• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • NoahLeah
    Jojo 85 skrev 2010-06-15 10:19:36 följande:
    Usch vad jobbigt! Har ni bråkat hela natten? Hoppas att ni kan bli sams snart så ni kan sova.
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
    Fram till 12 men sen kunde jag inte sova, för mycket tankar om hur vi ska göra...fortsätta kämpa el gå skilda vägar. Lite jobbigt just nu.
  • Bebis050810

Jag började med niferex i vecka 13, hade lågt värde redan då! jag började med en tablett varannan dag men var fortfarande supertrött efter några veckor med dem så jag ringde min BM och sa att det va ok att ta en tablett varje dag. men magen tycker jag inte riktigt pallar det, jag blir lös och knasig! men jag är mkt piggare men nu ska jag testa med att ta bara varannan dag i några veckor och se hur det blir med magen och tröttheten. sen får jag väl se sen i vecka 25 hur järnvärdet är då.

Köpte årets första Öländska jordgubbar igår, å hej vad söta och goda dem var!! blir nog till att köpa en liter till i em...

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • ThiCha

Ja visst låter det skumt men ja SKA dit ändå även om det skulle gå på 350kr som ett vanligt läkarbesök, vi får se vad som gäller! kan skriva den 24 när ja varit där..... O visst självklart skulle ja betala för bilder eller film på bebisen men detta är ett RUL samt Riktat UL så det är inget ja själv bokat in hos privat läkare.

Känner mej mer eller mindre tvingad att gå på mvc för mina läkare säger att ja måste gå där! Jag väntade med inskrivningen ända till ja passerat vecka 15, o dem på mvc fick nästan panik för ja skulle skrivas in o kollas massor eftersom det var så långt in i graviditeten men ja gillar verkligen inte att gå där så det känns tvungt att ta sej iväg..

• Jojo 85
    NoahLeah skrev 2010-06-15 10:22:53 följande:
    Fram till 12 men sen kunde jag inte sova, för mycket tankar om hur vi ska göra...fortsätta kämpa el gå skilda vägar. Lite jobbigt just nu.
    Aj, då.. jobbigt att det har kommit till det skedet!  Får man fråga vad det är som gör att ni bråkar o funderar på att ev separera? Du svarar ju bara om du vill..
    Bebis050810 skrev 2010-06-15 10:33:04 följande:
    Jag började med niferex i vecka 13, hade lågt värde redan då! jag började med en tablett varannan dag men var fortfarande supertrött efter några veckor med dem så jag ringde min BM och sa att det va ok att ta en tablett varje dag. men magen tycker jag inte riktigt pallar det, jag blir lös och knasig! men jag är mkt piggare men nu ska jag testa med att ta bara varannan dag i några veckor och se hur det blir med magen och tröttheten. sen får jag väl se sen i vecka 25 hur järnvärdet är då.

Köpte årets första Öländska jordgubbar igår, å hej vad söta och goda dem var!! blir nog till att köpa en liter till i em...
    Imorse var jag helt plötsligt lös i magen.. o som några skrivit här så är det svart avföring. Usch, usch
    Jordgubbar är ju järnrikt, så det är ju bara att käka! Flört
  • Jojo 85
    ThiCha skrev 2010-06-15 10:45:35 följande:
    Ja visst låter det skumt men ja SKA dit ändå även om det skulle gå på 350kr som ett vanligt läkarbesök, vi får se vad som gäller! kan skriva den 24 när ja varit där..... O visst självklart skulle ja betala för bilder eller film på bebisen men detta är ett RUL samt Riktat UL så det är inget ja själv bokat in hos privat läkare.

Känner mej mer eller mindre tvingad att gå på mvc för mina läkare säger att ja måste gå där! Jag väntade med inskrivningen ända till ja passerat vecka 15, o dem på mvc fick nästan panik för ja skulle skrivas in o kollas massor eftersom det var så långt in i graviditeten men ja gillar verkligen inte att gå där så det känns tvungt att ta sej iväg..
    Jag anta att du bara har ett MVC att välja på?? Jobbigt! Vart bor du någonstans? Själv bor jag ju i sthlm o kan ju mer el mindre välja o vraka. Jag valde MamaMia när jag väntat dottern då jag hört mycket gott om dom o går hos samma BM nu eftersom jag är jätte nöjd med henne.
  • Helen C
    Taniko- Usch låter inge vidare de där... Jobbigt när man kommit till den fasen, men hoppas att ni kan lösa de till de bästa....

Jag har alltid kännt små buffar när jag suttit still... Idag i affären tror jag hon drog foten eller nått långt ner längs magen, kändes lite obehagligt, som vanligt när hon gör så=) Busig litten kicka därinne

Solen sken imorse, men nu är de regn. E trött idag. sovit grymt dåligt inatt.... 

Ikväll ska barnen och jag göra jordgubbstårta tills imorgon. Den blir extra god när den får stå en stund... Sen har vi beställt en byggare bob tårta med jordgubbsmousse *mums*

Albin tackar för alla Grattis
  • Hedi

Taniko: Usch det later inte alls roligt! jag hoppas att ni kan lösa det pa nagot sätt.

Jojo: Va mysigt att aka iväg till landet, jag längtar hem till Sverige sa det gör ont i hela kroppen.

Helen: Mm tarta det lät inte helt fel, är det nagot ni ska fira? vi var och plockade egna jordjobbar i helgen. Rolig aktivitet att göra med Emmie, plus att nagra slinker ner i magen under tiden .

Alltsa snälla hjälp jag gillar inga pojknamn det är sa himla svart. Hittar inget klockrent namn, är inne pa Hugo Alexander va tycker ni om Hugo? jag vet att det är vanligt i Sverige men i Tyskland ligger det pa plats 166 eller liknande.

• frukarlssonn

Taniko: håller tummarna för att allt löser sig till det bästa för er! Kram!

Jojo 85 skrev 2010-06-15 10:51:16 följande:
    Jag anta att du bara har ett MVC att välja på?? Jobbigt! Vart bor du någonstans? Själv bor jag ju i sthlm o kan ju mer el mindre välja o vraka. Jag valde MamaMia när jag väntat dottern då jag hört mycket gott om dom o går hos samma BM nu eftersom jag är jätte nöjd med henne.
    Är det privat? Jag va på Mama mia och gjorde privat ul nämligen, fast i Gbg
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • NJsmamma
    Jojo 85 skrev 2010-06-15 09:58:02 följande:
    Härligt! Själv går jag in i v.18 idag.. så 3 veckor efter dej Flört
    Går också in i vecka 18 idag, nu känner jag små sparkar flera gånger om dagen, urmysigt
    Jag har en tid till bm i vecka 20, sedan 24 trots att jag är omföderska, verkar vara rätt olika det där..
    Nästa vecka är det rul, jag börjar känna mig sjukt nervös och just nu känns det som att tiden sniglar sig fram, men det ska i vilket fall som helst bli såå mysigt att se liten!!

Taniko: Usch vad jobbigt, håller mina tummar för att ni löser det på bästa sätt, kram
  • frukarlssonn

Snart ska vi åka till Tidaholm igen. Ska titta på två hus, varav ett av dem är vi verkligen intresserade av då det är bra pris och stort. Hoppas det är i gott skick med, verkade så iaf. Sen ska sambon skriva på papper ang jobbet och träffa innebandylaget som han ska träna

♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2