• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Frogster

Tack för era svar! =)

Ska se till att pallra mig upp "tidigt" imorgon så jag hinner få en telefontid!
    Här har BM så att man kan ringa och boka telefontid mellan 8 och 12 tror jag det är. Men båda gångerna jag ringt har varit runt 10-snåret och då har tiderna för dagen varit slut!
    Men ja.... Har liksom inte ens försökt anstränga mig om jag ska vara ärlig.

Just nu känns allt så fruktansvärt energikrävande!
    Försöker att diskutera saker och ting med den flyende fadern, försöker få någon ordning på jobbet, hinna med mina hundar och mig själv!
    Det är tufft nog att ens kliva ur sängen vissa dagar känns det som. Allt tjafs med litens pappa tär verkligen något vansinnigt på en....

• oliven10

hur många utav er förstföderskor har känt bebisen sparka? så att ni vet de till 100%
    jag är nu i v 19 +3 och har ännu inte känt något!!Gråter
    nu har ju jag moderkakan i framvägg...men när e det min tur?

• Helen C

När man har moderkakan i framvägg så känner du senare. Brukar va runt vecka 22 kanske. Jag har aldrig haft i framvägg. Men vet Rosen har de och hon e i vecka 22 och inte känt något än

• frukarlssonn
    oliven10 skrev 2010-06-14 20:02:45 följande:
    hur många utav er förstföderskor har känt bebisen sparka? så att ni vet de till 100%
    Jag har känt i en vecka nu men har du moderkakan i framvägg är det inget konstigt alls. Jag har inte den i framvägg o börja inte känna ett dyft förrän i v18 o det är mitt andra barn.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Hedi
    oliven10 skrev 2010-06-14 20:02:45 följande:
    Med första vet jag faktiskt inte vart moderkakan satt men jag kände inget fram till vecka 22-23 tror jag. Det kommer ska du se.

MammaDeh: Mala som sagt inte fan pa väggen. Det är en moderkaka som sitter lite lagt, bättre det än att det är nagot fel pa barnet. Försök att tänka positivt! jag blir ocksa nyfiken pa könet nu
  • Jojo 85
    Frogster skrev 2010-06-14 19:49:38 följande:
    Tack för era svar! =)

Ska se till att pallra mig upp "tidigt" imorgon så jag hinner få en telefontid!
    Här har BM så att man kan ringa och boka telefontid mellan 8 och 12 tror jag det är. Men båda gångerna jag ringt har varit runt 10-snåret och då har tiderna för dagen varit slut!
    Men ja.... Har liksom inte ens försökt anstränga mig om jag ska vara ärlig.

Just nu känns allt så fruktansvärt energikrävande!
    Försöker att diskutera saker och ting med den flyende fadern, försöker få någon ordning på jobbet, hinna med mina hundar och mig själv!
    Det är tufft nog att ens kliva ur sängen vissa dagar känns det som. Allt tjafs med litens pappa tär verkligen något vansinnigt på en....
    jobbigt med konflikter.

tror jag ska införskaffa blutsaft på onsdag eftr jag varit hos läkare. känns som jag behöver mer järn än 1 tablett/dag o min mage pallar nog inte fler piller.. blutsaft ska väl vara skonsammare?
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • oliven10
    Helen C skrev 2010-06-14 20:14:03 följande:
    När man har moderkakan i framvägg så känner du senare. Brukar va runt vecka 22 kanske. Jag har aldrig haft i framvägg. Men vet Rosen har de och hon e i vecka 22 och inte känt något än
    de är bara att vänta då!! jag vill ju sååå gärna känna nu Glad
    Marinero skrev 2010-06-14 20:29:56 följande:
    Jag har känt i en vecka nu men har du moderkakan i framvägg är det inget konstigt alls. Jag har inte den i framvägg o börja inte känna ett dyft förrän i v18 o det är mitt andra barn.
    hoppas verkligen att de blir min tur snart!
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-06-14 20:37:57 följande:
    jobbigt med konflikter.

tror jag ska införskaffa blutsaft på onsdag eftr jag varit hos läkare. känns som jag behöver mer järn än 1 tablett/dag o min mage pallar nog inte fler piller.. blutsaft ska väl vara skonsammare?
    Ja jag tror det ska va skonsammare med blutsaft. Kompisen har nämligen svårt för järntabletter så därför dricker hon saften just nu. Men till skillnad från andra får hon diaré ist för förstoppning av järntabletter.
  • frukarlssonn
    oliven10 skrev 2010-06-14 20:39:01 följande:
    de är bara att vänta då!! jag vill ju sååå gärna känna nu Glad
    Marinero skrev 2010-06-14 20:29:56 följande:
    hoppas verkligen att de blir min tur snart!
    Tro mig, det blir det Flört
  • Hedi

Jojo: Kan du inte försöka fa i dig lite mer järn via kosten, typ blodpudding eller liknande?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2