• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn

NJsmamma: oj vilken pärs! Vad skönt att både du och lillen mår bra nu! {#emotions_dlg.flower} Hoppas ni får åka hem imorgon!! Alltid mysigast att va hemma!

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Annizsj

Njsmamma-- Men då tjejen! Va ledsen å orolig jag blev...Men det slutade ju lyckligt så nu blev jag glad igen. Fy va jobbigt när det ska börja med sådan där dramatik.
    Ta hand om er nu...imorgon är ni hemma och kan ta vara helt på familjelyckan Kramar!!{#emotions_dlg.flower}

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Helen C
    Njsmamma- Usch va jobbigt.. Men skönt att allting gick bra. Och lycka till framöver.. kramar
  • Barnen är mitt liv

Njsmamma - usch vad trist att höra att både du och bebis fick en ganska dålig start ihop men skönt att du verkar ha en jätte fin sambo :) Och ännu bättre att dom hittade felet och att ni båda är på bättringsvägen.. Lycka till med allt nu och det ska bli kul att se dig uppdataera hemmifrån :)

POP - Tack för att du svarade, Det är många som säger det faktiskt så man får ju hoppas på att det stämmer.. :)

Taniko - Jag beklagar sorgen, aldrig kul att höra någon som går bort och när det händer så hastigt :(

Sun - Vet inte faktiskt hur länge man bör vänta elelr så men jag har varit relativt försiktig första veckan iaf med att inte låta folk som är sjuka även om det bara är lite snorigt hos dom att komma och bära och kela med bebis utan dom har fått blivit friska först.. Och sen har jag som Anniszj beskriver inte tagit med en nyfödd mitt i värsta folkmassan, varuhus osv.. Med Alex var jag ju ensam och hade redan hennes stora syster så då var det svårare att undvika stan, folkmassor osv då man faktiskt måste handla hem saker som behövs men det är ju en annan sak..

• sunflower79

NJ; herregud vilken pärs!!  nu har jag då oxå fått ytterligare anledning att inte ta EDA.. var riktigt tveksam innan men nu.. *ryser*
    skönt att du mår bättre så du får gosa bäbis på riktigt =)

• josefinene
    NJsmamma skrev 2010-11-22 20:51:33 följande:
    Hej tjejer!
    Uppdaterar lite från sjukhussängen, i lördags kl 10.38 föddes vår lilla prins, 3285 g och 51 cm lång<3  Allt såg jättebra ut till en början men efter ett par timmar så började han skaka okontrollerat och spy jättemkt, så det togs ett blodsockerprov på honom som visade väldigt lågt värde. Han matades med tillägg men behöll ingenting, så han fick läggas in på neonatalen med sockerdropp och sondmatning, Där har han legat till kl 16 idag då han äntligen blev utskriven. Det jobbiga är bara att jag ett par timmar efter fl drabbades av en sån huvudvärk utan dess like och nacken kunde jag inte röra, jag mådde okej så länge jag låg ner men så fort jag satte mig och eller stod så blixtrade det till och jag kunde inte röra mig, jag kämpade mig upp i rullstolen för att komma upp till neonatal på lördag em, men höll på att svimma flera ggr av smärtan.. detta resulterade i att jag har vart liggandes och fått lite smärtstillande som inte har hjälpt ett piss.. Så han har vart där uppe och jag har i princip legat nere på bb, helt fruktansvärt. Min sambo har vart här hela tiden och vart helt fantastiskt, vart uppe och matat honom var 3e timma och jag känner att gud vad jag älskar denna man  
    Vid 12 tiden i dag så tillkallades en narkosläkare för dom misstänkte att jag kanske fått en komplikation av EDAn, vilket var precis det jag fått.. Nålen hade lyckats punktera en hinna som ligger i ryggmärgskanalen och spinalvätska hade runnit ut vilket skapat ett jättetryck så fort jag ställde mig upp. Tydligen så drabbas ca 4-5% av det här som tar EDA, så det blev fort bokat en op-sal, så jag opererades kl 14 i em, dom tappade mig på blod och sprutade in i ryggmärgen, när blodet koagulerar så täpper det till och reparerar det hela. Om op lyckades skulle detta märkas ganska omgående efter 2 h plant läge på rygg.. reste mig försiktigt upp när jag fick och all huvudvärk och nackstelhet var borta, helt fantastiskt, känner mig som en annan människa och skulle kunna kyssa narkosläkaren flera ggr om Var såå orolig men allt ser bra ut har bara väldigt ont i ryggen nu, men det har jag gärna, hellre det än värken jag hade innan. Så nu ska vi börja amma lite mer på riktigt och hoppas att det kan komma igång, har inte gått så bra att amma liggandes:( Förhoppningsvis får vi komma hem imorgon, längtar ngt så fruktansvärt efter min skrutta där hemma som är hos farmor och farfar, har brutit ihop här så många ggr, saknaden är enorm!! Har inte hunnit uppdatera mig och nya bebisar i tråden, ska göra det så snabbt jag orkar.. ville mest säga hej och kämpa på till er tappra som är kvar Kramar
    usch,  vad jobbigt ni måste ha haft det. Tack för att du delar med dig! Skänt att allt verkar ha blivit bra tillslut iaf!
  • josefinene
    Annizsj skrev 2010-11-22 20:07:34 följande:
    När har du bf nu igen? Jag förstår inte det här , eller VI förstår inte det här. Här har man gått och hela tiden trott att även denna ska kika ut tidigare. SÅ sitter man här >EN dag innan bf med typ nada känningar! Magen har strulat hela dagen, lite molvärk MEN VART Är de onda värkarna?Varför går bara inte vattnet???? Känner massa trycker neråt jag med och toaletten är mitt andra hem....bebis är fixerad och vi är färdiga.....Vad väntar den på??????

