• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Kinne79
    sunflower79 skrev 2010-11-17 17:22:13 följande:
    haha ja men det lär väl bli sladdrigt ett tag på magen.. eller? inte vet jag haha..

usch din stackare.. inte kul när humöret svajar! tur du har en förstående karl! min e oxå bra på det sättet för han låter mig mest hållas när jag får mina utbrott.. stackarna vad de får utstå hihi

gud vilken söt lintott du har!! hon kommer bli en stolt storasyster!
    Är jag på fel humör så kan jag tom bli sur just för att min man är så förstående. Sluta vara så snäll hela tiden, våga säg att jag är en gnällig gravidkärring. Men det skulle han ju aldrig göra. Han brukar bara ge mig en kram och hålla tyst. Frustrerande
  • sunflower79
    NJsmamma skrev 2010-11-17 16:59:52 följande:
    Tessiej- STORT GRATTIS till Iza, fint namn

Jag är fullkomligt slutkörd, har vart vaken sen halv 2 inatt, haft ont som tusan i benen och en halsbränna som vart hemsk och inte kunnat somna om utan legat och kollat på tv fram till halv 7 när dottern skulle väckas..
    Var hos bm idag kl 11, blodtrycket var idag på 147/99 alltså ytterligare en förhöjning sedan i måndags, gått upp 1 kg och +1 i urinen.. blev uppskickad till antenatalen där jag fick sitta med en ctg-kurva som såg fin ut, blodtrycket var detsamma och likaså urinen. Fick gjort ul på bebis och en viktuppskattning skulle göras, men det funkade inte jättebra eftersom han levde rövare där inne och hon inte fick till några bra mått, så det vi fick veta var att det är en stor bebis men hon kunde inte göra ngt uppskattning på vikten. Allt såg iaf bra ut med både flödet och fostervatten, så han mår bra. Jag blev undersökt och var öppen 2 cm, men som hon sa det kan ta lång tid innan det sätter igång ändå och bara för att man är öppen 2 cm så är det ingen direkt garanti för att det är på g.. sen skulle hon göra en sk retning som hon sa, men min livmodertapp ligger tydligen så långt bak så hon inte kom åt riktigt, men f-n vad ONT det gjorde när hon var där i och grävde.. kommer ihåg att det var likadant på förlossningen med dottern, jag skrek rakt ut varje gång dom skulle känna hur öppen jag var..
    Tillbaks till bm på fredag igen men hade så gärna velat ha bebis inann dess, fast inatt behöver jag sova.. blir garanterat tidigt i säng idag! 5 dagar kvar till bf nu, känns som att man kommer få gå över i en evighet:/ 
    oj vilken pärs! men du e öppen ett par cm iaf.. hoppas det blir fler snart

grattis tessiej till lilla Iza!!
  • sunflower79
    Kinne79 skrev 2010-11-17 17:33:11 följande:
    Är jag på fel humör så kan jag tom bli sur just för att min man är så förstående. Sluta vara så snäll hela tiden, våga säg att jag är en gnällig gravidkärring. Men det skulle han ju aldrig göra. Han brukar bara ge mig en kram och hålla tyst. Frustrerande
    ja visst e dom underbara!! Hjärta

har varit iväg på MVC idag.. allt såg bra ut och magen hade vuxit ytterligare 1 cm på en vecka! hade även gått upp 1 kg på en vecka!! shit nu händer det grejer! innan har jag legat på 1 cm per varannan vecka och stod still i vikt fram tills för 2 veckor sedan..
    just nu har jag en bäbis som INTE vill vara stilla.. den buffas o snurras hela tiden!
  • frukarlssonn

Tessiej: grattis!

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Party of five

Carolina och Tessiej: grattis till era bebisar!

Jag sitter med Jonathan i bärsjal, han är sååå famnsjuk på kvällen, och BARA mammas famn duger. Han sover dock, men kommer inte till ro i t ex sittern eller pappas famn. Och Alexandra har också blivit mammig. Alltid då jag ska amma vill hon i famnen. Idag fick hon ett ordentligt vredesutbrott när det inte gick, stackarn...

• Sassa82
    tessiej skrev 2010-11-17 16:05:49 följande:
    Hejsan allihopa!

I måndags, 15:e nov strax efter 18 tittade det ut en liten tösabit här :)
    Hon gjorde precis som sin storasyster och fastnade på vägen ner till bäckenet, vilket gjorde att det drog ut på tiden. Jag var helt öppen vid 14:30 men eftersom hon kom snett så tog det ett tag för henne att vrida till sig. Men behövde ingen sugklocka denna gång. Hon vägde 3285 gram och var 50 cm. Denna förlossning tog ju endast lite mer än 12 timmar jämnfört med nästan två dygn med Ebba, men den här var lite kämpigare. Jag hade turen att få ha samma barnmorska som jag hade med Ebba, vad är oddsen för det?
    Nu är vi hemma och vi mår bra allihopa. Mör i kroppen är jag men det får man lov att vara!
    Jo just ja, hon har fått ett namn också. Hon ska heta Iza!

