för ett cytologprov. Jag ringde då och sa att jag inte behöver göra ett för jag gjorde ett i april (va i v15 då) och dessutom så är jag ju gravid så de hade ju inte gått såhär sent ändå! Så får jag en kallelse igen, med samma datum som sist... 13 september!! Ööh, de va ju för två veckor sen!

• frukarlssonn

Rumpsalva och olja har räckt här med.

• frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-09-27 19:53:06 följande:
    Ok, så egentligen borde man kanske avvakta och se om man behöver någon salva eller dyl.
    Tycker just rumpalva kan va bra att ha för de kan bli akut röda om man säger så. Det brukar hjälpa väldigt bra tycker jag
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-09-27 20:17:46 följande:
    Ok, det ska jag köpa. Behöver man ha med sig den till BB eller finns sånt där?
    Ja hade inte med det på bb. Vet inte om dom har de där, jag tänkte inte på att ha med det
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-09-27 22:03:08 följande:
    Inotyol-salva är den bästa rumpsalvan tycker jag, tar bort den röda rodnaden jättefort och bra.
    idominsalva har jag med och babyolja till badvattnet.
    Just det, den har vi. Den är kanonbra! Men har dock inte använt den ofta för Olivia har sällan vart röd.

Jag födde på Östra o där fick vi kläder, mössa o filt... kanske hade vi tur... jag ska höra med bm om hon vet hur det är i Skövde. Eller ngn annan hyfsat nyförlöst på öf. Verkar ju va jätteolika dedär!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2