• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • ThiCha
    Bebis050810 skrev 2010-06-11 11:14:59 följande:
    Läser här varje dag men skriver kanske inte så ofta...

Är inne i vecka 19 nu
    Tror att det är sparkar jag känner, måste vara det, känns ibland på dagtid när jag sitter vid datorn fast mest på kvällarna i soffan eller i sängen. Är som nåt pickande/nervryckning innifrån, ofta långt ner i magen men även kan nervryckningen kännas lite högre upp, det är både på sidorna och mitten av magen. Visst borde väl det vara bebisen som rör sig!!??

Ang. förlossningen... vi har 9 mil dit, en lååång bit när man har ont o värkar.
    Fösta förlossningen var en "normalförl." för att vara första barnet sa dem, värkarna började på morgonen vid 06-tiden, kom in till förl. vid 13-14-tiden, fick senare EDA som stoppade upp värkarbetet lite men kl. 23.59 var hon iaf ute, PÅ BF-dagen!! hihi med en minuts marginal, jag fick krysta på massor där på slutet!! hehe

andra förl. var helt annorlunda, allt gick supersnabbt!!! hade inga förvärkar alls, ingen aning om nåt.... vid 18.00 gick vattnet, jag tog en korv till (för vi hade precis grillat och vi satt och åt kvällsmat) 18.15 när jag reste mig igen kom meeer vatten, ringde förl. och då började värkarna  med 3 minuters mellanrum direkt! sambon var tvungen att rusa ut och ta hand om kossorna som hade rymt , innan vi kunde åka. Fick snabbt ringa barnvakt, hittade tillslut en som kunde, åkte hemifrån 19.20 och kom in lagom till hon var ute, jag kände bebisen mellan benen där i bilen! :-O efter 7 minuter på förlossningen var hon ute!
    Så jag undrar när vi ska åka in denna ggn.............?

Rul närmar sig för mig, dryga veckan kvar nu!!! Skrattande
    Ops, de hände med andra ord en hel del då vid ditt andra barns födelse =)

Ja bedövning är ju inget att tänka på när det är sådär, har fått mina två helt utan.. har tagit allt som de kommer i stället för att sitta o vara rädd för allt runt om..
    bebisen kommer ju förhoppningsvis ut, frågan är bara när,var o hur..
  • kicki08

ThiCha: jag skulle nog GÄRNA ta bedövning om det hade varit så att jag hunnit någon av mina förlossningar. Men dom har gått alldeles för fort för att ens hinna tänka på sådant.
    När man väl ligger där tar man sig bara igenom värk efter värk. Jag har inte hunnit tänka alls.

Jag är oxå riktigt rädd inför nästa gång. TÄNK om man skulle känna bebisen på väg ut i bilen!? Vilken panik! ´Det blir nog till att ringa mamma och pappa några dagar i förväg så får dom bo här. Och sen åka in på en gång man börjar känna något.
    ja... det går ju inte att planera så det blir väl som det blir.

• ThiCha
    kicki08 skrev 2010-06-11 14:10:06 följande:
    ThiCha: jag skulle nog GÄRNA ta bedövning om det hade varit så att jag hunnit någon av mina förlossningar. Men dom har gått alldeles för fort för att ens hinna tänka på sådant.
    När man väl ligger där tar man sig bara igenom värk efter värk. Jag har inte hunnit tänka alls.

Jag är oxå riktigt rädd inför nästa gång. TÄNK om man skulle känna bebisen på väg ut i bilen!? Vilken panik! ´Det blir nog till att ringa mamma och pappa några dagar i förväg så får dom bo här. Och sen åka in på en gång man börjar känna något.
    ja... det går ju inte att planera så det blir väl som det blir.
    Ja, dom har inte ens frågat mej om bedövning för det har inte hunnits med. Lite lustgas är det ända men den tog inte alls lika bra nu sist som första gången...

Har funderat på lika, att låta mina föräldrar vara här när det känns dags men det kan ju dra ut på tiden. Ja går till vecka 38 med mina barn så det är svårt att veta när det är dags, dom kan ju få bo här nästan någon vecka. Fast man känner ju när det börjar närma sej ändå..

Ska nog ta o kolla med mamma hur hon jobbar, bäst att planera lite känns det som..
    så får man stängsla till djuren ordentligt =) hehehe
  • Bebis050810

ja i november så är ju djuren inne som tur är! men då går väl roboten sönder istället kan jag tro.... men då får våra anställda ta hand om den saken!

Lustgasen är kanon! love it!!

