• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • dazazz
    Atlet skrev 2010-11-17 10:53:23 följande:
    Tack! Roligt med samma datum.
    Hur mår ni bra?
    Själv mår jag väldigt bra förrutom sammandragningar när man rör på sig. Men känner mig smidig,var hemma hos en kompis som snart en 1-årig där fick jag plocka upp mycket leksaker.
    Jag bor i Hägersten med sambo och våran  4 åriga son.
    jag var smidig fram till förra veckan... nu har det smällt till och jag kan knappt gå, får fruktansvärt ont i ljumskarna helt plötsligt utan förvarning, så det är myrsteg och endast högt prioriterad förflyttning som gäller ;) har en son på snart 22 månader men nu har svärmor kommit på besök så nu kan jag vila. såååå skönt... imorgon ska jag in till jobbet för sista gången (jobbar mest hemifrån just nu) så det ska bli en utmaning, får skjuts hem men ska bli spännande att se hur jag tar mig från pendeltåget till spårvagnen ;)
  • Bebis050810

dazazz- fattar inte att du orkar jobba ännu!! Vad jobbar du med?

Nu har jag iaf strukit in lite skjortor som blivit legandes och så julgardinerna för köket och tv-rummet så det känns skönt att ha det gjort!
    Ska ta och renbädda sängen med och sen hämta tvätten i maskinen. Putsa fönster o tvätta golv men, nää det vet jag inte om jag orkar ta tag i, sååå tråkigt att putsa!
    Spelar nog lite memory med barnen istället!

dagen släääääpar sig fram..............

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • dazazz
    Bebis050810 skrev 2010-11-17 14:25:54 följande:

Nu har jag iaf strukit in lite skjortor som blivit legandes och så julgardinerna för köket och tv-rummet så det känns skönt att ha det gjort!
    Ska ta och renbädda sängen med och sen hämta tvätten i maskinen. Putsa fönster o tvätta golv men, nää det vet jag inte om jag orkar ta tag i, sååå tråkigt att putsa!

jobbar med teknisk support, så ett klassiskt kontorsjobb. och väldigt bra chef framför allt, annars hade det inte gått... jag jobbade hemifrån två-tre dagar i veckan redan innan jag blev gravid för att leonard skulle kunna ha kortare dagar på förskolan (jag och mannen turades om med halvdagar så när jag jobbade halvdagar var jag hemma) och nu har jag så sakteliga ökat, så de senaste två veckorna har jag bara åkt in en dag i veckan. de dagar jag åkt in till kontoret är jag helt slut efteråt, men de dagar jag jobbar hemma blir helt annorlunda, dels är det väl själva pendlandet och dels håller man ett annat tempo när man är hemma än när man dras med i alla andras snabba tempo. och den här veckan har jag jobbat på laptop så jag ligger bara ner. är SÅÅÅÅÅ glad över min fantastiska arbetsplats och min fantastiska chef som bara är glad att jag jobbar och ser lösningar istället för problem :) det är ju egentligen win-win, jag har jobbat mycket längre på det här sättet och hon behöver mig. har även inneburit att jag kunnat vabba betydligt mindre med leonard, har kunnat passa på att jobba när han sover odyl. perfekt helt enkelt :)

kan i gengäld säga att jag inte under några omständigheter ens hade orkat tänka tanke att putsa fönster och skura golv, så jag är lika impad jag :D 
  • Annizsj
    Bebis050810 skrev 2010-11-17 12:57:35 följande:
    Åhhh vad jag är uttråkad!!!! Vill ha bebis NU!!!
    Förlåt om jag är tjatig men jag är sååå less nu och vill bara ha min bebis, längtar SÅÅÅ!
    Tjata på du bara! Jag kommer klaga och tjata tills denna vildning är ute. Börjar bli outhärdigt med dessa klumphänder! Varför kan man inte få när man känner att NU orkar jag? KOmmer väl sätta igång när jag haft en sömnlös natt...

