Inlägg från: Annizsj |Visa alla inlägg
  • Annizsj

BF November,2010 DEL 2

Bebis- kul med ny vagn. Var det med liggdel till? Tror att det kan vara en likadan somvi köpt men inte fått hem. Trulsa79- vi har en baby Björn skötväska. Det beror på vilken vagn vi använder. Ibland hänger den på styret, ibland under vagnen. Svårt att mäta en blöja, de växer ju så fort.,men du får ju göra en lite större så den kan användas hela blöjtiden.

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Annizsj

Idag när jag gick på bussen frågade chauffören OM DEt är dags snart? Nej sade jag! Hallå så stor är jag ändå inte....

• Annizsj

Några andra som fortf kan ligga p magen i sängen? det kan jag....

• Annizsj
    Jojo 85 skrev 2010-07-30 10:18:31 följande:
    Yihoo! Hehe.. Nu fattar jag MammaD. Hade totalt missat att man kunde välja sida uppe i högra hörnet ;) Tack!
    jag blev så trött på den appen. Trodde som du att man var tvungen att gå igenom alla sidor. Men jag vet hur man gör, men använder den inte iaf...men ska nog börja med det nu...... Så skönt att ligga i soffan å surfa (eller när man ska sova)...orkar knappt sitta upp på kvällarna
  • Annizsj
    MammaDeborah skrev 2010-07-30 11:07:10 följande:
    Nej, den är som det mesta, ok, men inte lysande. Jag använder mest appen för att hålla mig lite uppdaterad. Det går ju så fort här inne ibland!!

Om några timmar åker mannen och barnen till svärföräldrarnas sommarställe och jag stannar hemma och målar vardagsrum. Jag kör efter imorgon. Första gången jag är ute och kör HELT själv *s*
    Lite tomt blir det allt ikväll, men lite skönt också ;) Inte helt dumt att få ta det lugnt, titta på fjantig tjejfilm alldeles själv utan att bry sig om det är HD-kvalité eller inte *fniss* Min man är lite av en ljud- och bildnörd nämligen ;) Kanske rent av ska sitta och spela lite tv-spel också. När får man det annars? Och just det.. måla skulle jag ju hinna också... ;) Hi hi
    Tycker att det  låter helt underbart! ha inte varit barnfri en hel natt sedan jag minns inte när. Se till o njut nu. På en med en sk tjejfilm, ta ett bad, ät mkt chips så det knastrar ordentligt (VISSA BLIR ju störda av det, men jag brukar dra till med ölbrukar inte heller är så trevligt). 
  • Annizsj

Om det bara gäller en liten glass behöver du ju inte oroa dig. Jag kan ju säga att vi har bråkat endel. Men det är om betydligt allvarligare saker. Men det har verkligen blivit mkt bättre.Vi har hittat tillbaka till varandra. Men sedan tror jag att det även är nyttigt att man kan bråka.  Just småbarnsåldern tär mkt på förhållandet. Det ska man inte sticka under stolen med. Men jag tror och har märkt att ju större barnen blir desto mer tid och kärlek får man till varandra. ... Låter kanske lite hårt. Men jag själv gick så upp i mammarollen med vår första son. Det var bara sonen hela tiden. sambon blev svartsjuk, vilket är vanligt när man får barn... Det har inte varit så denna gång, även fast barnen alltid går i första hand! Så är det bara!

• Annizsj
    Marinero skrev 2010-07-30 16:10:55 följande:
    Trulsa: ja som Annizj skriver så behöver du nog inte oroa dig över att han tar ut skilsmässa över en glass Men jag förstår dig helt o hållet, jag har nämligen haft, och har fruktansvärda problem med mina hormoner! Vi har haft up and downs i vårt förhållande med. Så hormonerna har inte gjort saken bättre, nojar mig till o från över vårt förhållande hela tiden samtidigt som jag kan va så bitchig... ja jag har aldrig upplevt detta innan. Usch hoppas verkligen det ska lugna sig snart! Vissa dar är jag jätteglad, sen kan jag bli så arg över skitsaker och det håller i sig länge! Tyvärr.Ååh, finns INGET bättre än att ha en bra bok att läsa! Rena sömnmedicinen med när man ska lägga sig

