• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • MammaDeborah

Varför, varför, varför googlar jag symtom?? Jag borde inte ha googlat "lågt sittande moderkaka" och "föreliggande moderkaka". Nu blev jag ju nervös... Läser om blödningar, ev. inläggningar på sjukhus, osv... Jippie... :-/ Och nej, men ska inte måla fan på väggen men visst kan man känna lite så? Har inga kejsarsnitt tidigare men fyra genomgågna graviditeter och det kunde visst vara en anledning. Jag, som aldrig har haft några blödningar under mina graviditeter, ska jag nu få det? Jag kommer att bli alldeles förskräckt då... Sista graviditeten det här, och den ska så klart bli den värsta... :-/ Och jag som fasar för tanken på ett snitt... nej, det får inte hända...

• Frogster

Ca när är det dags för besök hos bm igen?
    Var ju på rul för en vecka sen och trodde jag skulle få någon vidare information då men nej....

Har ingen aning om vad som händer nu, när det är dags för nästa besök och så....
    Försökt ringa ett par gånger men har lyckats vara för sent ute så jag inte fått någon telefontid. Störigt!

Förresten... Var kan man köpa bra stödstrumpor till en rimlig peng?

• Catt
    Frogster skrev 2010-06-14 16:07:23 följande:

Var ju på rul för en vecka sen och trodde jag skulle få någon vidare information då men nej....

Har ingen aning om vad som händer nu, när det är dags för nästa besök och så....
    Försökt ringa ett par gånger men har lyckats vara för sent ute så jag inte fått någon telefontid. Störigt!

Här får man ringa upp sin BM när man varit på RUL för att boka en ny tid. Man får alltå sköta det själv. Testa att ring och hör hur du ska gå tillväga, antingen får du en kallelse eller så får du boka en tid själv så lika bra att höra med dem så att du får en tid och inte behöver vänta extra länge :).
  • frukarlssonn

Jag fick en tid vid förra besöket som va på inskrivningen.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Jojo 85
    MammaDeborah skrev 2010-06-14 15:39:30 följande:
    Läser bara sista sidan... Det där med att betala för bilderna har vi sluppit. Mannen jobbar med avdelningens ultraljudsmaskiner så de vågar nog inte ta betalt av honom ;) I så fall hade han bara hämtat de själv ;)

Vi var på andra ultraljudet idag :D Gick jättebra och nu vet vi vad det är för sort, men det håller vi hemligt tills vidare. Hon tittade väääldigt noga och verkade vara väääldigt säker. Tjohoo! :)
    Enda "tråkiga" var att moderkakan ligger väldigt långt ner, sk föreliggande moderkaka så vi måste kontrollera moderkakans läge igen i vecka 34+. Å andra sidan får vi ett extra ultraljud och det är ju roligt ;) Jag hoppas innerligt att jag inte tillhör de procenten som moderkakan inte flyttar sig på. Jag vill verkligen inte behöva förlösas med snitt... Men är det så, så är det så... Inget att göra åt..
     Bebis mår utmärkt och på torsdag är vi halvvägs. Känns underbart på alla sätt! :)

Stor kram till er alla här inne!
    Så var det för mej när jag väntade Josefine, men den hade flyttat på sej. Fick göra UL i v.35 men då var hon osäker så ja fick göra ett VUL i v.36 för att dubbelkolla. Dock vart det ju snitt iaf. Så det finns ju aldrig några garanitier. Fast snittet var ju pga HF.
    Tänk såhär, blir det snitt pga moderkakan så har du några veckor på dej att ställa in dej på det o blir planerat. Jag fick ju göra akut sövt snitt.. missade SÅÅÅ mycket inte minst förlossningen o fösta skriket från min lilla bebis. Mitt ärr har läkt bra o även mina vänners o det sitter så lågt att man kan ha bikini o så utan att det syns. Det kommer gå bra ska du se!

