MammaDeborah skrev 2010-06-14 15:39:30 följande:
Läser bara sista sidan... Det där med att betala för bilderna har vi sluppit. Mannen jobbar med avdelningens ultraljudsmaskiner så de vågar nog inte ta betalt av honom ;) I så fall hade han bara hämtat de själv ;)
Vi var på andra ultraljudet idag :D Gick jättebra och nu vet vi vad det är för sort, men det håller vi hemligt tills vidare. Hon tittade väääldigt noga och verkade vara väääldigt säker. Tjohoo! :)
Enda "tråkiga" var att moderkakan ligger väldigt långt ner, sk föreliggande moderkaka så vi måste kontrollera moderkakans läge igen i vecka 34+. Å andra sidan får vi ett extra ultraljud och det är ju roligt ;) Jag hoppas innerligt att jag inte tillhör de procenten som moderkakan inte flyttar sig på. Jag vill verkligen inte behöva förlösas med snitt... Men är det så, så är det så... Inget att göra åt..
Bebis mår utmärkt och på torsdag är vi halvvägs. Känns underbart på alla sätt! :)
Stor kram till er alla här inne!
Så var det för mej när jag väntade Josefine, men den hade flyttat på sej. Fick göra UL i v.35 men då var hon osäker så ja fick göra ett VUL i v.36 för att dubbelkolla. Dock vart det ju snitt iaf. Så det finns ju aldrig några garanitier. Fast snittet var ju pga HF.
Tänk såhär, blir det snitt pga moderkakan så har du några veckor på dej att ställa in dej på det o blir planerat. Jag fick ju göra akut sövt snitt.. missade SÅÅÅ mycket inte minst förlossningen o fösta skriket från min lilla bebis. Mitt ärr har läkt bra o även mina vänners o det sitter så lågt att man kan ha bikini o så utan att det syns. Det kommer gå bra ska du se!
Frogster skrev 2010-06-14 16:07:23 följande:
Ca när är det dags för besök hos bm igen?
Var ju på rul för en vecka sen och trodde jag skulle få någon vidare information då men nej....
Har ingen aning om vad som händer nu, när det är dags för nästa besök och så....
Försökt ringa ett par gånger men har lyckats vara för sent ute så jag inte fått någon telefontid. Störigt!
Förresten... Var kan man köpa bra stödstrumpor till en rimlig peng?
Kan du inte mejla din BM?