• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn

HelenC: jag håller med Hedi där, han gör så och respekterar dig! Positivt iaf tycker jag att han inte kom in och tjatade på dig!

Snart går bilen till Tidaholm Sen ska vi förbi svärmor en sväng och lämna en present som vi glömde sist som vi köpte på Mallis. Sen till mina föräldrar o sova där för sambon ska ha träningsmatch med tjejerna i Lerum så slipper han köra långt på kvällen.

♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • popcornplaya

MVC besöket gick bra idag. Hände ju inte så speciellt mycket mer än att jag fick moderskapsintyget och att jag fick lyssna på lillans hjärta. Och det slog så fint så =) Ska tillbaks 16/7 igen.

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • NJsmamma

Hedi: Ja det känns fantastiskt kul, men väldigt ovant på ett sätt.. herregud jag har ju bara erfarenhet av Novalie.. tror det kommer ta ett tag tills jag verkligen fattar att det är på riktigt Men visst blir det fantastiskt med en av varje, och sambon är överlycklig, han hoppades nog lite lite extra på en liten pojke!
    Helen C: Håller med dom andra, var inte ledsen.. han respekterar dig och mycket bättre det än att ha någon som kommer och tjatar

Skönt att Mvc beösket gick bra popcornplaya, mysigt att få lyssna på lillans hjärta också det är alltid ett plus.. Just det moderskapsintyg borde väl de flesta få besöket efter rul va? Känner att det kan vara bra att skicka in min havandeskappspenning så snart som möjligt, det kan ju tydligen ta ett bra tag, speciellt nu också med tanke på en massa semestrar.

• kicki08

Helen C: Förstår dig. Man bryr sig ju inte så länge man slipper höra eller se det. Men skulle man se det så blir man nog ledsen oavsett tror jag.
    Annars tycker jag förövrigt det är okej att han gör det hur som helst. Jag har aldrig brytt mig om det eftersom jag är likadan. ibland vill man ha en stund för sig själv bara. Och det har aldrig handlat om den andra för oss. Vi är lika attraherade av varandra ändå
    Så det handlar ju inte om dig alls det där. Men som sagt, man vill ju inte höra eller se det...
    Kram på dig

popcornplaya: skönt att besöket gick bra. Härligt att få höra hjärtljuden. jag får vänta ända till den 20/7 innan jag får höra hjärtljuden och mäta magen

Sov precis 2 timmar tillsammans med Theo. Och när jag vaknade mådde jag sådär SJUKT illa igen. Höll på att kräkas när som helst och visste inte vart jag skulle ta vägen. Urk
    Det kommer inte lika ofta längre men det händer.
    Och så stå rman där och vet att man måste äta något för att det ska ge med sig. Och INGET känns gott. Blääää

• Bebis050810
    Helen C skrev 2010-06-22 10:37:53 följande:
    E så ledsen idag...
    Min sambo får sex så han inte behöver klaga.... Vi hade sex i lördags två ggr.. jag gick och la mig igår kl 11, men kunde inte sova för hade en konstigt känsla i magen. Sambon satt uppe till 2 inatt för han spelat poker, han lägger sig och jag kliver ut i hallen(sover inte samma rum pga hans snarkningar) står i hallen och hör hur han drar i den. Jag har sagt de OK om de går fr många dagar emellan sex som en vecka eller så, men två dagar. Hjärtat slog i 220 och blev besviken på något sätt.... Varför liksom. Får han inte tillräckligt?? Men de får han.Han va sugen sa han... Men e ledsen ändå. Det är OK, men när man hör han...
    Jag skulle oxå blivit mkt ledsen om min sambo gjort så, jag tror aldrig han gör det även om det går länge mellan ggr, jag är inte särskilt sugen alls denna graviditeten men gör dem mkt för sambon... men när man väl börjar är det ju såklart skönt.
    här blir det max 2 ggr i veckan... i början när jag mådde så illa o va trött o orolig gjorde vi inget från vecka 5 - jag va på ul i vecka 13!! men jag vågade inte var så rädd för missfall....
    2 ggr på en dag, hur pallar du?
    Jag skulle inte känna mig helt nöjd med att min kille drog i den om han får sex så ofta som 2 ggr i veckan, så känner jag iaf.

------
    Jag har bestämt mig för att röra mer på mig nu, så nu försöker jag gå promenad minst en gång varje dag, går 30-45 minuter med liten i vagnen och stora cyklar. Vill ha lite bättre kondis och inte gå upp så mkt!

Går in i vecka 20 idag, (19+0) pga att jag blev tillbaka flyttad 5 dagar igår på rul....

Nu väntar kaffe o mackor men var sjutton e solen.............?
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Hedi

Popcorn: Härligt att den lilla tösen mar bra .

Kicki: Usch va jobbigt att ma illa hoppas att det ger med sig.  Fin mage btw fin mage!

Nj: Tror min man ocksa tycker det är kul med en liten kille även fast han inte riktigt vill erkänna det. Emmie är iofs väldigt mkt pappas flicka sa jag tror även att min man har lite svart att se sig som en pojk-pappa. Tror dock att han hoppas lite pa att han ska gilla fotboll, Basti är ett stort Bayern München fan.

• kicki08

Hihi. Ibland är man för flink i fingrarna

Här skiner solen gött. Och nu har jag fått i mig en macka och mår lite bättre. vi ska gå ut i solen och bada jag och Theo

• NJsmamma

Hedi: Här har vi en tjej som är väldigt mycket mammas flicka, så tror nog att han blev lite sådär extra glad över en liten pojke som jag vet att han gärna också skulle vilja se gillar fotboll..  Han har själv spelat sen han var 5 år så en liten fotbollstokig pojk skulle han gilla

Underbart väder idag, men börjar bli lite molnigt på himlen kan visserligen vara skönt så man kan andas lite. Senare i em blir det fika med en vän och säkerligen ett litet inköp av något pojk-klädesplagg!

• Helen C

Har får jätte gärna göra de, inte de, men gärna när jag inte e hemma eller så.... Klart man vill ha en tid för sig själv oxå.. Men e lugnt nu, med e bara lite ledsen. Han får ju så mkt sex annars... Vet det inte e fel på mig för han rör mig hela tiden.... Men men det e bra nu

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2