• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Nea11

Ja,tänk vad mycket lättare det vore:)  Man kan ju inte släppa tanken på det utan som du säger så går man bara och känner efter.

Williams mamma: Vad snällt:) Jag heter Sanna Fries

• NoahLeah
    Mitt i all bebislycka har jag fått hemska nyheter. Min arbetskompis har gått bort på sin semesterresa i kambodja, en hjärtinfarkt.
  • MammaDeborah
    NoahLeah skrev 2010-11-22 19:01:51 följande:
    Mitt i all bebislycka har jag fått hemska nyheter. Min arbetskompis har gått bort på sin semesterresa i kambodja, en hjärtinfarkt.
    Usch så tråkigt!!! :( {#emotions_dlg.flower}
  • Annizsj
    josefinene skrev 2010-11-22 17:56:51 följande:
    ja, tänk om man kunde få veta vilken dag man ska föda på. Just nu skulle jag vilja det. Bara kunna fokusera på det datumet. Istälet går man och känner tecken på att det skulle kunna vara dags hela tiden. Sen blir man besviken på att det inte var på riktigt.
    Under dagen har allt varit ganska lugnt på min front. Först nu börjar det ila ner i ljumskar och ben igen. Och min bebis sparkar sönder min urinblåsa. Det är nästan jobbigare än alla värkar tillsammans. Sjukt obehagligt. Är det någon annans bebis i magen som har urinblåsan som största punch bag? Minns inte att det var så under min förra graviditet..
    När har du bf nu igen? Jag förstår inte det här , eller VI förstår inte det här. Här har man gått och hela tiden trott att även denna ska kika ut tidigare. SÅ sitter man här >EN dag innan bf med typ nada känningar! Magen har strulat hela dagen, lite molvärk MEN VART Är de onda värkarna?Varför går bara inte vattnet???? Känner massa trycker neråt jag med och toaletten är mitt andra hem....bebis är fixerad och vi är färdiga.....Vad väntar den på??????

Taniko-- Beklagar verkligen!
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Helen C

taniko- Usch beklagar verkligen,,,

Här har Alize åkt på sin första förkylning. Man tänker ju bara på RS viruet... Näsan rinner lite så hon e snörvlig....

• sunflower79

ja jag undrade lite om det där RS viruset.. hur länge ska man vänta innan man går ut bland folk med bäbis?

• Annizsj
    sunflower79 skrev 2010-11-22 20:19:56 följande:
    ja jag undrade lite om det där RS viruset.. hur länge ska man vänta innan man går ut bland folk med bäbis?
    Jag kommer inte ta med bebis till några folkmängder. Tar jag med mig den till dagislämningar får den ligga ute i sin vagn så länge. Förmodligen kommer den sova då iaf.....Å snart är det juluppehåll därifrån. Handla å sånt delar vi på, vi tar sällan med oss barnen då de blir total kaos! Ta med nyfödda bebisar till stora köpcentrum är jag helt emot, speciellt i dessa tider Varför utsätta sin lilla för sånt när man inte absolut måste? Måste man så måste man.  Alla har ju inte en man vid sin sida.... 
    Tror dock att bebisar med syskon hemma ligger sämst till. Så vissst kommer vår lill bli utsatt här hemma......ingen bra årstid att få barn på tjejer  
  • frukarlssonn

Taniko: beklagar verkligen Hade också en kollega som hastigt gick bort i höstas. Jätteläskigt, passet innan va han där och sen nästa va han död

Ang inlägg på fb så strular det massor, jag har megaproblem funkar inte alls.

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Annizsj

Fast det positiva med att få bebis nu är att man kan boa in sig och ta det lugnt hemma. SKa bli så mysigt!!!!

• NJsmamma

Hej tjejer!
    Uppdaterar lite från sjukhussängen, i lördags kl 10.38 föddes vår lilla prins, 3285 g och 51 cm lång<3  Allt såg jättebra ut till en början men efter ett par timmar så började han skaka okontrollerat och spy jättemkt, så det togs ett blodsockerprov på honom som visade väldigt lågt värde. Han matades med tillägg men behöll ingenting, så han fick läggas in på neonatalen med sockerdropp och sondmatning, Där har han legat till kl 16 idag då han äntligen blev utskriven. Det jobbiga är bara att jag ett par timmar efter fl drabbades av en sån huvudvärk utan dess like och nacken kunde jag inte röra, jag mådde okej så länge jag låg ner men så fort jag satte mig och eller stod så blixtrade det till och jag kunde inte röra mig, jag kämpade mig upp i rullstolen för att komma upp till neonatal på lördag em, men höll på att svimma flera ggr av smärtan.. detta resulterade i att jag har vart liggandes och fått lite smärtstillande som inte har hjälpt ett piss.. Så han har vart där uppe och jag har i princip legat nere på bb, helt fruktansvärt. Min sambo har vart här hela tiden och vart helt fantastiskt, vart uppe och matat honom var 3e timma och jag känner att gud vad jag älskar denna man  
    Vid 12 tiden i dag så tillkallades en narkosläkare för dom misstänkte att jag kanske fått en komplikation av EDAn, vilket var precis det jag fått.. Nålen hade lyckats punktera en hinna som ligger i ryggmärgskanalen och spinalvätska hade runnit ut vilket skapat ett jättetryck så fort jag ställde mig upp. Tydligen så drabbas ca 4-5% av det här som tar EDA, så det blev fort bokat en op-sal, så jag opererades kl 14 i em, dom tappade mig på blod och sprutade in i ryggmärgen, när blodet koagulerar så täpper det till och reparerar det hela. Om op lyckades skulle detta märkas ganska omgående efter 2 h plant läge på rygg.. reste mig försiktigt upp när jag fick och all huvudvärk och nackstelhet var borta, helt fantastiskt, känner mig som en annan människa och skulle kunna kyssa narkosläkaren flera ggr om Var såå orolig men allt ser bra ut har bara väldigt ont i ryggen nu, men det har jag gärna, hellre det än värken jag hade innan. Så nu ska vi börja amma lite mer på riktigt och hoppas att det kan komma igång, har inte gått så bra att amma liggandes:( Förhoppningsvis får vi komma hem imorgon, längtar ngt så fruktansvärt efter min skrutta där hemma som är hos farmor och farfar, har brutit ihop här så många ggr, saknaden är enorm!! Har inte hunnit uppdatera mig och nya bebisar i tråden, ska göra det så snabbt jag orkar.. ville mest säga hej och kämpa på till er tappra som är kvar Kramar

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2