• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • mzetterblad
    sunflower79 skrev 2010-11-22 12:47:00 följande:
    william; oj då stackarn.. är det penicillin då eller?
    Det är en salva med svamp dödande medel i
    William 070824 & Linus 101020
  • sunflower79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-22 12:49:45 följande:
    Det är en salva med svamp dödande medel i
    ah va bra att det räcker med en salva och slippa penicillin o sånt! hoppas det går över snart! stackars liten!
  • Annizsj

Fast så små bArn får väl inte äta penicillin ? Hoppas att salvan hjälper!! Väntar på att mannen ska komma hem så jag kan ta en dusch samt vila. Min mage tar snart kål på mig! Får hoppas att det är ett tecken! Kanske blir bebis på bf då

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • popcornplaya
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-22 12:43:59 följande:

Bör man vara orolig över att aktiviteten från bebis drastiskt har minskat under tre dagar, rörelserna kommer jätte jätte sällan typ rörslser varannan var tredje timme sen är det lugnt igen i magen..

Har ilningar eller strålningar så fort man börjar gå i underlivet så jag måste ställa mig på tå och trippa försiktigt fram och samtidigt hålla mig för muttan haha vilken syn om någon förutom sambon fick se mig haha!

Brukar dom inte kunna bli lite lugnare innan dom vill kika ut? Så länge du ändå känner rörelser och du kan provocera fram rörelser om du inte kännt nått på ett tag ska det nog inte vara nån fara.
    Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • NoahLeah

Nu har BVC varit här på hembesök och allt var bara bra, lillan har gått ner 50 g sen i lördags...vägde 4160 när hon föddes och 3950 idag så inte så farligt. Ska fortsätta amma var tredje timma och koppmata det jag pumpar ut dagtid om hon är trött o inte så matglad.

Satt och iakttog mina underbara barn förut då sonen låg bredvid lillasyster, klappade henne på kinden o viskade jag älskar dig...hjärtat smälter.

• Nea11

Stort grattis Trulsa till lilla tjejen:) {#emotions_dlg.flower}

Bebis: Vad söt hon är, och fint namn hon fick. Vi har också tänkt att våran lilla ska heta Linnéa:)

BF+2 idag. Inte kul att gå och vänta. Om man bara visste vilken dag det skulle sätta igång så skulle det vara så mycket lättare.

Hur går man med i Facebookgruppen?

Ha en bra kväll{#emotions_dlg.flower}

• josefinene

ja, tänk om man kunde få veta vilken dag man ska föda på. Just nu skulle jag vilja det. Bara kunna fokusera på det datumet. Istälet går man och känner tecken på att det skulle kunna vara dags hela tiden. Sen blir man besviken på att det inte var på riktigt.
    Under dagen har allt varit ganska lugnt på min front. Först nu börjar det ila ner i ljumskar och ben igen. Och min bebis sparkar sönder min urinblåsa. Det är nästan jobbigare än alla värkar tillsammans. Sjukt obehagligt. Är det någon annans bebis i magen som har urinblåsan som största punch bag? Minns inte att det var så under min förra graviditet..

• josefinene

Måste fråga en till sak. Är det någon mer än jag som känner att bebisen verkligen trycker på utgången. För mig känns det som om bebisen verkligen trycker på etappen och vill ut. Verkligen fokuserade sparkar nedåt...

• mzetterblad
    Nea11 skrev 2010-11-22 17:47:07 följande:
    Stort grattis Trulsa till lilla tjejen:) {#emotions_dlg.flower}

Bebis: Vad söt hon är, och fint namn hon fick. Vi har också tänkt att våran lilla ska heta Linnéa:)

BF+2 idag. Inte kul att gå och vänta. Om man bara visste vilken dag det skulle sätta igång så skulle det vara så mycket lättare.

Hur går man med i Facebookgruppen?

Ha en bra kväll{#emotions_dlg.flower}
    du måste bli inbjuden an nån som redan är med.
    Jag kan bjuda in dig om du berättar var du heter :)
    William 070824 & Linus 101020
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2