Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Ang sömn, William har kommit in i en period nu, han vaknar nån gång under natten .. (tiden varierar) då vaknar han i panik, tårarna sprutar och han bara skakar . Går inte att somna om han i egen säng, får han komma in o ligga mellan oss tar det inte många minuter innan han somnar om.

Funderar på om han drömmer mardrömmar?

William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-07-28 21:04:57 följande:
    Williams mamma-mardrömmar eller nattskräck tycker jag det låter som. Bara att trösta finnas där. Hade själv jättemkt mardrömmar/nattskräck som liten. Har den där känslan kvar. Mamma var jätteviktig då! Ang åksjukan! Vår 3-åring har varit jätteåksjuk nu ett tag. Han kräktes så fort vi åkte någonstans. På en vecka kanske det blev en åtta spyor. Det enda som hjälpte var att vända på stolen. Vi vet att msn inte ska göra det innan 4 års ålder. Men Milo är över 1 m lång precis som 4-åringar brukar vara. Nu ser han ut och det har blivit mkt bättre. Vi har alltid spypåse, papper, ombyte i bilen. Pappa har även intalat honom att man mår illa av nappen, det har han köpt helt. Han har även blivit jätteduktig på att säga till när han mår illa. Det är inte roligt med åksjuka barn!
    Vad innebär nattskräck? Aldrig hört talas om de innan..

Ang åksjuka så sitter han tyvärr redan framåt.. Han fick inte alls plats i sin bakåtvända stol så vi fick vända han framåt. Nu har vi satt han i framsätet (Vi har ingen airbag där) så kanske att han kan se vägen gör de lättare än om han sitter i baksätet.
  • mzetterblad
    NoahLeah skrev 2010-07-28 21:30:00 följande:
    Ang åksjuka...Noah har aldrig visat tecken på åksjuka och han är ju snart 2 ½ år..kan det komma nu när han blir äldre?
    För William har det kommit nu den senaste tiden, han har  aldrig varit åksjuk innan och han blir 3 nästa månad
  • mzetterblad
    Helen C skrev 2010-07-29 09:02:42 följande:
    MammaDeborah- Jag känner igen de där med barnen... Mina pojkar e precis likadana. Så fort de kommer gäster så ska de överspelas här hemma. De ska höras och de ska synas som dom tror att dom inte gör....Barn glömmer väldigt lätt va man sagt till dom

Här regnar de idag. Sitter även barnvakt åt systers två barn som har sovit här, så ni kan ju ana vilket liv de varit här hemma Man vet att man lever iaf....

Önskar man kunde få sova en stund till. Sambon sover, men han ger mig nästan aldrig sovmorgon och han vet att jag sover riktigt dåligt om nätterna, men men.... Vi tjejer får väl inte klaga=)
    Klart vi får klaga
    Jag skickar alltid upp mannen med sonen varje morgon när han är ledig så jag får sova ;P
  • mzetterblad
    Helen C skrev 2010-07-29 09:21:00 följande:
    uppdatering från PennyJenny idag.
    Idag kommer mamma och barnen på besök ♥ Får se om det blir sista besöket innan lillebror tittar ut! Cerklaget har lossnat så nu kan han komma precis när som helst... Scary!

han har stora chanser nu :) Det största orosmomentet just nu är förlossningen. Sd håller igång men blivit bättre nu när man satt in Adalat utöver Bricanylen.

Får hoppas att han vill hålla sig inne en stund till....Är det vecka 27 hon e i???
    Ja,  hon är en dag efter mig.
    Jag är i 26+2 så PennyJenny är i 26+1
  • mzetterblad

Blir så irriterad!
    Har fått lergigan till William för hans åksjuka.. Men läkaren har skrivit ut TABLETTER?!?! Till en 3-åring, hallå eller??

• mzetterblad

Han kan säkert ta tabletterna på nåt sätt.. Men eftesom det finns som flytande fattar jag inte varför han inte fick det. när han speciellt frågade hur gammal william var

• mzetterblad

Jag har 94 dagar kvar Längtar massa!
    Jag halvligger på magen och sover, men oftast brukar bebis börja sparka som bara den då, och då får jag lägga mig på sidan ;P hehe

• mzetterblad
    popcornplaya skrev 2010-07-30 14:42:30 följande:
    Igår var vi ute och handlade lite till bebis. Blev en badbalja och badstol och två bodys. Gött att få börjat lite smått så man inte har allting på slutet sen.

Idag har varit en allmänt dålig dag. Har ont i hela kroppen, både av fogarna och av att jag sovit konstigt inatt. Skulle egentligen till syrran och sy på bröllopskläningen idag men orkade bara inte ta mig iväg dit idag. Då bröt helvetet löst och vi bråkade som fan..... Har bråkat med mamma också och nu ser det väll inte ut som det blir nån klänning och jag känner mest bara för att ställa in hela alltet. Känns inte roligt längre för fem öre. Skrikandes
    Vad bråkade ni om ? =(
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2