• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Jojo 85
    Hedi skrev 2010-06-14 20:40:56 följande:
    Jojo: Kan du inte försöka fa i dig lite mer järn via kosten, typ blodpudding eller liknande?
    Jag äter leverpastejmackor till fukost, så åt vi blodpudding igår. Men inget man vill äta varje dag.. o min matlust kan vara lite sisådär oxå, så det blir vad jag är sugen på (kan tänka mej). Jag har beställt mulivitamin/kosttillskott nu som jag tog när jag väntade Josefine. Det är speciellt för gravida o ammande. 3 tabletter om dagen 1 ljus på morgonen 2 gulaktiga på kvällen om jag inte minns fel.. ska börja med det imorn. Det kanske hjälper oxå.. min bm sa att jag skulle ta 2 tabletter om dagen men börja med 1 eftersom magen reagerar på dom.
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • sebbe123

Kanske skulle börja med dom där järntabletterna snart då jag gärna skulle bli lite "hårdare" i magen, har vart jättelös nu ca 4 veckor och det brukar jag vanligtvis aldrig va.
    Bm sa till mig att jag skulle börja i v,20 med dom, men några veckor tidigare kan väl inte göra någon skillnad.

• Jojo 85
    sebbe123 skrev 2010-06-14 21:43:35 följande:
    Kanske skulle börja med dom där järntabletterna snart då jag gärna skulle bli lite "hårdare" i magen, har vart jättelös nu ca 4 veckor och det brukar jag vanligtvis aldrig va.
    Bm sa till mig att jag skulle börja i v,20 med dom, men några veckor tidigare kan väl inte göra någon skillnad.
    Det skadar nog inte.
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Helen C
    Sebbe123
    Jag va på inskrivning vecka 13 och sa att jag såg prickar, hon sa då ta en järntablett varannan dag.. Har dock inte börjat med dom än, så ta varannan dag till och börja med....
  • Helen C

Gör de.... Tror man börjar annars i vecka 20 att ta dom

• mzetterblad

Jag ska inte till bm förän om 3 veckor typ. När ja är i vecka 24.

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-14 23:12:02 följande:
    Jag ska inte till bm förän om 3 veckor typ. När ja är i vecka 24.
    Samma här!
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • MammaDeborah
    Hedi skrev 2010-06-14 20:36:49 följande:
    Med första vet jag faktiskt inte vart moderkakan satt men jag kände inget fram till vecka 22-23 tror jag. Det kommer ska du se.

MammaDeh: Mala som sagt inte fan pa väggen. Det är en moderkaka som sitter lite lagt, bättre det än att det är nagot fel pa barnet. Försök att tänka positivt! jag blir ocksa nyfiken pa könet nu
    Nej jag vet, men det är lätt gjort...
    Jag vet hur kasst jag brukar må sista halvan av graviditeten när halsbrännan blir tjugo resor värre, foglossningen och alla sammandragningar sätter in, osv... varför detta också?
    Självklart är det viktigaste att bebis mår bra och det gör den. Det är mer tanken på ett ev snitt som gör mig ledsen, även om det blir ett planerat snitt. Men nej, jag ska försöka släppa tanken nu till nästa ultraljud..

På tisdag har jag ÄNTLIGEN inskrivning! Det var på tiden. Jag ska avgöra om jag tänker fortsätta hos samma BM eftersom hon inte alls kändes bra på hälsosamtalet. Dessutom bokade hon in mig på en inskrivningstid i mitten av maj men glömde att boka den i systemet och jobbade inte ens den veckan. Jag kan vara lite gnällig med folk jag inte känner någon kemi med och hon var en sån... Nåja, vi får se..

Nu blir det frukost och sen ska jag kanske köra bonusdottern till tandläkaren. Jag vet inte om det blir jag eller mannen som kör än... Lillkillen sitter på golvet där nere och ropar mamma så det är väl bäst att jag går ;)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2