Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Frogster skrev 2010-05-20 13:30:44 följande:
    Just nu känner jag mig faktiskt rätt lugn inför rul. Men så var det inför KUB också.... Var lugn fram till det bara var nån dag kvar! Då vart det full panik! Hahaha Får ju inte se liten förrän den 7:e vilket känns evigheter bort.... Har också tänkt på det där med att "alla" verkar ha rätt stor mage när de gör rul! Förvisso har jag ju nästan 3 veckor på mig att växa men än så länge syns nära nog ingenting här. Kommer fortfarande i mina jeans som har lite lägre midja. Alla byxor med högre midja är körda däremot! Dessa växte jag dock ur runt v.10-11 när jag ökade som mest i vikt så "tyvärr" beror det bara på att fläsket har ökat i omfång och inte på att lilla "grodboet" har växt sig för stort! Haha
    Väldigt många börjar inte växa förrän efter v20 så det är nog bara på film som alla är så fina och runda till ul!
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • frukarlssonn
    Bisquit skrev 2010-05-20 15:09:08 följande:
    zooborns.typepad.com/zooborns/elephant/ Åh jag villha en elefantbebis!!
    Ja men gud så sött!!
    popcornplaya skrev 2010-05-20 15:16:10 följande:
    Elefantbebisar är sååå söta. En månad efter Philip föddes så var vi på borås djurpark och där hade dom världens sötaste elefantbebis som bara var två månader när vi var där.
    Kan de vart samma bebis vi såg? Jag va där med en kompis o då va det en liten elefantbebis där Tror vi va där -08 eller nåt.
  • frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-05-20 15:33:31 följande:
    Ja det var nog samma, sonen är född i juli-08 så vi var väll där i augusti nån gång.
    Ja men då va det samma elefantbebis då
  • frukarlssonn
    Sassa82 skrev 2010-05-20 19:19:59 följande:
    Här är det exakt 4 veckor kvar till rul lång tid!! Känner blandade känslor ang att gå dit. Med dottern blev det ju inte det där underbara ul som man hört om. Utan det va i tårar vi gick därifrån, men i slutändan blev det ju toppenbra som bm sa. Jag sover halv på mage och det ska va jag hört vara ofarligt att sova/ligga på mage som man själv klarar av det.
    Oj, va hände där? Det kanske du skrivit men har missat det!
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-05-20 20:13:15 följande:
    Hello! skriver ett ego-inlägg Bad läkaren att kolla snabb med ul idag och bebisen levde och han sa att det sag ut att vara en pojke, det var en annan läkare som kollade i v13. Jag sag själv snoppen idag .
    Ååh va mysigt
    Kinne79 skrev 2010-05-20 20:09:27 följande:
    Idag har jag varit på inskrivningen, det tog ungefär 1h. Jag berättade att jag ofta vaknade med sovande armar och att armarna känns domnande och stickiga ibland på dagen. Så nästa vecka ska jag till läkaren, jag som hade hoppats att hon bara skulle säga att det inte var något att oroa sig för. Jag har inte ens fått tid för rul än men nångång efter midsommar borde det bli. Jag börjar få svårt att få av mig mina ringar, men vill inte riktigt sluta med dem redan. Men kanske borde? Är det någon mer som har samma bekymmer?
    Ja jag har svårt o få av mig ringen emellanåt. Men vill hlr inte ta av mig den än. Sist kunde jag ha ringen till v35 iaf.
  • frukarlssonn
    Sassa82 skrev 2010-05-20 21:38:36 följande:
    Vid rul såg man att min dotter hade gastroschisis ( tarmarna utanför magen)  Men dom sa att det är ett bra "fel" då det "bara" är att stoppa tillbaka tarmarna när barnet är fött. Och vi hade jättetur och allt gick toppenbra 2 veckor efter hon va född så va vi hemma och hon är som vilket annat barn som helst. Ett lite runt ärr där alla andra barn har en navel Nej det är inget som man löper större risk för att få igen och man vet egentigen inte varför vissa får barn med det här. Är ca. 30 barn per år. Men man är ju ändå rädd för att det ska vara något eftersom det inte blev en positiv upplevelse förra gången.
    Oj då! Då förstår jagf verkligen att det inte va ngn trevlig upplevelse Men vilken tur att allt gick så bra tillslut ändå! Men man vill ju liksom att allt ska se bra ut på rul för man går ju och oroar sig! Hoppas ni får den positiva upplevelse denna gång som man vill ha! Och det tror jag ni får För det är tur att det är så sällsynt och inte ärftligt!
  • frukarlssonn

god morgon alla. Idag va de ju trist väder Vi ska iaf iväg och shoppa det sista inför Mallisresan som vi hoppas ska bli av utan ngn dum aska som virvlar runt. Har massa nålstickningar i livmodern igen! Lustigt det verkar gå i omgångar. Har inte haft det sen v10 tror jag.

• frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-05-21 08:18:24 följande:
    Usch, kom hem 4 inatt efter att ha suttit på akuten och väntat. Åkte in klockan 6...... Är lite trött nu kan man säga. Ville åka in för jag har haft ont på samma sätt som när jag hade lungsäcksinflammation sist och det ville jag inte dras med igen. Efter mkt om och men så hade jag i alla fall en sjukdomsbild som såg ut som början på det jag hade sist. Lite förhöjd sänka och så. Ska återkomma in idag för att röntga lungorna. Är lite nojjig för det för man ska väll inte röntgas när man är gravid egentligen, eller?
    Oj då vilken pärs Vet inte om just röntgen... men de vet väl att du är gravid?
  • frukarlssonn
    sebbe123 skrev 2010-05-21 08:03:47 följande:
    Nervöst idag är det dags för kubtest, lite fjärilar i magen nu hoppas det går bra ändå
    Håller tummarna!
  • frukarlssonn

PennyJenny: som Min Engla skriver så är det inget farligt alls för bebisen att va magsjuk! Det är bara du som blir mer medtagen! Hoppas du kryar på dig snabbt!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2