Usch vilket pissväder. Regnat hela dan, ja det har fullkomligen öst! Men jag har packat en himla massa här hemma så jag känner mig jättenöjd Och sen har jag vilat, nu har jag stekt fisk för middagen imorgon och sen ska vi käka pizza när dottern sover för natten!
    Ja,. hormonsvängningar å allt det där vet jag hur det är, Jag kan från att vara så lugn å mysig totalt explodera. Kan bli irreterad på precis allting. Så visst, sambon får ta mkt. Men vem skulle man annars ta ut det på? Det är inte han som ska genomlida en till plågsam förlossning. Tycker liksom att det är hans tur nu

Snart dags att sluta för dagen. Men tyvärr jobb imorgon igen. Har frågat precis alla om de kan byta att jobba kväll imorgon? Jag tycker att det är så jobbigt att jobba till 23..å lördag.....suck! Men det är mitt sista pass. Ska försöka jobba lite extra i sep/okt...allt för att få billigt busskort (fin rabatt vi har) . Men vill inte dra på mig för mkt jobb. SKa orka med skola och barn också.....
  • Annizsj
    Marinero skrev 2010-07-31 09:47:14 följande:
    Grattis till dig med då

Åååh seriöst, hur kan man svettas såhär? Det bara rinner! Svettas ni mkt? Jag svettade abs inte såhär med Olivia!
    Men varken du eller jag var ju gravid på sommaren? Vi upplevde aldrig denna värme i samband med grav. För Olivia kom väl precis i början av sommaren?
  • Annizsj
    Marinero skrev 2010-07-31 17:24:31 följande:
    Åh, såg nu på sidfoten att du kommer ha tre st ganska tätt
    Ja, vi kommer få tre barn på 3 ½ år. Det har rullat på om man säger så. Är lite orolig över hur det ska gå. Har verkligen fullt ös hemma just nu. En 3-åring som trotsar hela tiden. han pendlar från att vara den goaste pojken som finns till att bli ett främmande monster. Fy! Denna sommar har inte varit lätt. Å nästa sommar får han inte heller gå på dagis. Lilla jag ska vara hemma med alla tre HELA sommaren....jisses! Men samtidigt så älskar man ju sina pojkar mest av allt å att vara mamma är det finaste å bästa som finns. Barn är ju allt i mitt liv..Läser ju även till förskollärare
  • Annizsj
    Marinero skrev 2010-07-31 18:44:19 följande:
    Hur va de? Väntar du pojke igen? Ojoj tre grabbar då Tufft jobbat

Jo men klart man oroar sig, det är helt naturligt. Jag oroar mig hur jag ska klara tvbå själv när sambon ska börja jobba Men det kommer du klara galant
    Vi har inte kollat kön. Blir det en flicka så är det verkligen sista barnet. Tre barn är så lagom så. Men om det blir en pojke är jag rädd att vi om några år får får oss att göra en till Annars är det skönt att småbarnstiden är så tätt. Kan man kanske få sova om några år? Det är just Sömnen som tär på mig. Får jag inte sova blir jag så grining och tycker så synd om mig själv. Det kommer inte bli några problem att ta hand om tre små. Bara jag får sova. Min sambo har nog inte förstått att det är han som kommer få ta de flesta tidiga mornar. Amma hela nätterna, det tär på en!

Det kommer gå jättebra att vara själv med båda. Men det tar ett tag att vänja sig. Du får nog vara beredd på att mkt kommer vara upp o ner den första tiden. För oss tog det ca ett halvår att få lite rutin och känna sig säker på det nya livet som tvåbarnföräldrar. Bara att lägga dem båda själv ojojj..trodde aldrig att man skulle lära sig det. Men det gör man och det är också så nyttigt att lära sig fokusera på båda barnen. Sedan har de ju varandra. Det blir mkt bråk här hemma...eller ja, det är Milo som är på Viggo. Så det är mkt nej nej nej....Men han kommer ju ge igen en vacker dag hehe.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2