• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    Sassa82 skrev 2010-06-24 10:44:54 följande:
    Håller tummar och tår för PennyJenny.

Midsommar ska vi fira hos ett par kompisar där vi ska äta midsommarlunch och sen grilla på kvällen. Dock vet jag inte om det blir någon midsommarstång

Det är härligt från att bara kännt fosterrörelser ibland började jag i förrgår känna tydliga sparkar och man känna dom även på utsidan igår såg man till och med puffarna på utsidan och sambom kände en spark. Är i v.19 och har moderkakan fram, trodde jag skulle få vänta hur länge som helst på det här
    Mysigt Du verkar ha en stark bebis därinne Igår kände jag mycket sparkar och sambon kände oxå Det har ju vart lite svårt hittills då sparkarna kommit bara ibland men igår va det full rulle och nu känner man så mycket
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • NJsmamma

Hemma från rul, allt såg toppen ut: och han visade verkligen upp hela sitt paket idag.. här i Göteborg är dom stenhårda med att inte säga könet även fast dom ser tydligt, men vi hade sagt till henne innan att vi redan visste att det blir en kille.. och hon sa när hon mätte lårbenen, att ja det är ju inte så att man inte ser att det är en snopp Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att det faktiskt är en liten kille i magen, känns himla mysigt!

Bebis: Vilket fantastiskt härligt bemötande av bm, skönt att ni får kika igen, glad för din skull

Hedi: Ja det ska bli urmysigt, det är så himla härligt och perfekt nu när vädret ska bli bra med, bästkusten helt enkelt Bondgård låter härligt, hoppas ni får en toppendag.. åker ni in till stan för att fira på lördagen också?

Chanelll: jag kan inte ens föreställa mig hur otäckt det måste ha vart, man vet ju aldrig hur man skulle reagera så det här med telefonen är ju inte så konstigt...

Thicha: Lycka till idag, hoppas allt ser fint ut!

Ska iväg och jobba om ett par timmar, är inte alls uppladdad för det idag Men ska väl inte klaga egentligen, är ledig i 7 dagar sen, har lyckats plocka bort 2 pass i  nästa vecka som jag skulle jobbat, så en hel veckas ledighet utan att ta semester är guld värt

• frukarlssonn

NJsmamma: åh grattis till killen i magen

Ja precis vem som helst hade blivit chockad så det med telefonen va inte konstigt alls.

• frukarlssonn

Blää idag har jag tryckande huvudvärk och inte ens alvdon hjälper Tura tt sambon är hemma så jag kan lägga mig en stund sen. Men gissar på att Olivia inte kommer va så tuff heller efter sprutorna.

• ThiCha
    NJsmamma skrev 2010-06-24 11:30:08 följande:
    Hemma från rul, allt såg toppen ut: och han visade verkligen upp hela sitt paket idag.. här i Göteborg är dom stenhårda med att inte säga könet även fast dom ser tydligt, men vi hade sagt till henne innan att vi redan visste att det blir en kille.. och hon sa när hon mätte lårbenen, att ja det är ju inte så att man inte ser att det är en snopp Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att det faktiskt är en liten kille i magen, känns himla mysigt!

Bebis: Vilket fantastiskt härligt bemötande av bm, skönt att ni får kika igen, glad för din skull

Hedi: Ja det ska bli urmysigt, det är så himla härligt och perfekt nu när vädret ska bli bra med, bästkusten helt enkelt Bondgård låter härligt, hoppas ni får en toppendag.. åker ni in till stan för att fira på lördagen också?

Chanelll: jag kan inte ens föreställa mig hur otäckt det måste ha vart, man vet ju aldrig hur man skulle reagera så det här med telefonen är ju inte så konstigt...

Thicha: Lycka till idag, hoppas allt ser fint ut!

Ska iväg och jobba om ett par timmar, är inte alls uppladdad för det idag Men ska väl inte klaga egentligen, är ledig i 7 dagar sen, har lyckats plocka bort 2 pass i  nästa vecka som jag skulle jobbat, så en hel veckas ledighet utan att ta semester är guld värt
    Härligt!!!!
    Vi "vet" också att vi väntar en kille, ska bli så kul o se om det nu är det... Spec läkarna borde kunna lite mer än "vanliga" läkare så jag hoppas på att få veta annars får ja kolla själv. tre streck är en tjej, (ska se ut som en big mac sa min förra spec läkare) =)
    och är de en kille så ser man snopp o små testicklar.
  • frukarlssonn

Jag är så j-a glad! Älskar goda nyheter! För det första pratade vi med gubben som äger huset. Han vill sälja till oss och ska titta på ett seniorboende idag! Nu ska det bara ordnas med besiktning och skriva papper så snart som möjligt så vi iaf har "paxat" huset Flört

Sen fick jag brev från mitt jobb idag, jag kommer få jobba på samma rutt som innan! Jag jobbar ju på Stena Line, tysklandslinjen och de byter båtar i år, den första ska bytas ut i höst! Det blir två stora båtar nu ist för fyra mindre som det va innan. Jag ska jobba på Germanica ist för Scandinaviva där jag jobbat sen -03 men det gör inget alls! Och den ska börja köra i aug så det verkar som jag ska få ny arbetsplats redan då! Men jag måste ringa personalavd på måndag för det kanske blir lite andra arbetsdagar nu och det måste stämma med sambons jobb då vi inte har dagis till Olivia och han kommer börja nytt jobb. Ja GLAD är jag iaf Skrattande

Nu har Olivia fått sina sprutor och än så länge är hon pigg och glad

• popcornplaya

Vi kommer åka ut till min pappa som bor i ett litet sammhälle, där blir det klassiskt midsommarfirande på badplatsen med midsommarstång och dans. Lite aktiviteter för barnen, chokladhjul och sånt. Sen blir det stort knytkalas efteråt och så grillning på kvällen.

Vi åker nog även ut så vi hinner bada lite i sjön och hjälpa till att plocka blommor till midsommarstången. Blir nog även att göra kransar till mig och sonen om han vill ha. Vädret ska ju bli fint imorgon också lovar dom ju, men man vet aldrig.

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • MammaDeborah

Här blir det halvhjärtat midsommarfirande imorgon. På lördag däremot blir det stor fest, då gifter vi oss! Längtar otroligt mycket! Klänningen är uttagen för passa runt stora magen, håret är klippt och färgat, ny make up införskaffad, blommor beställda och mat lagad och köpt. Det känns underbart!

Nu ska bara de sista kläderna sys också. Älsklingen hämtar mina barn från sin pappa så att jag kan sy i lugn och ro idag :)

Ta hand om er alla imorgon! Kram!

• Hedi

Nj: Härligt att allt sag bra ut idag! ja jag haller med om bästkusten . Va hade ni som namnförslag?

Chanell: Ah grattis va kul med huset och skönt att det känns kul att fa byta bat. Hoppas det är bättre med huvudvärken nu!

MammaDeb: Ah men grattis gud va roligt! hoppas att gästerna är nyktra imorgon da sa att de inte är allt för trötta pa lördag. Jag var tvungen att kika pa dina saker som du syr! gud va duktig du är jättefina saker verkligen.

• MammaDeborah

Är det förresten någon här inne som går på mvc i Linköping. Var går ni isf? Jag går på kvinnohälsan och vantrivs verkligen. Ska försöka byta...

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2