• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-11-17 08:10:41 följande:
    Har jag förstått det rätt så fick Taniko en liten flicka 06:21 i morse. Stort grattis till henne!!
    Ja jag läste precis det med, Stort GRATTSI till Taniko!!! {#emotions_dlg.flower}
    Nea11 skrev 2010-11-17 07:14:24 följande:
    Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er (och era bebisar :) Rätt många som har fått nu. Själv har jag 3 dagar kvar och börjar bli såå otålig:)

Ni som  redan har barn, hur satte allt i gång för er? Med värkar eller vattenavgång?

Ha en toppendag{#emotions_dlg.flower}
    Min första förl. började med värkar och tog ca 18 h från första värken men första timmarna var de inte så intensiva, andra förl. började med vattenavgång och sen intensiva regelbundna värkar direkt och tog knappt 2,5 timme.
    Undra hur denna blir? Hoppas på en som det blev andra ggn :) men inte snabbare förlopp än så för då hinner vi väl inte in de 9 milen!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • sebbe123

God morgon på er

idag är det dax för Bm besök, tänkte jag skulle kolla med henne om hon ville ta en titt och se om det har börjat hända nånting där nere, man börjar bli väldigt otålig nu, tycker att man går och känner efter helatiden eller hoppas på att vattnet ska gå Flört

Grattis till taniko {#emotions_dlg.flower}

• kicki08
    Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er (och era bebisar :) Rätt många som har fått nu. Själv har jag 3 dagar kvar och börjar bli såå otålig:)

Ni som  redan har barn, hur satte allt i gång för er? Med värkar eller vattenavgång?

Min första började med vattenavgång. 6 timmars värkarbete efter det, sen var han ute.
    Andra och tredje började med värkar. 8 och 10 timmars värkarbete allt som allt.
  • Yoshii
    Bebis050810 skrev 2010-11-17 08:16:02 följande:
    God morgon alla!

Här är det oxå BF+2 och inga känningar här heller, precis som du Love3, vad är det med våra bebisar???

Har sovit ganska bra inatt.
    Undra vad man ska hitta på idag då....? städa lite i tempo kanske!! putsa fönster, jag tror inte alls på sånt, men det behövs ju inför första advent då nya gardiner och stakarna ska upp och det är ju snart lixom! Skan nog stryka julgardinerna med så det är klart. Det är första julen i vårt nya hus så det är extra kul att pynta nu

Ska vräka min bebis nu!!

MammaD- vad mysigt med första leendet :)
    Jag får göra detsamma, här ska vräkas bebis!!!

(Haha önska går ju)

Grattis taniko till dottern!! {#emotions_dlg.flower}
  • Nea11

Tack för era svar :)

Så spännande det är att gå och vänta,samtidigt som det är jobbigt såklart:)

Hoppas det sätter igång för dig snart Bebis050810 :)

Stort grattis Taniko {#emotions_dlg.flower}

• Barnen är mitt liv

Vad kul för Taniko och Carolina :) Grattis tjejer!

SMC85 barn nr 1 började med värkar men fick sen igångsättning pga av långsamt värkarbete och öppningsgrad och kom efter 22 timmar, nr 2 med värkar, satt i säte och kom efter 45 min, nr 3 med igångsättning kom på nio minuter..

Mammadebora vad härligt med första leendet om det inte bara var en grimas men du känner ditt barn bäst :)

Kicki haha ja bebisar kan ha riktigt roliga grimaser ibland, Rebecca vägrade le än mindre skratta på flera månader, totalvägrade! Fyfaen vad vi kämpade för att få ett leende från henne.. Likadan är hon nu jättesvår att charma men nu är hon kittlig så då kan man ju kittla henne till ett skratt och leende hehe

Ja Bebis - Vill oxå vräka denna krabat nu!

Usch fick synrubbning igen imorse och halva synen var borta, så himla läskigt just när man inte vet varför det händer.. Försvann efter en timme ungefär så det var ju skönt! Ingen ide att ringa fl för dom kan ju öndå inte göra något och efter sista gången jag ringde så tänker jag inte åka in förrens bebis nästan är halvvägs ute och då jag inte behöver fundera på om det verkligen är dags eller inte..