Har inte brytt mig om det här med färdknäppen etc. Sex är det sista vi är sugna på! Har bara ätit ananas, men barnen åt ju upp det mesta så den lilla mängden jag fick i mig har ji nada effekt.

Sitter här och har det för en gång skull lugnt. Milo tittar på barnprogram och mannen har lagt sig för att Vila med Viggo. Em blir olidliga här när han inte sover på em. Först gallskrek han men nu har de nog båda förhoppningsvis slocknat!

Dags att hänga tvätt.......
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Yoshii
    Bebis050810 skrev 2010-11-17 14:25:54 följande:

Man FÅR klaga!! Vi klagar ihop du & jag
  • tessiej

Hejsan allihopa!

I måndags, 15:e nov strax efter 18 tittade det ut en liten tösabit här :)
    Hon gjorde precis som sin storasyster och fastnade på vägen ner till bäckenet, vilket gjorde att det drog ut på tiden. Jag var helt öppen vid 14:30 men eftersom hon kom snett så tog det ett tag för henne att vrida till sig. Men behövde ingen sugklocka denna gång. Hon vägde 3285 gram och var 50 cm. Denna förlossning tog ju endast lite mer än 12 timmar jämnfört med nästan två dygn med Ebba, men den här var lite kämpigare. Jag hade turen att få ha samma barnmorska som jag hade med Ebba, vad är oddsen för det?
    Nu är vi hemma och vi mår bra allihopa. Mör i kroppen är jag men det får man lov att vara!
    Jo just ja, hon har fått ett namn också. Hon ska heta Iza!

Ska läsa ikapp lite nu..

Ebba 080805 & Iza 101115
  • Barnen är mitt liv

Dazazz låter som värsta drömyrket ju!

Ja bebis jag tänker tjata sönder honom och när jag inte orkar får barnen ta över och när dom inte orkar får väl gubben göra det haha ne men på riktigt har han gått vilse? Kanske om jag skriver en karta och köper en kompass och sväljer ner skiten med ricinolja och ananas så kanske han hittar vägen ut nee fy ricinolja klarar jag mig nog utan men det andra kanske vore något..

Funderar på om man orkar med en färdknäpp ikväll men det har jag ju provat så många gånger förr och inget har hänt :/ Får be honom göra en hinnsvepning igen snart nu har ju barnmorskan sagt hur man ska göra men så har ju redan gubben gjort?

Suck.........

• Barnen är mitt liv

Tessiej din lyckoost!!! Grattis, tråkigt bara med att hon fastnade på vägen men skönt att hon fixade det till slut, vilket fint namn hon fick :)
    Åh ja det var ju verkligen coolt att du fick samma bm även denna gång :)

• Yoshii
    tessiej skrev 2010-11-17 16:05:49 följande:
    Hejsan allihopa!

Hon gjorde precis som sin storasyster och fastnade på vägen ner till bäckenet, vilket gjorde att det drog ut på tiden. Jag var helt öppen vid 14:30 men eftersom hon kom snett så tog det ett tag för henne att vrida till sig. Men behövde ingen sugklocka denna gång. Hon vägde 3285 gram och var 50 cm. Denna förlossning tog ju endast lite mer än 12 timmar jämnfört med nästan två dygn med Ebba, men den här var lite kämpigare. Jag hade turen att få ha samma barnmorska som jag hade med Ebba, vad är oddsen för det?
    Nu är vi hemma och vi mår bra allihopa. Mör i kroppen är jag men det får man lov att vara!

Ska läsa ikapp lite nu..
    STORT Grattis till eran lilla iza!! {#emotions_dlg.flower}
  • Frogster
    tessiej skrev 2010-11-17 16:05:49 följande:
    Hejsan allihopa!

Ska läsa ikapp lite nu..
    Stort grattis till lilla Iza Hjärta

Vila din möra kropp så gott du kan och njuuut av ditt lilla underverk!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2