Taniko-- Beklagar verkligen!
    Mitt BF är IDAG!! Har hela tiden varit övertygad om att föda tidiare, men nu verkar jag gå över tiden.Imorgon fyller min syster dotter år, så jag får hoppas på lite action den 24e!
    Bebis fixerad sen flera veckor tillbaka. Förvärkar endast på nätterna. Hoppas att de har skjutsat på lite iaf och fått livmodern att öppna sig lite. Det kanske är det som gör att omföderskor har snabbare förlossningar, när den RIKTIGA värken sätter igång?

Gick vattnet hos dig hemma med dina andra barn? Min känsla nu är helt olik den jag hade med min äldre dotter. Känner inte alls igen att ha förvärkar flera dagar innan fl. Då kände jag nada tills dess att det var dags och då stegrade intensiteten under hela natten tills vi åkte in till bb.
  • Belavon
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-22 09:23:35 följande:
    Belavon hur kommer det sig att du redan nu får kolla ul och ev tid för igångsättning?
    Jag åkte på graviddiabetes och hamnar då på massa koller och de vill inte att jag går över tiden. Eller så trodde jag ;) På ultraljudet idag såg allt bra ut och läkaren gav mig ny tid för bedömning den 29e, dagen efter BF. Så då bestämmer de om/när jag sätts igång om inte bäbis tittar ut innan dess.

Men skönt att allt såg bra ut och nu är det bara att övertyga bäbis att titta ut :D
  • Belavon
    sunflower79 skrev 2010-11-22 12:42:49 följande:
    -18 grader?! hua.. bor du långt upp i landet?? lycka till idag!!
    Bor bara i Örnsköldsvik, så jättelångt upp är det inte. Men det var en härlig dag ute. Vitt och vackert och gnistrande. Bara man har rätt kläder så funkar det. Jag hade däremot jobbigt med den fuktiga kylan när jag bodde i Stockholm, då frös jag jämt även om det inte var så kallt på tempen.
  • Belavon

NJ - Vilken jobbigt start ni fick, skönt att höra att allt är på bättringsvägen och att ni mår bra. Vilken pärla din sambo verkar vara! Ta hand om er nu och krya på er snabbt!

Taniko - beklagar verkligen :(

Williams mamma - hoppas lillen kryar på sig snabbt och att salvan hjälper

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2