• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • mzetterblad
    Helen C skrev 2010-06-26 20:30:24 följande:
    Det e jobbigt när man tar bort någonting från barnen. Jag hade tänkt börja ta bort tutten för honom snart. Han har bara den när han sover och det e han medveten om att han ska ha, så hoppas sen att det inte e några problem
    Jo , verkar som han bytt ut tryggheten han hade med nappen till oss nu. Eller ja somna i våran säng. Hoppas bara det försvinner tills bebisen kommer.
    William ville ju helst ha napp hela tiden innan, på dagen också. men övergången har gått jätte bra, han frågar inte efter den alls.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-26 20:26:32 följande:
    God kväll =)

Här ska man snart lägga pojken om han nu vill sova.. Han har krånglat så med läggningen sen vi tog bort nappen för 2 veckor sen. Så numera somnar han alltid i våran säng och sen får jag bära över honom till sin säng.. =/ Innan har han alltid somnat i egen säng.
    Jag känner igen de där med läggningen. Nu har vi iofs inte problem varje kväll men typ varannan. Men det beror antagligen på att hon kan röra sig så mkt för sen hon började krypa o ställa sig upp så har det ibland vart omöjligt o natta henne i sin säng så vi har gjort som ni, nattat henne i vår säng för att kunna få henne ligga still och sen bära över henne till sin säng. Hon måste ligga på rygg inan hon somnar för låter jag henne vända sig så ska hon bara upp, om hon så halvsover! Phu, hoppas det lugnar sig snart. Nattningen har funkat så bra hittills sen hon började somna fasta tider.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • mzetterblad
    Marinero skrev 2010-06-26 20:37:12 följande:
    Jag känner igen de där med läggningen. Nu har vi iofs inte problem varje kväll men typ varannan. Men det beror antagligen på att hon kan röra sig så mkt för sen hon började krypa o ställa sig upp så har det ibland vart omöjligt o natta henne i sin säng så vi har gjort som ni, nattat henne i vår säng för att kunna få henne ligga still och sen bära över henne till sin säng. Hon måste ligga på rygg inan hon somnar för låter jag henne vända sig så ska hon bara upp, om hon så halvsover! Phu, hoppas det lugnar sig snart. Nattningen har funkat så bra hittills sen hon började somna fasta tider.
    Ja man får välja sina fighter, jag orkar inte bråka med han just nu om att somna i egen säng. För det tar bara 2 sek så kommer han upp igen och sen skriker han som en dåre om jag lägger han i sin säng igen. MEN om han får lägga sig i våran säng så går de nästan helt smärtfritt
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-26 20:47:47 följande:
    Ja man får välja sina fighter, jag orkar inte bråka med han just nu om att somna i egen säng. För det tar bara 2 sek så kommer han upp igen och sen skriker han som en dåre om jag lägger han i sin säng igen. MEN om han får lägga sig i våran säng så går de nästan helt smärtfritt
    Exakt samma här! Jag ville inte först och blev arg när sambon envisades med att natta henne i vår säng för jag är rädd att hon ska vänja sig men så började jag tänka att när hon somnat så sover hon iaf och forstässer sova hela natten i sin säng. Så detta är en fas och det enklaste är att göra såhär just nu Som du säger, man får välja sina fighter
  • Helen C
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-26 20:33:27 följande:
    Jo , verkar som han bytt ut tryggheten han hade med nappen till oss nu. Eller ja somna i våran säng. Hoppas bara det försvinner tills bebisen kommer.
    William ville ju helst ha napp hela tiden innan, på dagen också. men övergången har gått jätte bra, han frågar inte efter den alls.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.•°´¯) ♥

men det e skönt att de funkat bra så. Ja någon trygghet måste dom ha tydligen. Försöker man sluta med tutte så vill dom gärna ha någon breve sig och somna, och de tycker att de kan man göra

• frukarlssonn

Men gud så jag stavar, fortsätter sova skulle det såklart stå

• mzetterblad

Ja man vill ju inte ta ifrån dom allt vad trygghet heter. Det kan ju bli så fel då.

• frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-26 20:54:16 följande:
    Ja man vill ju inte ta ifrån dom allt vad trygghet heter. Det kan ju bli så fel då.
    Ja precis. Men svårt ibland och veta om man gör rätt eller fel. Men ja, man får följa hjärtat då
  • mzetterblad

Ja, jag känner att jag inte orkar en läggning som tar ca 3 timmar :/

• frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-26 20:57:29 följande:
    Ja, jag känner att jag inte orkar en läggning som tar ca 3 timmar :/
    Nej hua!! Orkar inte brottas med dottern så nattning i våran säng känns tio ggr enklare.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2