• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • NoahLeah

Grattis Trulsa.

Idag är febern borta men fortfarande sjukt ont i tutten och sjukdomsskänsla. Får fortsätta kämpa o amma och hoppas det släpper.

Någon mer som fått en bebis som i princip sover hela dagen sen vaken hela kvällen/natten och bara vill tutta???
    Man blir ju galen av trötthet snart.

• MammaDeborah

Taniko: lite så är min flicka. Vill bara tutta om nätterna och jag har fortfarande ont på vänster bröst så jag kan inte sova mig igenom det... Höger är bättre och jag kan slumra lite... Hon var iofs som mest aktiv kvällar o nätter i magen....

• NoahLeah
    MammaDeborah skrev 2010-11-22 11:03:15 följande:
    Taniko: lite så är min flicka. Vill bara tutta om nätterna och jag har fortfarande ont på vänster bröst så jag kan inte sova mig igenom det... Höger är bättre och jag kan slumra lite... Hon var iofs som mest aktiv kvällar o nätter i magen....
    Skönt att kunna sova lite i alla fall. På ena bröstet måste jag ju hela tiden sätta på amningsnapp o hjälpa henna att ta det rätt o det andra bröstet verkar inte vara lika poppis fast det är proppfullt med mat.
    Leah var också mest vaken kvällar o nätter så man borde ju vara mer förberedd men det är  ju inte så enkelt att lägga sig o sova på dagarna när man har en liten till.
    Ska nog göra så att sambon får sova inne hos sonen så får jag sova på dagarna sen.
  • Bebis050810

Hej tjejer!!! Nu är vi hemma, kom hem igår kväll med lilla Linnea

Tack för alla grattishälsningar här och på facebook! Vi mår bra!

GRATTIS till alla andra som oxå fått bebis de senaste dagarna, har inte full koll på alla men stort Grattis!! har skummat igenom tråden nu på fm samtidigt som jag ammat liten :) nu sover hon i vagnen.

Här är hon ett dygn gammal <3

Tänker skriva en förlossningsberättelse när jag får tid, får se hur snabbt det blir.
    Men iaf har allt gått bra och fort! måste styra upp allt hemma nu med uppackning av kläder osv...
    Nu börjar livet som trebarnsmamma, lär bli intensivt! men underbart med såklart!

Samsover ni andra?
    Inatt har jag, sambon o bebis sovit i en säng och de stora på madrassen på golvet. Det har funkat bra, jag ligger och ammar, blir väl inte jättemkt sömn men ok iaf. Jag testade att lägga henne i spjälsängen några ggr men hon sov inte långa stunder där.

Sen undrar jag, tar ni med er bebisen överallt nu, till dagis, affärer, aktiviteter?
    vet inte hur jag ska få ihop det annars.... man måste ju iväg på saker hela tiden när man har storasyskon hemma. Är samtidigt väldigt rädd för RS och andra sjukdomar!
    Hur ska man göra?

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • frukarlssonn
    josefinene skrev 2010-11-22 10:27:26 följande:
    ps. det sägs att magen rumlar innan det är dags. Att man kan få symptom liknande magsjuka. Min dotter har ju varit hemma från dagis också sen i torsdags, så några magsjukebakterier ska vi väl ändå inte ha fått hem
    Tre dar innan fick jag så. Vaknade mitt i natten av att magen krampade o va tvungen att gå på toa. Det händer annars aldrig att jag behöver gå mitt i natten, fast då va jag helt normal i magen. På dagen eftrer däremot hade jag värsta ränneskitan! O detta va tre dar innan jag födde!

Taniko: nej tänk vilken lyx när man hade bara bebis, man kunde lägga sig närsom helst. Nu får man ju passa på när äldsta tar middagsluren! Ändå har jag svårt att somna för Freja ligger o bökar o har ljud för sig. Så bra trött är man. Men just nu har jag tur, Freja äter endats var 3 timma, och det är mer sällan än Olivia gjorde, hon ville ha tutte varje timma. Så jag har det ok juts nu iaf.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Annizsj

Trodde nästan det var dags här. Fick akut ont i magen ville typ dö inte lätt att gå på toa när man är själv med barnen , typiskt att decär sjuka. Men nu är det bättre och lilleman sover ute i stora vagnen ... Vilken pers detta är!

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • frukarlssonn

Bebis: va fin hon är

Vi samsover med Freja, eller ja, hon sover fastklistrad på mig Olivia sover i sin säng i vårt rum o det funkar kanon. Vi ska fixa iordning barnens rum inom en snar framtid, sen tids nog får båda flytta in där. Får se när det blir.

Jag har tagit med Freja ut. Blir ju så svårt annars. Men jag går inte in i affärer när det är för mkt folk t.ex. Undviker köpcentrum o sånt, men vi har ett köpcentrum här där det aldrig är trängsel för det ligger lite utanför stan. Lägger en filt över vagnen me, då är hon ganska skyddad.

Öf har jag vart m Freja med och kommer gå dit lite då och då eftersom Olivia inte går på dagis o behöver aktiveras. Sen kommer jag försöka gå på babycafé också då sambon är hemma på torsdagar, blir lite skönt för mig för då kan jag slappna av mer då Freja ligger endast i min famn så slipper jag jaga ett barn till Mamma kan koppla av lite Tungan ute Och sp hoppas jag på att träffa ngn annan mammaledig som man kan umgås me ibland.

• sunflower79
    Jojo 85 skrev 2010-11-22 05:57:03 följande:
    Det gick bra på FL igår., ingen HF (uppdaterade bara på FB igår kväll)
    Tack för alla som höll tummarna.. Det verkade ju hjälpa
    Vi tittade på nåltavlan hur många bebisar som fötts under 21/11 (bl.a.) o det var 6 pojkar o 2 flickor när vi åkte..
    Så upptäckte vi att det för några månader sedan fötts ett tvillingpar med varsit datum, haha. Antar dom föddes nattetid..
    skönt att det gick bra!
    coolt det där med tvillingarna.. att de får olika datum o ändå är tvillingar hihi.. tänk när de ska presentera sina födelsedatum.. folk måste tänka.. hur fan har morsan lyckats vara gravid på ett dygn igen *asg* nä ursäkta min dåliga humor.. men första tanken blir ju den!
  • Annizsj

Bebis- åh va söt! Grattis igen! Spännande att höra din berättelse ! Ta hand om er nu! Chanell- kanske blir bebis denna vecka då? Annars går jag under

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-11-22 12:05:16 följande:
    Bebis- åh va söt! Grattis igen! Spännande att höra din berättelse ! Ta hand om er nu! Chanell- kanske blir bebis denna vecka då? Annars går jag under
    Jag håller tummarna verkligen!! Inte kul nu den sista biten, speciellt när man har ont och dyl Fruktansvärt tufft!!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2