• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • dazazz
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-13 18:21:30 följande:
    Dazazz vad menar du med för backup som kommer finnas där första månaden, syskon eller föräldrar eller?
    Tack för rådet och tipset om bröstvårtskrämen
    sorry, man latskriver lite på telefonen, blir ibland färre ord än det eg behövs ;) min svärmor kommer på tisdag och bor hos oss i tre veckor, sedan kommer min pappa och/eller styvmor i ett par dar och sedan har min syster som bor nära pluggat färdigt för terminen så då kommer hon hänga här och sedan är det jul så då kommer svärföräldrarna igen. låter kanske jobbigt, men jag är jätteglad för alla som kommer komma hit, jag har rätt så lätt för att ha mycket folk omkring mig och inga problem med att de tar över hushållet, så det ska bli skönt. och mannen jobbar nära så han kommer antagligen ta pappadagarna som halvdagar och ev även jobba lite hemma. så om allt blir som jag hoppas så är det inte förrän efter jul/nyår som vi blir ensamma igen och man ska fogas in i vardagen. eftersom jag hade sånt strul med amningen förra gången så känns det också bra att man inte måste slängas in i vardagen utan att det kan få ta lite tid.

tänk, jag har verkligen blivit höggravid helt plötsligt. fram till förra helgen mådde jag hur bra som helst, men nu kan jag knappt göra något utan att få ont, kan knappt gå för jag får ont i ljumskarna och hon sparkar så jag tror jag ska börja gråta. och dessutom har jag fått ett djävulusiskt humör, tur att det är helg och att svärmor kommer snart, känns så jobbigt när mitt dåliga humör går ut över leonard...

nu har mannen nattat leonard och vi ska koka musslor och äta vitlöksbröd utan vitlök till. mums :) 
  • Rosen

annizsj: vilken fin mage du har o gud va söt din lilla prins är Hjärta

• Annizsj
    Rosen skrev 2010-11-13 21:24:40 följande:
    annizsj: vilken fin mage du har o gud va söt din lilla prins är Hjärta
    Tack! Visst är den inte så särskilt stor? Har fått två rejäla hugg i magen nu när jag suttit här...men höll typ i sig i två sek...skumt!
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-11-13 21:26:18 följande:
    Tack! Visst är den inte så särskilt stor? Har fått två rejäla hugg i magen nu när jag suttit här...men höll typ i sig i två sek...skumt!
    Jätte fin mage, och lillskrutten är ju helt bedårande
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • Rosen
    nej den e inte jättestor, ganska lagom tycker jag
  • Rosen

vilken skillnad nu när man fått 3e barnet. innan hade man ju knappt internet o facebook fanns ju inte ens så nu denna gången har alla sett bilder o så genom facebook, mms osv. så nu hör knappt folk av sig längre. lite tråkigt faktiskt....
    o en gammal barndomsvän som jag känt sen jag var 4-5 år gammal har skrivit grattis på facebook o sen har hon inte hört av sig.... känner mig faktiskt rätt besviken på henne. att få barn e ju en jättestor händelse!

• mzetterblad
    Rosen skrev 2010-11-13 21:37:14 följande:
    vilken skillnad nu när man fått 3e barnet. innan hade man ju knappt internet o facebook fanns ju inte ens så nu denna gången har alla sett bilder o så genom facebook, mms osv. så nu hör knappt folk av sig längre. lite tråkigt faktiskt....
    o en gammal barndomsvän som jag känt sen jag var 4-5 år gammal har skrivit grattis på facebook o sen har hon inte hört av sig.... känner mig faktiskt rätt besviken på henne. att få barn e ju en jättestor händelse!
    det förstår jag absolut att du är!
    Det hade jag med vart, man tycker ju att hon borde vara nyfiken på eran prins också.
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • Bebis050810
    annizsj- Vilken fin mage!! och vilken söt liten kille du har, söt som socker
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Annizsj
    Rosen skrev 2010-11-13 21:37:14 följande:
    Va trist att hon inte ens behagar slänga iväg ett sms, det är ju personligare en ett meddelande på facebook! Jag är väl en av de få som inte har facebook. Det är säkert jättebra för att hålla kontakt med många. Men jag tycker det blir så stressigt och pratar heller i telefon eller sms:ar.... Jag är verkigen inte omodern (eller är jag haha), men känner att jag inte har den tiden...sitter på FL nästan enbart kvällar när barnen sover. När sjutton skulle jag då hinna med facebook?
    Hure funkar det annars att vara trebarnsmamma? Hur gamla var nu dina äldre pojkar?
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Bebis050810
    Nä den är inte så stor.
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2