josefinene skrev 2010-11-23 11:02:56 följande:
Oj! Då är du med andra ord inte van att gå över tiden... Hoppas du är en av de 4% som får barn på due date! Jag håller tummarna!
Jag gick över 6 dagar med min dotter. Den här gången fick jag 27/11 först, men under ultraljudet flyttade de fram datumet till den 22/11. Börjar ju tänka i banorna om att de kanske har satt fel datum. Vore väldigt jobbigt i så fall. Fast jag gjorde faktiskt ett ultraljud till i vecka 38 och då sa läkaren att bebisen förmodligen kommer att väga 4kg om hon föds den 22/11 och då tänker jag att så fel kan de väl inte räkna? Dottern vägde 4225g och då gick hon över en vecka. Med andra ord vore det logiskt om mitt datum skulle vara 22/11 - viktmässigt.
Ah, ni häör... man blir lite knäpp av detta. Det enda man gör är att analysera bebisens ankomst. Nu ska jag ut på stan, köpa overall till bebis och sen åka på middag till mina svägerskor och svära lite.
Lycka till alla! Snart kommer de små liven!
Nä, vi är inte vana vid att vänta såhär så visst är det frustrerande. Sen vet man ju att det inte längre handlar om en evighet. Egentligen borde man hålla sig borta ifrån FL och hitta på saker. Men inte lätt när man knappt sover om nätterna. Idag fick iaf pojkarna gå till dagis trots lite snor, men pigga! Så vad har jag gjort? Vilat gå suttit på fejjan typ.....
Ingen lust att bege mig ut i snön å hämta på dagis snart. Alla dessa kläder som ska på, en ohjälpsam 3-åring, jhan är som gele i kroppen....
Önskar att jag hade kraft att göra saker, men den existerar inte längre..... Förkyld är man också....deppigt värre detta
Bebis...först tiden finns det ju inga rutiner för barnet. Och maten är ständigt i fokus. Du ska se att det snart bilir bättre. Är dina större barn på dagis så du kan vila?