• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Bisquit

Chanelll nej precis... Var tvungen att stå upp på jobbet ett bra tag, vågade inte sitta ner eftersom bebis alltid sparkar en stund efter lunchen.

Bebis: Det är nog helt ok. Hade hon varit riktigt orolig hade hon ju hämtat en läkare, en annan bm. Ett till ultraljud osv.
    Andas...

• Helen C

Hej tjejer...
    Man ska ju inte klaga på värmen, men idag gör jag de. Det e jobbigt, fätterna svullnar, jag orkar knappt gå, måste sätta mig någonstans, kan inte ens handla förens jag måste sätta mig, idag va en perch hua mig.... Fläktar ju knappt hellrer...

• Helen C

Jag uppdaterar er lite vad PennyJenny skriver på Facebook.... detta skrev hon:

Kan inte sova trots sömntablett. Nyss fått ny kur antibiotika intravenöst igen. De frågade igår om jag kastar in handduken eller orkar kämpa. Svarade att det är inte ens ett val, klart jag kämpar in i det sista! Är öppen 2 Cm och buktande hinnblåsa. Dåliga odds alltså... Tack för allt stöd det värmer. Just känns allt mörkt och det är mkt tårar.

• NoahLeah
    Helen C skrev 2010-06-23 15:37:26 följande:

Kan inte sova trots sömntablett. Nyss fått ny kur antibiotika intravenöst igen. De frågade igår om jag kastar in handduken eller orkar kämpa. Svarade att det är inte ens ett val, klart jag kämpar in i det sista! Är öppen 2 Cm och buktande hinnblåsa. Dåliga odds alltså... Tack för allt stöd det värmer. Just känns allt mörkt och det är mkt tårar.
    Blir så ledsen när jag läser detta.
    Skänker kramar och hopp om mirakel till henne.
  • Bebis050810

Å vad ledsamt!! hoppas hon klarar bebis och att allt slutar lyckligt, man vet ju att mirakel kan ske och att dagens sjukvård är duktiga o mkt kunniga! vad orättvist livet är!

ja o klart man kämpar för sitt lilla liv i magen, den och barnen är ju allt man lever för.

Kram till PennyJenny Hjärta

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • frukarlssonn

Ååh så fruktansvärt!!!!  Gråter Jag bara håller tummar och tår hårt för henne!!!
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • kicki08

Fy fan Så jäkla orättvist! Stackars PennyJenny
    Visst är dom kunniga och duktiga. Men få stopp på en 2 cm öppen och buktande hinna i V 22 är svårt Det innebär totalt sängliggande. Och även om hon skulle grejja det så kommer det inte gå hela vägen förmodligen.
    Men man brukar väl säga att man kan klara bebisar som är födda V 24 nu va? Hoppas hoppas hon grejjar några veckor till. Klar man inte ger upp när man har en bebis i magen! usch

• frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-06-23 16:53:24 följande:
    Fy fan Så jäkla orättvist! Stackars PennyJenny
    Visst är dom kunniga och duktiga. Men få stopp på en 2 cm öppen och buktande hinna i V 22 är svårt Det innebär totalt sängliggande. Och även om hon skulle grejja det så kommer det inte gå hela vägen förmodligen.
    Men man brukar väl säga att man kan klara bebisar som är födda V 24 nu va? Hoppas hoppas hon grejjar några veckor till. Klar man inte ger upp när man har en bebis i magen! usch
    Ja v24 är det fullt möjligt för ett barn att överleva utanför kroppen, inte innan. Men det är svårt men det går att rädda. Jag förstår henne, jag hade kämpat in i det sista jag med!
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Hedi

Gud vad fruktansvärt hemskt! jag förstar inte riktigt vad buktande hinna betyder. Jag har sett pa prg där de sätter som en klämma för att det inte ska öppnas, fast det kanske är för sent när det redan har börjat?

• kicki08

buktande hinnblåsa betyder att vattnet är på gång att gå. Och har hon börjat öppna sig är det extra stor risk att vattnet går. Så ja.... Jag hoppas verkligen att dom lyckas.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2