Kan du inte mejla din BM?
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • popcornplaya
    MammaDeborah skrev 2010-06-14 15:39:30 följande:
    Läser bara sista sidan... Det där med att betala för bilderna har vi sluppit. Mannen jobbar med avdelningens ultraljudsmaskiner så de vågar nog inte ta betalt av honom ;) I så fall hade han bara hämtat de själv ;)

Vi var på andra ultraljudet idag :D Gick jättebra och nu vet vi vad det är för sort, men det håller vi hemligt tills vidare. Hon tittade väääldigt noga och verkade vara väääldigt säker. Tjohoo! :)
    Enda "tråkiga" var att moderkakan ligger väldigt långt ner, sk föreliggande moderkaka så vi måste kontrollera moderkakans läge igen i vecka 34+. Å andra sidan får vi ett extra ultraljud och det är ju roligt ;) Jag hoppas innerligt att jag inte tillhör de procenten som moderkakan inte flyttar sig på. Jag vill verkligen inte behöva förlösas med snitt... Men är det så, så är det så... Inget att göra åt..
     Bebis mår utmärkt och på torsdag är vi halvvägs. Känns underbart på alla sätt! :)

Stor kram till er alla här inne!
    Nu blir man ju nyfiken Tungan ute
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • Belavon

När jag hade inskrivning v14 så fick jag tid till BM och nästa gång är inte förrän vecka 25 för mig att träffa henne. Innan dess ska jag dock på UL och se bäbisen :) Så du kanske får en kallelse eller så har du någon vecka på dig att boka. Här ringer vi ett nummer och det är alltid en BM där och bokar in tider eller försöker svara på frågor. Kanske inte alltid den egna men det gör att de kan vara tillgängliga mer.

Stödstrumpor köper jag på apoteket, gillar de svarta. Köpte något par på någon baby butik, men de var inte lika bra och samma pris. Vill du ha tunna så leta en underklädesbutik eller butik med mycket strumpor så kan du hitta märket Vogue. De är bra stöd i men inte tjocka. Finns både knä och stay-up.
  • sebbe123

Usch idag känner jag mig inget vidare, hög feber och värsta huvudvärkenGråter, men har känt av bebis lite och det är ju positivt Glad
    Nu önskar ja bara att man kunnde må lite bättre.

Tycker annars att tiden går otroligt sakta nu, bara längter till rul den 2/7.

• Helen C

den e väl 19+6 som man gått halva tiden väl???? så de har jag på lördag..... Men känner att de kan nog gå rätt sakta nu. Dessa 20 veckor har ju gått himla fort, så de borde gå sakta nu, men de vill inte jag.....

Haft en mysig dag som vanligt... Varit ute och spelat fotboll, barnen har fått mc-donalds, sen åkte vi upp till sambon så då åt jag lite där och sen mös jag bara i solen och pojkarna lekte, så kom hem för bara en timme sen....

Imorgon är de dagis för dom. och om 7 timmar och 45 min fyller lillkillen 3 år... 03.00 föddes han och vägde 3575 och 51 lång... Förlossningen tog 3½ timme från första värk...

• Kinne79

Puh, äntligen orkar jag skriva här igen. Jobbade extremt mycket förra veckan, var inte hemma förrän 19-20 varje dag och då kändes det att man var gravid.

Nu är det bara fyra arbetsdagar kvar och sedan är jag ledig tills v.33, ska bli så skönt.

Efter sommarlovet kommer jag förmodligen bara jobba 30-40% och det ska bli riktigt skönt (tror jag). Jobbar på en friskola och om jag går ner mycket i tid så kan de behålla samma personalstyrka som nu, annars måste någon gå, så jag "offrar mig".

Har läst allt men det var ju mycket att ta igen så har svårt att komma ihåg vem som skrivit vad.
    Så välkommen alla nya.
    Grattis till alla lyckade RUL
    Mysigt att känna sparkar
    Drygt att behöva betala för bilder (speciellt de som ändå ska slängas)

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2