När jag ringde förlossningen senast ggn, när vi nästan va framme och sa att NU kommer vi!! bebis är på väg ut!! då mötte de mig med en rullstol på parkeringen.... hur tänker de? Skönt att sätta sig i en rullstol med ett huvud mellan bena så det va bara för dem att rusa upp efter en säng!! när jag väl kom inomhus och stod o väntade på förl.personalen, med byxorna halvt nere fick jag se en höggravid tjej som antagligen varit inne på nån kontroll, hon satt där o korridoren, det måste varit en hemsk syn, och roligt, för henne att se mig komma in där, helt slut med byxor nere, massor av värkar och en bebis på väg ut!! undra hur hon kände inför sin kommande förlossning Guld i mun

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-06-11 13:37:47 följande:
    hur lång tid tog din förlossning? låter som den gick supersnabbt
    Ja från vattnet börja sippra tog det 7 timmar, från första värken 5.5 timmar. Så förlossningen va helt perfekt, inte för långt och inte för kort fast jag krystade över en timma och de fick e mig värkstimulerande dropp men det gick bra, jag va så uppe i allt så jag hade ingen koll på tiden, minns bara att jag tänkte kommer inte ungen ut snart? Nä usch hoppas man hinner fram!

Åh så mysigt med rörelser Solig
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • sebbe123

Ja detta med förlossningen har jag också börjat tänka på nu, min sambo jobbar i norge ca 18mil bort på veckorna så jag vet inte alls hur det ska gå om värkarna sätter igång då.                                                                                                                                                             Sen så har jag drygt 8mil till förlossningen, svärmor ställer väl upp med barnpassningen men ja vet inte riktigt hur jag ska ta mig dit, ska jag köra själv kanske?                                    Funkar nog inte då mina förlossningar alltid har börjat med värkar varannan minut och ingen förvarning heller, kan nog bli svårt å köra bil då Obestämd
    Och den förra kom ju tre vecdkor för tidigt så lite svårt att planera.
    Jag tror att det tar nog 2,5tim för sambon att komma hem, men törs jag  vänta på honom eller ska jag försöka möta upp honom på fl så tar det nog drygt 3tim för honom och hinna dit.
    Förra förlossningen tog totalt 5tim från det att vattnet gick och han var ute, så det kan bli lite tajt om tiden kanske.

• Bisquit

Vill bara rekomendera ett jättegott rosévin. Lacers 39kr på systemet. Lite lite syrligt men det avhjälps snabbt med en nerskivad jordgubbe.

Chapell hill är ju oxå gott men jag tycker den är lite sliskig... Det här smakar verkligen rosé.

• Rosen
    ThiCha skrev 2010-06-11 14:20:11 följande:
    Ja, dom har inte ens frågat mej om bedövning för det har inte hunnits med. Lite lustgas är det ända men den tog inte alls lika bra nu sist som första gången...

Har funderat på lika, att låta mina föräldrar vara här när det känns dags men det kan ju dra ut på tiden. Ja går till vecka 38 med mina barn så det är svårt att veta när det är dags, dom kan ju få bo här nästan någon vecka. Fast man känner ju när det börjar närma sej ändå..

Ska nog ta o kolla med mamma hur hon jobbar, bäst att planera lite känns det som..
    så får man stängsla till djuren ordentligt =) hehehe
    jag trodde inte dom fråga om man ville ha bedövning, det har dom inte gjort med mig någon av gångerna. jag har tyckt det har varit så konstigt så till slut när jag hade så ont så fick jag själv be om nån bedövning.
    har dom frågat er andra i fall ni vill ha nån bedövning på förlossningen`?
  • Rosen
    Bebis050810 skrev 2010-06-11 15:12:35 följande:
    ja i november så är ju djuren inne som tur är! men då går väl roboten sönder istället kan jag tro.... men då får våra anställda ta hand om den saken!

Lustgasen är kanon! love it!!

När jag ringde förlossningen senast ggn, när vi nästan va framme och sa att NU kommer vi!! bebis är på väg ut!! då mötte de mig med en rullstol på parkeringen.... hur tänker de? Skönt att sätta sig i en rullstol med ett huvud mellan bena så det va bara för dem att rusa upp efter en säng!! när jag väl kom inomhus och stod o väntade på förl.personalen, med byxorna halvt nere fick jag se en höggravid tjej som antagligen varit inne på nån kontroll, hon satt där o korridoren, det måste varit en hemsk syn, och roligt, för henne att se mig komma in där, helt slut med byxor nere, massor av värkar och en bebis på väg ut!! undra hur hon kände inför sin kommande förlossning Guld i mun
    (¯`°•.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.•°´¯)
    haha hon blev nog avskräckt krävde kanske kejsarsnitt
  • yonasam

Hello tjejer,

Försöker läsa ikapp mig :)

Igår kände pappa spark första gången :)
    Nu känner jag riktiga sparkar, härligt!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2