• Hedi

BF November,2010 DEL 2

Trulsa: Ah va häftigt! Jag skulle gärna vilja aka till USA. Min man har haft chansen att fa projekt där men han
    känner sig sa hemma i sitt Bayern. Sverige säger han dock att han skulle kunna tänka sig. Nike funkar nog och som du säger pa engelska blir det väl som märket. Mitt problem jag har är att mannen och jag uttalar vissa namn helt olika. Manga fina namn pa svenska later skit pa tyska tyvärr. Emmie uttals exakt likadant men det är svart att hitta killnamn. Det här barnet kommer nog vara namlöst ett tag det är helt omöjligt!

• Hedi

I Tyskland funkar det helt annorlunda. Eftersom jag pluggar och inte tar csn sa lever vi pa en lön och det skulle inte funka att min man var hemma lika mkt som jag.

Popcorn: Jag har pluggat deltid nu i 3 ar men jag har tänkt att ta en paus nu. Ska bli skönt att inte ha en massa inlämningar och tentor att tänka pa precis efter att man fött barn. Det kanske är sa Williams mamma ocksa tänker.

• Hedi

En fraga om man studerar hur mkt pengar far man i Sverige när man är mammaledig är det nagon
    sorts lägsta ersättning eller baseras den pa csn-lanet?

• Hedi

Ja jag förstod att det baserades pa lönen om man har jobbat . Ok och hur manga dagar har man rätt att ta ut?

• Hedi

Tack för infon ! jag är inte sa inne i det svenska systemet!

Det verkar vara väldigt manga ssk, usk och förskolelärare pa fl! känns nästan som att var och varannan är det .

Jag känner mig öm i magen! min lille pojke är helt vild i magen sa fort jag lägger mig ner sa hoppar magen.
    Hoppas det är därför jag är öm och att det inte är nagot annat.

• Hedi

Fina magar ni har tjejer! jag kanske ocksa skulle börja ta kort snart. Tänker ofta pa det men blir aldrig av.

Anniz: Hur manga ar har du mellan dina söner? jättesöta var inte och kika pa dina bilder.

• Hedi

Förstar att det maste vara svettigt ibland, är viggo född 2009?

• Hedi

10 april 2008, sa det blir 2,5 mellen dem. Ja du kommer ha fullrulle hemma da men det är väl härligt.
    Jag vet inte om jag orkar vara gravid en gang till, tycker det är sa psykiskt pafrestande. Kanske blir en sladdis om nagra ar när man glömt hur det är och vännerna börjar skaffa barn.

• Hedi

Lia hette en engelsk kompis till mina mamma! rätt gulligt och inte sa vanligt.

Haha jag undrar fortfarande vad jag ska bli när jag är stor .

• Hedi

Haller med Trulsa läste ocksa det som Liam och sen med h förknippade jag det med ett pojknamn innan jag tänkte pa Lia .

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2