Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Trulsa: jag tror verkligen inte det är ngn fara att du inte gåt upp! Vid första graviditeten gick jag knappt upp ngt hlr före vecka tolv. Brorsans tjej gick knappt upp ngt öht under hela graviditeten. Bm va på henne senare i graviditeten men hon är bara smal och gick inte upp speciellt mkt! Det är indviduellt

Hedi: ja så sa bm till mig med när jag pratade med henne igår, att det är ovanligt att känna bebisen i mitt stadie. Jag är i v16 nu och hon sa att jag haft tur som känt av den alls. Vet att jag kände den för en vecka sen iaf Så jag hoppas h*n mår bra ff. Har iaf haft massa stickningar i livmodern.

Nu har vi vart iväg och köpt nästan allt till resan. Har bara maten kvar. Vi ska ta med oss lite ångkokta burkar för det är bra att ha vanlig barnmat. Ngn som vart på Mallorca som vet om de säljer barnmat på burk där? Ska även ta med ersättning så hon lättare får vätska i sig för tyvärr är hon lite dålig på att dricka vatten.

♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-05-21 19:08:29 följande:
    Frogster: Förmodligen så tar dom först hand om dej.. eftersom  det ju kanske fortfarande inte är uppenbart att du är gravid.. men jag tror ambulanspersonal lägger vikt på dej innan bebis.. lever inte du kan inte bebisen leva.. Inne på sjukhuset ve jag inte hur dom tar ställning.. om det nu skulle vara så att man måste välja antingen bebis eller dej. Det beslutet tror jag blir upp till nära anhörig, annars räddar dom väl den som har störst chans. Fast det här är ju bara mitt spekulerande i inte fakta. Har du några egna tankar så lägg en lapp i plånboken vid ditt leg så finns det ju chans att dom ser det. Men förhoppningsvis råkar ingen av oss ut för någon olycka. Chanelll: Min kompis var i Spanien för någon månad sedan o sa att det bara var puréer för hela slanten upp till ett år.. sen var det lite bättre. Men hennes lilla tjej slutade nästan äta helt pga den maten där. All mat var även samma färg.. så gott som färglös.. Bor oxå i sthlm o har njutit av värmen idag På eftermiddagen låg jag o solade på uteplatsen medan Josefine satt o plaskade i sin badbalja
    Jaså okej. Lät ju inget vidare alls. Nä vi tar med mat härifrån. Tar ju en del plats men det känns säkrast att hon iaf blir mätt och belåten
  • frukarlssonn
    Zazz82 skrev 2010-05-22 09:22:16 följande:
    Är det någon fler än jag som har fått problemet då magen börjat klia så man blir tokig. Vad gör man åt det igentligen? Varför kliar det är det för att den tänjer sig eller för hormonerna.. Har röda ränder på magen nu som jag kliat mig. Nog snyggt :( Inga Bristningar än men det är väl för tidigt 18 plus 0 i dag.. Här går det också framåt
    På mig har det börjat klia lite men inte så jättemycket. Har hört andra som oxå kliar sig till förbannelse, vet inte om det har att göra med att huden tänjer sig.
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-05-22 21:03:49 följande:
    mysigt ni som redan känner bebben. Själv känner jag mig väldigt ogravid, börjar bli orolig.
    Jag känner absolut ingen bebis hlr! Kände ju pyttebubbel för en vecka sen men det va ren tur! Har en stor mage men annars inget annat, vill med känna bebis NUUUUU! Men enligt bm så va det vanligt att inget känna i detta stadie, är i v16.
  • frukarlssonn
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-05-22 21:47:54 följande:
    Ja ohja.. de är väldigt vanligt! Man brukar säga omföderskor känner i v.18-20 ibland tidigare och förstföderskor runt vecka 20 och ända till 24 är inte ovanligt. Allt är ju individuellt men de är absolut inte ovanligt att börja känna mitt i graviditeten. De är ju först nu fostret är så pass utvecklat så vi egentligen "ska" kunna känna någonting =)
    Ja det känns väldigt betryggande Jag har väl vart inställd på att känna tidigare nu med andra barnet men egentligen kanske jag kände lite tidigare med dottern, kände henne ganska tydligt i v 18 för första gången. Då tror man automatiskt att man ska känna ännu tidigare nu, men så behöver ju fallet inte va
  • frukarlssonn
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-05-22 21:55:31 följande:
    Jag trodde jag kände i vecka 14, men de är tydligen bara tarmar vilket man jättelätt förväxlar med i början av graviditeten när allt flyttar omkring på sig där inne samt svullnar och stannar av ^^
    Ja det gjorde jag med första graviditeten! Känns väldigt likt! Sen tror man att allt är tarmar ett tag, tom de riktiga rörelserna tills de känns jättetydligt, då vet man
  • frukarlssonn
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-05-22 22:12:18 följande:
    hihi så är de nog :D ska bli så spännande innan man känner de riktigt.. nu har mina tarmar lugnat ned sig iaf ;) bra kost!
    Ja det är verkligen mysigt så nu längtar man Mina tarmar va mkt värre sist, nu bubblar de inte utan är bara svullna.
  • frukarlssonn
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-05-22 22:18:25 följande:
    hihi jag tycker magen kan bli svullen mot kvällen? Är de bara jag? :P
    Jag ser helt grotesk ut på kvällarna
    Helen C skrev 2010-05-22 22:42:24 följande:
    God kväll tjejer.. Varit uppe i Borgholm på Öland och kollat på crusing med några vänner, sen varit ute och ätit, mycke trevligt måste jag säga.... Magen e jätte svullen på kvällen, och morgonen e den hälften så stor.... Min bebis har varit lugn nu och vill inte göra någonting ifrå sig.....
    Lät som en mysig dag
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-05-23 11:51:49 följande:
    Är de fler som tycker det e jobbigt att hänga upp tvätt eller ta ner. Jag får sätta mig emellanåt för det e så jobbigt... Hallå liksom för och hänga tvätt haha
    Jag blir jättelätt orkeslös! Och andfådd! Stod och stekte köttfärs förut, fick sätta mig ner för jag blev alldeles matt!
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-05-23 12:30:52 följande:
    Ja verkligen!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2