Barnen är mitt liv skrev 2010-11-13 18:21:30 följande:
Dazazz vad menar du med för backup som kommer finnas där första månaden, syskon eller föräldrar eller?
Tack för rådet och tipset om bröstvårtskrämen
sorry, man latskriver lite på telefonen, blir ibland färre ord än det eg behövs ;) min svärmor kommer på tisdag och bor hos oss i tre veckor, sedan kommer min pappa och/eller styvmor i ett par dar och sedan har min syster som bor nära pluggat färdigt för terminen så då kommer hon hänga här och sedan är det jul så då kommer svärföräldrarna igen. låter kanske jobbigt, men jag är jätteglad för alla som kommer komma hit, jag har rätt så lätt för att ha mycket folk omkring mig och inga problem med att de tar över hushållet, så det ska bli skönt. och mannen jobbar nära så han kommer antagligen ta pappadagarna som halvdagar och ev även jobba lite hemma. så om allt blir som jag hoppas så är det inte förrän efter jul/nyår som vi blir ensamma igen och man ska fogas in i vardagen. eftersom jag hade sånt strul med amningen förra gången så känns det också bra att man inte måste slängas in i vardagen utan att det kan få ta lite tid.
tänk, jag har verkligen blivit höggravid helt plötsligt. fram till förra helgen mådde jag hur bra som helst, men nu kan jag knappt göra något utan att få ont, kan knappt gå för jag får ont i ljumskarna och hon sparkar så jag tror jag ska börja gråta. och dessutom har jag fått ett djävulusiskt humör, tur att det är helg och att svärmor kommer snart, känns så jobbigt när mitt dåliga humör går ut över leonard...
nu har mannen nattat leonard och vi ska koka musslor och äta vitlöksbröd utan vitlök till. mums :)