Ska läsa ikapp lite nu..
    GRATTIS till Iza !!
  • frukarlssonn
    Party of five skrev 2010-11-17 17:59:25 följande:
    Carolina och Tessiej: grattis till era bebisar!

Jag sitter med Jonathan i bärsjal, han är sååå famnsjuk på kvällen, och BARA mammas famn duger. Han sover dock, men kommer inte till ro i t ex sittern eller pappas famn. Och Alexandra har också blivit mammig. Alltid då jag ska amma vill hon i famnen. Idag fick hon ett ordentligt vredesutbrott när det inte gick, stackarn...
    Det är Freja med! Just på kvällarna! Men nu har jag sett tendenser av det även på dan. Har en ergonomisk sele jag köpte förra året då Olivia va likadan, Hon skulle va fastklistrad på mig 24/7 typ.

Idag vet jag inte vart dan tagit vägen. Först vaknar jag halv fem för Freja bökar, frustar o har sig, sen vaknar Olivia kl sju. Omöjligt att somna om. Tio i nio ringer grannen panikslagen o undrar om jag kan passa hennes son (snart ett år) för hennes barnvakt dök inte upp o hon skulle va hos tandläkarn kl nio. Självklart sa jag, han är ju väldigt snäll o lugn med, men det va inte min dotter kan jag säga. Ja hon va ju glad o så, men hon har börjat puttas! Flera ggr va hon på honom och puttade omkull honom, kunde inte gå en cm ifån dom, och han tjöt så jag fick ha han i famnen. Freja börjar skrika mitt upp i allt så jag får stå upp med pojken i famnen och vagga vagnen! tack o lov räckte det för att Freja skulle fortsätta sova. Ja Olivia va ju glad så hon gick runt här men så fort hon närma sig pojken så börja han gråta stackarn. Ja som tur va så va grannen tillbaks innan tio. Ja fy sjutton vilken morgon alltså. Så stanna dom en stund o pratade.

Sen gick vi o la oss, gick upp o laga mat, sambon kom hem, vi ¨t och sen vette sjutton vart dan har tagit vägen. När vi sen satte oss här så skiter Freja ner sig och det kom på soffan. Sambon byter på henne men konstaterar att en dusch behövs. Så när han räcker över henne till mig hade hon även kräk över ansiktet..... ja va säger man haha vilken dag! Nu ha sambon lagt Olivia och lät som Freja sket igen, herregud hur mkt mat finns det därinne i den lilla magen??

Halv åtta ska jag ta en promenad med grannen, vi bestämde att så fort jag är återställd ska vi ut o gå. Inte så sugen men samtidigt vet jag när vi kommer ut så är det jätteskönt!
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Barnen är mitt liv

tack alla för komplimangerna om Rebecca :)

• Party of five
    Marinero skrev 2010-11-17 18:13:48 följande:
    Det är Freja med! Just på kvällarna! Men nu har jag sett tendenser av det även på dan. Har en ergonomisk sele jag köpte förra året då Olivia va likadan, Hon skulle va fastklistrad på mig 24/7 typ.

Idag vet jag inte vart dan tagit vägen. Först vaknar jag halv fem för Freja bökar, frustar o har sig, sen vaknar Olivia kl sju. Omöjligt att somna om. Tio i nio ringer grannen panikslagen o undrar om jag kan passa hennes son (snart ett år) för hennes barnvakt dök inte upp o hon skulle va hos tandläkarn kl nio. Självklart sa jag, han är ju väldigt snäll o lugn med, men det va inte min dotter kan jag säga. Ja hon va ju glad o så, men hon har börjat puttas! Flera ggr va hon på honom och puttade omkull honom, kunde inte gå en cm ifån dom, och han tjöt så jag fick ha han i famnen. Freja börjar skrika mitt upp i allt så jag får stå upp med pojken i famnen och vagga vagnen! tack o lov räckte det för att Freja skulle fortsätta sova. Ja Olivia va ju glad så hon gick runt här men så fort hon närma sig pojken så börja han gråta stackarn. Ja som tur va så va grannen tillbaks innan tio. Ja fy sjutton vilken morgon alltså. Så stanna dom en stund o pratade.

Sen gick vi o la oss, gick upp o laga mat, sambon kom hem, vi ¨t och sen vette sjutton vart dan har tagit vägen. När vi sen satte oss här så skiter Freja ner sig och det kom på soffan. Sambon byter på henne men konstaterar att en dusch behövs. Så när han räcker över henne till mig hade hon även kräk över ansiktet..... ja va säger man haha vilken dag! Nu ha sambon lagt Olivia och lät som Freja sket igen, herregud hur mkt mat finns det därinne i den lilla magen??

Halv åtta ska jag ta en promenad med grannen, vi bestämde att så fort jag är återställd ska vi ut o gå. Inte så sugen men samtidigt vet jag när vi kommer ut så är det jätteskönt!
    Min 2-åring har också hållit på att puttas och så sedan ungefär 1,5 år. Jättestörande när man träffar andra med barn i samma ålder när de är hur snälla som helst och man bara vill sjunka genom jorden för att ens egna barn håller på så... Hör nog till åldern. Men tufft!
    Mamma till fyra barn f. 2001, 2003, 2008 och 2010
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2