• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Bebis050810
    tessiej skrev 2010-11-17 16:05:49 följande:
    Hejsan allihopa!

I måndags, 15:e nov strax efter 18 tittade det ut en liten tösabit här :)
    Hon gjorde precis som sin storasyster och fastnade på vägen ner till bäckenet, vilket gjorde att det drog ut på tiden. Jag var helt öppen vid 14:30 men eftersom hon kom snett så tog det ett tag för henne att vrida till sig. Men behövde ingen sugklocka denna gång. Hon vägde 3285 gram och var 50 cm. Denna förlossning tog ju endast lite mer än 12 timmar jämnfört med nästan två dygn med Ebba, men den här var lite kämpigare. Jag hade turen att få ha samma barnmorska som jag hade med Ebba, vad är oddsen för det?
    Nu är vi hemma och vi mår bra allihopa. Mör i kroppen är jag men det får man lov att vara!
    Jo just ja, hon har fått ett namn också. Hon ska heta Iza!

Ska läsa ikapp lite nu..
    Jättegrattis till tösen!!  {#emotions_dlg.flower}
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • frukarlssonn
    Party of five skrev 2010-11-17 18:20:21 följande:
    Min 2-åring har också hållit på att puttas och så sedan ungefär 1,5 år. Jättestörande när man träffar andra med barn i samma ålder när de är hur snälla som helst och man bara vill sjunka genom jorden för att ens egna barn håller på så... Hör nog till åldern. Men tufft!
    Jaså? Ok ja bara hoppas det går över. Ja visst jag skäms jättemkt tycker det är pinsamt! Och i synnerhet då denna pojke är väldigt lugn och han puttas inte tillbaka utan blir jätteledsen! Min sambo har vart alldles förstörd o tror vi gjort ngt fel Men som sagt det har vi ju såklart inte gjort.

Puttas hon ff el har det lugnat sig?
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Party of five
    Marinero skrev 2010-11-17 18:32:19 följande:
    Jaså? Ok ja bara hoppas det går över. Ja visst jag skäms jättemkt tycker det är pinsamt! Och i synnerhet då denna pojke är väldigt lugn och han puttas inte tillbaka utan blir jätteledsen! Min sambo har vart alldles förstörd o tror vi gjort ngt fel Men som sagt det har vi ju såklart inte gjort.

Puttas hon ff el har det lugnat sig?
    Hon har lite lugnat ner sig med det. Hon har lekt med två andra barn - en flicka och en pojke - som båda är födda inom två veckor efter henne. De andra har också blivit ledsna och lite rädda för henne. Och jag tycker det är bara jag som har en liten huligan. Inte kul att banna sitt barn och trösta andras. Jag har försökt "preppa" henne innan leken att hon ska inte göra dem att gråta, utan att skratta. Och det är inte lätt. Men en gång som det inte var något "bråk" så berömde jag henne jättemycket och det var väl vändpunkten. Men den kom nog efter 2-års dagen...
    Mamma till fyra barn f. 2001, 2003, 2008 och 2010
  • mzetterblad
    NJsmamma skrev 2010-11-17 16:59:52 följande:
    Tessiej- STORT GRATTIS till Iza, fint namn

Jag är fullkomligt slutkörd, har vart vaken sen halv 2 inatt, haft ont som tusan i benen och en halsbränna som vart hemsk och inte kunnat somna om utan legat och kollat på tv fram till halv 7 när dottern skulle väckas..
    Var hos bm idag kl 11, blodtrycket var idag på 147/99 alltså ytterligare en förhöjning sedan i måndags, gått upp 1 kg och +1 i urinen.. blev uppskickad till antenatalen där jag fick sitta med en ctg-kurva som såg fin ut, blodtrycket var detsamma och likaså urinen. Fick gjort ul på bebis och en viktuppskattning skulle göras, men det funkade inte jättebra eftersom han levde rövare där inne och hon inte fick till några bra mått, så det vi fick veta var att det är en stor bebis men hon kunde inte göra ngt uppskattning på vikten. Allt såg iaf bra ut med både flödet och fostervatten, så han mår bra. Jag blev undersökt och var öppen 2 cm, men som hon sa det kan ta lång tid innan det sätter igång ändå och bara för att man är öppen 2 cm så är det ingen direkt garanti för att det är på g.. sen skulle hon göra en sk retning som hon sa, men min livmodertapp ligger tydligen så långt bak så hon inte kom åt riktigt, men f-n vad ONT det gjorde när hon var där i och grävde.. kommer ihåg att det var likadant på förlossningen med dottern, jag skrek rakt ut varje gång dom skulle känna hur öppen jag var..
    Tillbaks till bm på fredag igen men hade så gärna velat ha bebis inann dess, fast inatt behöver jag sova.. blir garanterat tidigt i säng idag! 5 dagar kvar till bf nu, känns som att man kommer få gå över i en evighet:/ 
    Va skönt de är nån mer än jag som känner smärta när dom ska känna hur öppen man är.
    Skrek som fan under båda förlossningarna under just när dom skulle känna om man va öppen ngt.
    William 070824 & Linus 101020
  • Bebis050810

Vad gör alla ikväll???

Själv deppar jag........ min bebis har bosatt sig i min mage för gott tror jag......... BF+2

• Barnen är mitt liv

hohoooo har alla åkt och fött barn eller?

• Yoshii
    Bebis050810 skrev 2010-11-17 20:38:13 följande:

Vad gör alla ikväll???

Själv deppar jag........ min bebis har bosatt sig i min mage för gott tror jag......... BF+2

Kramar om{#emotions_dlg.flower}  Du ska se att det finns hopp för dig & mig också
    Även fast det inte känns så...

Har tappat hoppet både 1 & 2 gånger, hinner nog bli en 3e & 4e med
  • Bebis050810
    Love3- ja nog kommer den ut förr eller senare.... men det känns så jobbigt fast det bara är 2 dagar över tiden.... men alla frågar, var man än går och tjatar och så! på dagis o på Ica, vi bor på en liten ort, alla känner alla. så det är jobbigt, vill bara vara hemma och slippa alla!!

Längtar ihjäl mig efter bebis snart!!!

Känner du nåt?
  • Yoshii
    Bebis050810 skrev 2010-11-17 20:57:50 följande:
    Love3- ja nog kommer den ut förr eller senare.... men det känns så jobbigt fast det bara är 2 dagar över tiden.... men alla frågar, var man än går och tjatar och så! på dagis o på Ica, vi bor på en liten ort, alla känner alla. så det är jobbigt, vill bara vara hemma och slippa alla!!

Längtar ihjäl mig efter bebis snart!!!

Känner du nåt?
    Det är samma här. Alla frågar efter bebisen och jag är inte lika flitig på att svara i telefonen som annars ;)
    Orkar bara inte...
    Sen får man komentararer som "Har du inte fått än"?? Öhh? Nej syns inte det? har man lust att svara tillbaka, men gör det ju såklart inte.

Nja jag har lite sammandragningar emellanåt & vattnigare flytningar men inget jag reagerar så värst mycket på.
    Det kommer nog dröja innan jag får bebis.. Tror du hinner före mig du med
  • Annizsj

BebiS- ska vi deppa ihop? Funderar på att lämna fl tills bebis behagar komma ut. Alla får ju bebis utom jag känns det som Ikväll försökte jag och barnen dAnsa ut bebisen , men till vilken nytta? En sak som känns iaf - bebis är fixerad och ligger låångt ner! Har en känsla att jag börjar öppna mig fAktiskt. Men några värkar lyser med sin frånvaro

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2