• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Bebis050810
    sunflower79 skrev 2010-11-27 09:38:53 följande:
    ingen anniz här heller! hon är garanterat inne o föder
    Ja det måste hon ju vara!!

Inatt sov Linnea från 11-7.30!! helt otroligt och sååå skönt! för några nätter sen sov hon 6,5 h i streck men detta är rekordet. Hon ammar mkt på kvällarna, ligger typ vid bröstet hela tiden så det är väl antagligen därför hon sover så bra. Hoppas det fortsätter!
    men vid halv 8 var jag tvungen att väcka henne för att amma innan brösten sprängdes!!!
    Nu sover hon så gott i vagnen efter 2 amningar nu på morgonkvisten.
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • sunflower79
    Bebis050810 skrev 2010-11-27 09:59:55 följande:
    Ja det måste hon ju vara!!

Inatt sov Linnea från 11-7.30!! helt otroligt och sååå skönt! för några nätter sen sov hon 6,5 h i streck men detta är rekordet. Hon ammar mkt på kvällarna, ligger typ vid bröstet hela tiden så det är väl antagligen därför hon sover så bra. Hoppas det fortsätter!
    men vid halv 8 var jag tvungen att väcka henne för att amma innan brösten sprängdes!!!
    Nu sover hon så gott i vagnen efter 2 amningar nu på morgonkvisten.
    åh det låter ju riktigt lyxigt!!
  • NoahLeah

Igårkväll fick Leah lite ersättning efter amningen och hon sov till 3:30 inatt sen var det dags att amma igen (tack o lov då brösten blir sprängfyllda direkt, läcker ner hela sängen) men hon verkar ha svårt att komma till ro och amma nattetid så efter 2 timmar fick jag pyttsa i henne lite ersättning igen sen sov vi till kl 9.
    idag ska jag pumpa ut en del så hon kan få det inatt  istället för ersättning, känns bättre.

Lite nojig nu..sambon ska ta med sig sonen i pulka till affären o sen till en kolölega o hans sambo o hjälpa henne med en Iphone. Problemet är att de båda dricker mycket på helgerna , redan så här tidigt o jag är livrädd att sambon ska ta en öl el två nä'r han är där, det har ju hänt i princip varje gång han gått dit förut.

• mzetterblad
    NoahLeah skrev 2010-11-27 11:20:16 följande:
    Igårkväll fick Leah lite ersättning efter amningen och hon sov till 3:30 inatt sen var det dags att amma igen (tack o lov då brösten blir sprängfyllda direkt, läcker ner hela sängen) men hon verkar ha svårt att komma till ro och amma nattetid så efter 2 timmar fick jag pyttsa i henne lite ersättning igen sen sov vi till kl 9.
    idag ska jag pumpa ut en del så hon kan få det inatt  istället för ersättning, känns bättre.

Lite nojig nu..sambon ska ta med sig sonen i pulka till affären o sen till en kolölega o hans sambo o hjälpa henne med en Iphone. Problemet är att de båda dricker mycket på helgerna , redan så här tidigt o jag är livrädd att sambon ska ta en öl el två nä'r han är där, det har ju hänt i princip varje gång han gått dit förut.
    det stoppar han inte att han har sonen med sig?
    William 070824 & Linus 101020
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-11-26 22:25:30 följande:
    Rosen: jo man väntar ju på dedär klockrena leendet även om man ser att det är på g Olivia va tidigare med leendet, ca tre veckor. Men så är hon än idag så lättflirtad, log jämt och skrattar hela tiden, är sådan till naturen!

Trulsa: va skönt att du inte är trött! Jag kände mig som en zombie de första veckorna när jag fick Olivia samtidigt som man gick på ngn sparlåga... Nu är jag inte så trött förutom på morgonen när Olivia vaknar. Men sen somnar jag som en stock på kvällarna och somnar om så fort jag gett tutten t Freja på natten. Vi är nog skapta så att vi ska orka med småbarnsåren, iaf den första även om vi får sova lite färre timmar

Undrar hur det går för Annizsj.... har hon åkt in tro? Har inte sett henne varken här el på fb de senaste timmarna.
    Jag och min man har hittills kunnat dela på natten, så jag slumrar fram och tillbaka till ca 2 då Idun ammar sista slurken. Då tar min man henne och lägger sig på soffan till 7-9 då hon vill amma igen, den stunden kan jag gå in i djupsömn.
  • NoahLeah
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-27 12:03:36 följande:
    det stoppar han inte att han har sonen med sig?
    Hoppas det.
  • Belavon
    NoahLeah skrev 2010-11-27 11:20:16 följande:

Hoppas han tänker annorlunda när han har sonen med sig. Annars får du ta och åka iväg till någon så du slipper hans konstiga humör. Vi får hoppas på det bästa.
  • Hedi

va länge ni far sova Ludwig äter iaf minst var tredje timme!

• frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-11-27 17:07:06 följande:
    va länge ni far sova Ludwig äter iaf minst var tredje timme!
    Samma här!
    Olivia 090610 ~ Freja101020
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2