Åh hatar att bråka med barnen på morgonen eller överhuvudtaget. Bad min 8 åring lugnt typ fem gånger att äta sin fil och varje gång hon blev klar så skulle hon ha mer, efter tredje gången sa jag att det fick räcka så att hon orkar äta mat i skolan.. Bad henne sen om och om igen att ta på sig kläderna och hon bara ignorerar en, till slut höjde jag rösten och då skrek hon till mig att inte skrika då sa jag men om du hade lyssnat första gången så hade jag sluppit bli arg över att behöva tjata på dig flera gånger och då hade vi inte behövt bråka med varandra från första början.. Då stormar hon in i sitt rum och klär på sig.. Men hallååå måste dom bete sig så där överhuvudtaget??

• sunflower79
    MammaDeborah skrev 2010-11-17 08:01:14 följande:
    Ja, jag är inte hundra på att det var alldeles medvetet. Men det efterföljdes inte av prutt eller bajs Får väl se om det kommer fler nu inom det närmsta, annars var det nog inte särskilt medvetet. Men hon smälte mitt hjärta
    mys! såklart att det smälte ditt hjärta Hjärta
    MammaDeborah skrev 2010-11-17 08:10:41 följande:
    Har jag förstått det rätt så fick Taniko en liten flicka 06:21 i morse. Stort grattis till henne!!
    åh grattis taniko!! nu slipper du vänta mer =)
    Bebis050810 skrev 2010-11-17 08:16:02 följande:
    God morgon alla!

Här är det oxå BF+2 och inga känningar här heller, precis som du Love3, vad är det med våra bebisar???

Har sovit ganska bra inatt.
    Undra vad man ska hitta på idag då....? städa lite i tempo kanske!! putsa fönster, jag tror inte alls på sånt, men det behövs ju inför första advent då nya gardiner och stakarna ska upp och det är ju snart lixom! Skan nog stryka julgardinerna med så det är klart. Det är första julen i vårt nya hus så det är extra kul att pynta nu

Ska vräka min bebis nu!!

MammaD- vad mysigt med första leendet :)
    haha bra där! vräka bäbis! det lät som en bra idé! den har inte betalt hyra på 9 mån.. det är dags nu!
    åh stryka gardiner! det lät som en lagom ansträning idag! fönstrena är ju putsade sen förra veckan så det behöver jag inte tänka på =) sen får gubben hjälpa mig att sätta upp gardinerna ikväll =)

skrev ju igår kväll om vår lilla färdknäpp... o att jag fick massa sammandragningar efter det.. alvedon hjälpte inte!! Skrikandes så jag gick o la mig och då försvann det troligtvis för jag somnade iaf... idag har jag molande mensvärk heeela tiden! jag tror att nästa färdknäpp får dröja på sig *suck*
    idag är det dags för BM... hoppas inte den där jävla praktikanten är där idag igen för jag skyller min hemska tisdag förra veckan på hans behandling av bäbis! inte konstigt att hjärtljuden var höga!

och så måste jag ju bara återigen tillägga att jag beundrar alla flerbarnsmammor här inne! vilken pärs ni har på morgonen... jag som sagt som väntar mitt första är orolig för hur jag ska klara alla rutiner kring detta.. och ni gör det om o om igen!! hatten av till er =)
  • dazazz

Grattis till alla bebisar, nu är vi inne i ett stim igen :)

Själv är jag så lycklig idag, svärmor har ju kommit och jag kan ligga i sovrummet med laptop och jobba medan hon leker för fullt med en förkyld liten pojk och jag vet att jag kommer kunna ligga här hela dagen om jag vill medan allt bara funkar ändå. Alltså, lyx får verkligen nya definitioner när man är en trött höggravid småbarnsmamma :D

• Frogster
    Hej tjejer!

Här började det med vattenavgång!
    Dock sipprande sådan som varade närmare en vecka innan förlossningen! Fattade inte ens att det var vatten till en början då det kom så lite att det kunde misstas för flytningar. 2 dagar före tilltog det dock varvid jag misstänkte läcka! Hörde mig för med min bm när jag ändå skulle på rutinkoll (dagen före förlossningen satte fart) och hon rådde mig att åka och kolla upp det.

Vattenläcka konstaterades och jag var precis i startgropen för att öppna mig. När jag sen var öppen 4 togs det hål på resten av hinnorna för att speeda på så att man minimerade påverkan på bebis!
    Först då satte de kännbara värkarna fart!
    Hade gott om värkar innan med men inga jag kände av - vilket barnmorskan tyckte var väääldigt konstigt! Haha
  • Nea11

Såg på Facebook att tessiej har fått en liten flicka, så grattis till henne{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2