• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Bebis050810
    Annizsj skrev 2010-11-23 11:53:35 följande:
    Nä, vi är inte vana vid att vänta såhär så visst är det frustrerande. Sen vet man ju att det inte längre handlar om en evighet. Egentligen borde man hålla sig borta ifrån FL och hitta på saker. Men inte lätt när man knappt sover om nätterna. Idag fick iaf pojkarna gå till dagis trots lite snor, men pigga! Så vad har jag gjort? Vilat gå suttit på fejjan typ.....
    Ingen lust att bege mig ut i snön å hämta på dagis snart. Alla dessa kläder som ska på, en ohjälpsam 3-åring, jhan är som gele i kroppen....
    Önskar att jag hade kraft att göra saker, men den existerar inte längre..... Förkyld är man också....deppigt värre detta

Bebis...först tiden finns det ju inga rutiner för barnet. Och maten är ständigt i fokus. Du ska se att det snart bilir bättre. Är dina större barn på dagis så du kan vila?
    Ja dom är på dagis må, tis, tor 9-14 så då kan jag passa på att vila, slappa och bara "va".
    Lyckades faktiskt sova nästan en timme idag på fm, trött som en bäver! men ändå har jag så svårt att somna!
    Igår kväll var jag sååå trött men jag kunde iaf inte somna förren efter kl. 3. man är trött men ändå pigg på nåt konstigt vis!
    Ja första tiden är tuff och särskilt då man har 2 barn sen innan! men det ordnar väl till sig. sen är det ju så trist väder med!!! regn o rusk och mörkt mörkt så det blir man ju less på....

Skriver de flesta på fejjan nu eller??
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Hedi

Hej!

Bebis: Grattis till Linnea! fint namn.

Taniko: Grattis!!{#emotions_dlg.flower} hoppas allt gick bra.

Gud jag är verkligen franvarande och orkar inte läsa ikapp allt, förlat!
    Först och främst grattis till alla som fatt nu nyligen. Jag försöker att följa med lite pa
    facebook men maste hela tiden kolla i listan vem som är vem. En annan fraga finns det nagon inställning
    där man kan stänga av sa att man inte far alla inlägg till mailen? blir ju nagra stycken per dag.

Annars sa har jag min mamma här! hon och min kära maken har legat och spytt hela natten. Emmie hade
    nagot liknande i helgen och jag haller alla mina tummar för att Ludwig och jag inte ska fa det.

En annan sak! är det bara jag som tycker det är skillnad pa pojk- och flickbebisar. Gud va han äter, pinkar och bajsar har inget minne av att Emmie var lika extrem. Ludwig gillar att kissa varje gang den kommer ut i det fria haha.

• sunflower79

hedi; du får gå in på konto (längst upp till höger där du loggar ut) och sen väljer du kontoinställningar. I detta fönster väljer du händelser-fliken och där hittar du om du scrollar ner rubriken grupper. bocka ur alla rutor samt gå in på den upplysta raden som heter Ändra epostinställningar för enskilda grupper och bokar ur den rutan och sparar inställningar... sen går du längst ner i fönstret där alla rubrikerna var o alla rutor.. o väljer spara.. sen ska du inte få dem till mailen! hoppas det var tydligt nog =)

• Hedi
    sunflower79 skrev 2010-11-23 14:29:46 följande:
    hedi; du får gå in på konto (längst upp till höger där du loggar ut) och sen väljer du kontoinställningar. I detta fönster väljer du händelser-fliken och där hittar du om du scrollar ner rubriken grupper. bocka ur alla rutor samt gå in på den upplysta raden som heter Ändra epostinställningar för enskilda grupper och bokar ur den rutan och sparar inställningar... sen går du längst ner i fönstret där alla rubrikerna var o alla rutor.. o väljer spara.. sen ska du inte få dem till mailen! hoppas det var tydligt nog =)
    Tack! tror jag fick kläm pa det !

Nj: Oj vilken start! men va tapper du verkar vara. Hoppas att du känner dig bättre och att lill-killen mar bra nu.

Taniko:Usch beklagar sorgen!
  • frukarlssonn

Hedi: jag fick oxå stänga av mailen! Det kom ju typ 150 mejl på en kväll Tror de flesta skriver där nu, väldig skillnad sen gruppen startades Tungan ute Kul o se hur alla ser ut med

Herregud va de snöar! Skottat tre ggr idag! Imorse fick vi dela på skottandet för de låg typ en decimeter!

Hade fikabesök i morse, sen helt plötsligt slås hon av panik och kommer på att hennes dotter har tandläkaren om tio minuter! Det blev ett abrupt slut på fikandet Flört

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Annizsj

Heidi- ingen aning om det är någon skillnad , har ju bara pojkar men om Du läser vAd som skrivs här och på fejjan så äts o bajsas det på rätt bra på tjejfronten också jobbigt med kräksjuka , usch finns inget värre. Hoppas ni andra klarar er

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Carolina13

en liten fråga till er som har koll.. har en väldigt tuttig son som bara vill hänga vid mammas tuttar... äter och kräks och bajsar =) vilket jag e glad över för amningen kom igång ordentligt och inte speciellt ont gör det men jag sitter verkligen bara i soffan med tuttarna framme.. funderar på att börja erbjuda napp till Theodor men rädd att det ska förstöra amningen och oxå rädd för att jag inte ska veta när han e hungrig respektive tröst... men det kanske man lär sig!

• frukarlssonn

Både Olivia och Freja bajsar som vet inte vad!! Fast <Frejas bajsande har vart lugnt i två dar! Men så kom det dubbelt upp igår istället!

• frukarlssonn

Eller ja, Olivia bajsade som bara den, när hon va bebis då.

• Hedi

Ok det kansek är individuellt da! man far akta sig sa att man inte blir ner pinkad nu bara .

Carolina: Jag maste ha missat att Eran son heter Theodor, det är ett sa himla fint namn.

Anniz: Tack ja jag hoppas verkligen vi inte far det!

Angaende att ta med bebisen sa tror jag att jag kommer ta med honom överallt. Tror Emmie lär vara den största boven när det kommer till smitta ner Ludwig. Det gäller väl främst att man är nog med sin egna hygien när man är iväg sa att man inte tar i en kundvagn och sedan gullar med bebisen.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2