BF November,2010 DEL 2
Taniko- Kommer gå bra. Förstår din oro. Kram
taniko- oftast är det nog så att man spänner sig om man inte känt bebis på länge och så blir den mer slö då och när man sen åker in till förl. för att kolla och märker att allt är bra så slappnar kroppen av och då börjare bebis leva rullan igen, det e min teori iaf :)
Helen- vilken fin mage du har! så rund och go
jag lägger kanske in en ny bild på tisdag, då jag går in i vecka 26, då ska jag även till MVC för andra ggn och då är det mätning o hjärtljud som gäller, spännande!
Ja tiden går fort! samtidgt som jag vill ha bebis i min famn så vill jag njuta fullt av graviditeten, eftersom det är min sista. så man är lite kluven.....
Jag har flera ggr tänk såhär: tråkigt att aldrig mer få planera att bli gravid, att aldrig mer få ett plus på stickan, att aldrig mer få gå och vara sådär "hemligt gravdi" den första tiden, pirret i magen, berätta för släkt o vänner, vara så där "nygravidlycklig" osv..... det känns så ledsamt
men sen får man tänka att man har ju blivit gravid 3 ggr, inte alla som ens kan bli gravida, så man får vara lyckligt för det livet ger och vad man får!!
Här regnar det oxå till och från, ska försöka mig på en promenad snart tänkte jag. Gick inte igår för då var vi på Lådbilslandet med barnen, det va himla skoj!! barnen körde lådbil, traktor, motorcross, åkte karuseller o hopptorn och mumsade glass
fin dag med hela familjen!
MammaDeborah- Ja våga skulle jag, inga problem! men om man inte orkar, har ont/värk nånstans osv är det ju inte speciellt kul.
Fasen vad trött jag är idag, ingen energi alls!!!! vill bara "va" ska ta en dusch sen så kanske man piggnar på sig! skulle behöva daammsuga hela huset och tvätta golven, men var är orken??
Idag går jag in i vecka 26! tänkt när det är V 30, då känns det nära!! på söndag har jag tvåsiffrigt....
Idag ska jag på mitt första besök hos BM sen inskrivningen, ska bli spännande att se vad för värden jag har jämfört med de 2 andra.

Helen - stackare! hoppas du kan njuta av dagen i Ullared iaf!!! och att du kan sova i bilen.
Verkar va många som har sovit jättedåligt i natt, både när man läser här och på facebook, många statusuppdateringar med "sömnbrist"
Idag har jag då varit hos BM.
Vikt:: 61,5 kg, +6,5 kg sen inskrivningen
Blodtryck: 95/50
Blodvärde/järn: 117
SF: 24
Hjärtljud: 139
Alla värden var normala och bra! blodtrycket lite lågt men det gör ju inget...
SF-måttet låg mitt på kurvan.
Så jag får vara nöjd med besöket
Nästa gång är den 31/8, då är jag i v 29+0
Sen gick jag på stan med barnen, kollade runt lite i sommarbutikerna och käkade lunch, nu e jag trötter efter denna dagen!!
Ang. järnvärdet och att jag inte mår bra i magen av järntabletter så sa min BM att jag skulle börja laga all mat i gjutjärnspanna/grytor, då utsöndras det järn som går direkt in i kroppen, bara att tillsätta nån syra i matlagningen så blir det ännu mer järn som släpper, tex nån skvätt vinäger eller tomatpuré, detta visst jag inte alls sen innan, så det va ju ett mkt bra tips!! hon sa att förr i tiden så lagade alla mat i gjutjärnsgrytor och då va det inte samma järnbrist i Sverige, nu förstör teflonen det. Är även bra för barnen, de behöver oxå mkt järn. det är bara det att jag inte har nån sån gryta eller stekpanna, men får väl se till att köpa en när jag får tillfälle, är ju dyra bara!!
Popcornplaya- oj! nu får jag dåligt samvete, min dotter är född maj -08 och vi pottränar inte henne alls, jag tycker att hon är för liten för det, hon har inget intresse av det heller, fast jag fråga ibland om hon vill sitta på pottan/toan, hon testar men inget kommer. Jag kommer nog vänta till våren OM hon inte vill själv såklart! med stora tjejen började vi strax innan 3-årsdagen, fyller i oktober, och då ville hon direkt och allt gick jättesmidigt och bra nästan från en dag till en annan, även på natten, både kiss och bajs.
På dagis vill de helst att de ska vara blöjfria efter 3 år.