NJsmamma skrev 2010-11-17 16:59:52 följande:
Tessiej- STORT GRATTIS till Iza, fint namn
Jag är fullkomligt slutkörd, har vart vaken sen halv 2 inatt, haft ont som tusan i benen och en halsbränna som vart hemsk och inte kunnat somna om utan legat och kollat på tv fram till halv 7 när dottern skulle väckas..
Var hos bm idag kl 11, blodtrycket var idag på 147/99 alltså ytterligare en förhöjning sedan i måndags, gått upp 1 kg och +1 i urinen.. blev uppskickad till antenatalen där jag fick sitta med en ctg-kurva som såg fin ut, blodtrycket var detsamma och likaså urinen. Fick gjort ul på bebis och en viktuppskattning skulle göras, men det funkade inte jättebra eftersom han levde rövare där inne och hon inte fick till några bra mått, så det vi fick veta var att det är en stor bebis men hon kunde inte göra ngt uppskattning på vikten. Allt såg iaf bra ut med både flödet och fostervatten, så han mår bra. Jag blev undersökt och var öppen 2 cm, men som hon sa det kan ta lång tid innan det sätter igång ändå och bara för att man är öppen 2 cm så är det ingen direkt garanti för att det är på g.. sen skulle hon göra en sk retning som hon sa, men min livmodertapp ligger tydligen så långt bak så hon inte kom åt riktigt, men f-n vad ONT det gjorde när hon var där i och grävde.. kommer ihåg att det var likadant på förlossningen med dottern, jag skrek rakt ut varje gång dom skulle känna hur öppen jag var..
Tillbaks till bm på fredag igen men hade så gärna velat ha bebis inann dess, fast inatt behöver jag sova.. blir garanterat tidigt i säng idag! 5 dagar kvar till bf nu, känns som att man kommer få gå över i en evighet:/
Va skönt de är nån mer än jag som känner smärta när dom ska känna hur öppen man är.
Skrek som fan under båda förlossningarna under just när dom skulle känna om man va öppen ngt.