• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Annizsj

Bebis-- Förstår att du inte vill ha på lördag. Bebis ska ju ha en egen dag Men risken finns ju! Förstår att du är trött på att vänta. DET ÄR JAG MED!!!! fast jag har 6 dagar till bf, känns som om jag gått över redan.

Sunflower--- Föder helst idag.....Men lördag skulle ju funka det med
    Max är godast tycker jag...finns några stycken här, men det är ju bilresa dit. Lär besTälla det sedan när jag ligger på BB. Sjukhusmaten är ju inte den bästa plus att jag är vego....men äter fisk. Lite trött på deras färdiglagade fiskgratänger som jag säkert får denna gång igen. Sen har jag ju en underbar svärmor som säkert kommer laga mat åt mig Hon ska vara här den första tiden, sen kommer min mamma som jiu bor i Sthlm. Vi har det   bra vi!

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Jojo 85
    sunflower79 skrev 2010-11-17 10:53:59 följande:
    ah men då ska jag bannemej ta mig en kopp nu men fan jag svettas ju som en gris till o från under dagen o det lär ju inte bli bättre av te haha..
    ok ska kolla fb direkt det är faktiskt en av mina favvotröjor nu när jag är gravid.. så himla skön o smidig o passar till det mesta hihi
    Ja, den är riktigt mjuk o skön.. o som du säger passar den till det mesta oxå Tycker det är fint medsnörningen på sidorna oxå.
    Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Annizsj
    Atlet skrev 2010-11-17 10:55:02 följande:
    Tack. Händer mer här.
    Välkommen hit! Inte så många kvar här som inte fått bebis än. Men vi är iaf ett antal. Undrfa vem som står på tur nu? ? Spännande detta!
    Försvinner jag härifrån en längre tid kan ni ju räkna med att den har ploppat ut. Har ju inte facebook
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • sunflower79
    Annizsj skrev 2010-11-17 10:58:31 följande:
    Bebis-- Förstår att du inte vill ha på lördag. Bebis ska ju ha en egen dag Men risken finns ju! Förstår att du är trött på att vänta. DET ÄR JAG MED!!!! fast jag har 6 dagar till bf, känns som om jag gått över redan.

Sunflower--- Föder helst idag.....Men lördag skulle ju funka det med
    Max är godast tycker jag...finns några stycken här, men det är ju bilresa dit. Lär besTälla det sedan när jag ligger på BB. Sjukhusmaten är ju inte den bästa plus att jag är vego....men äter fisk. Lite trött på deras färdiglagade fiskgratänger som jag säkert får denna gång igen. Sen har jag ju en underbar svärmor som säkert kommer laga mat åt mig Hon ska vara här den första tiden, sen kommer min mamma som jiu bor i Sthlm. Vi har det   bra vi!
    ja max är defintivt godast! insåg att det finns en max i närheten av det sjukhus vi ska föda på haha.. snacka om att sambon får åka dit o handla när vi ligger på BB haha
    Jojo 85 skrev 2010-11-17 11:00:05 följande:
    Ja, den är riktigt mjuk o skön.. o som du säger passar den till det mesta oxå Tycker det är fint medsnörningen på sidorna oxå.
    ja det är snyggt! hoppas kunna använda den även efter att bäbis tittat ut.. men blir kanske för mkt tyg på magen haha
    Annizsj skrev 2010-11-17 11:01:46 följande:
    Välkommen hit! Inte så många kvar här som inte fått bebis än. Men vi är iaf ett antal. Undrfa vem som står på tur nu? ? Spännande detta!
    Försvinner jag härifrån en längre tid kan ni ju räkna med att den har ploppat ut. Har ju inte facebook
    ja några få tappra är vi kvar här haha.. håller med om att det är spännande =)
    VA har du inte facebook?!?!?! haha näää skojar bara! men det är väl reaktionen du brukar få när folk frågar va?! min bror var jätte-anti fejjan fram tills i somras o sa att han aaaaldrig skulle skaffa det o sen helt plötsligt hade jag en vänförfrågan från honom och som jag retade honom haha..
  • Jojo 85
    sunflower79 skrev 2010-11-17 11:13:32 följande:
    Jojo 85 skrev 2010-11-17 11:00:05 följande:
    ja det är snyggt! hoppas kunna använda den även efter att bäbis tittat ut.. men blir kanske för mkt tyg på magen haha..
    Jag kände mej tjock i mina kläder som jag använt under grav förra gången.. så dom packades undan, haha.. fast det beror ju på vad det var för modell på plaggen såklart. Sitter den tajt sen så borde man ju kunna ha den utan att känna sej tjock
    Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • mzetterblad

Ja har fått sånt ajjsing sår på ena bröstvårtan som varar o har sig.
    Vet ni om man kan pumpa de såriga bröstet o ge flaska på det, o amma det "friska" bröstet??

William 070824 & Linus 101020
  • sunflower79
    Jojo 85 skrev 2010-11-17 11:21:06 följande:
    Jag kände mej tjock i mina kläder som jag använt under grav förra gången.. så dom packades undan, haha.. fast det beror ju på vad det var för modell på plaggen såklart. Sitter den tajt sen så borde man ju kunna ha den utan att känna sej tjock
    ja jag kommer nog packa undan de flesta mammakläderna oxå, men de första dagarna inbillar jag mig att det kan vara skönt att ha kvar tex mammabyxorna som håller sladdermagen på plats haha
  • Sassa82
    Atlet skrev 2010-11-17 10:53:23 följande:
    Tack! Roligt med samma datum.
    Hur mår ni bra?
    Själv mår jag väldigt bra förrutom sammandragningar när man rör på sig. Men känner mig smidig,var hemma hos en kompis som snart en 1-årig där fick jag plocka upp mycket leksaker.
    Jag bor i Hägersten med sambo och våran  4 åriga son.
    Välkommen !!

Jag är också lite "orolig" för att få samma dag som bebisen. Om det vill sig illa och jag går över så finns risken fyller 1 dec och har bf 21 nov men hoppas på att hon kommit innan "min" dag
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2