• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-06-27 09:34:40 följande:

Det är med sovning är verkligen svårt. För oss känns det oxå lite stressande att få Theo att sova i egen säng hela natten nu när det bara är 4 månader kvar till bebis kommer.
    Men jag vette sjutton hur vi ska bära oss åt. Hur vi än gör så vaknar han runt 3 och ska över. *suck*
    Och nattning måste alltid ske i vår säng och sen lägga över honom i sin. Annars far han som en propeller i sin säng.
    Svårt det där..... Man får väl ta det som det kommer. Risken finns att det blir två barn i sängen ett tag

Ja exakt så har vi det nu! Aldrig vart problem innan men när krypet kom och hon började ställa sig upp är det omöjligt! Men det är verkligen varannan kväll, beror på hur trött hon är! Men det skumma är att hon kan va hur trött som helst och ändå ska hon upp, trots att hon typ halvsover! Jag oroar mig för hur nattningen ska gå sen när jag ska va ensam med två barn på kvällarna (inte alla) men börjar Olivia somna själv igen så går det lite lättare. Hade tänkt försöka få henne somna själv när vi flyttar och hon får eget rum men det är ju inte säkert det kommer funka. jaja de får bli som de blir, så länge det inte funkar får vi natta henne i vår säng
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-27 10:48:09 följande:
    Jag ammade ju aldrig William direkt, fick aldrig till det. Så han fick ersättning från att han var 6 dagar. Så de kan ju vara det som gjorde att han sov bättre på nätterna.
    Absolut kan de ha med det att göra. Tycker många barn sover bättre när de får enbart ersättning. Bara brorsans dotter som inte sover hela nätter än men nu har även hon börjat sova längre pass. När de enbart får bröstet håller de sig inte mätta så länge. Sen funkade ersättning ett tag så det körde vi men när hon paserade fem mån funka inte det hlr men jag tror det kan ha med närheten att göra, hon blev ju helammad så då ville hon ha på natten med fast hon inte va så hungrig.

Bara hoppas nästa barn sover bättre! Med tanke på att Olivia studsar upp sex på morgonen Tungan ute
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-27 19:24:00 följande:

Trött trött trött... Varit de precis hela dagen. Sen har man två aktiva barn.... Sambon jobbar så man får inte så mkt hjälpt.... Nu ligger dom faktiskt i sängen och kollar på film. Dom e trötta med....

Imorgon har dom utförsäljning på Bauhaus på trädgårdsmöbler, så ska dit och kika. Har hittat ett möbelsett som jag vill ha, bord en soffa och två fotöljer med dynor 2995, va inte så farligt. Dessutom är de sån rotting som många uteserveringar har numera, så nu vet ni de haha...

Vecka 22 idag.....

Sån rotting vill jag med ha! Men om vi köper huset vi vill ha nu så finns det tyvärr ingen stor altan så det får plats. Men jag har redan planerat att det ska byggas ut nästa vår, OM nu husköpet går i lås Tungan ute
  • Helen C

Det lustiga är. Hur mycke dom än har bråkat med än på kvällen och nätterna när dom inte vill sova och dom ska vila middag sen så lägger man sig inte själv hur trött man än är så gör man någonting helt annat. Sån va jag iaf....

• Helen C
    Marinero skrev 2010-06-27 19:26:03 följande:
    Sån rotting vill jag med ha! Men om vi köper huset vi vill ha nu så finns det tyvärr ingen stor altan så det får plats. Men jag har redan planerat att det ska byggas ut nästa vår, OM nu husköpet går i lås Tungan ute
    Det e himla snygg. Det e elegant på något sett.... Vi har ju en rätt stor  avlång balkong så dessa möbler e inte så mega stora, men måste kolla imorgon live. I tidiningen ser man ju helt annat
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-27 19:27:29 följande:
    Det lustiga är. Hur mycke dom än har bråkat med än på kvällen och nätterna när dom inte vill sova och dom ska vila middag sen så lägger man sig inte själv hur trött man än är så gör man någonting helt annat. Sån va jag iaf....
    När jag ammade o sov som sämst somnade jag alltid med dottern. Kunde sova närsom helst på dagarna nästan

Ja dom är riktigt snygga! Ska köpa riktiga möbler nästa sommar då vi förhoppningsvis har en fin altan Eller ja, en större
  • Helen C
    Marinero skrev 2010-06-27 19:31:51 följande:
    När jag ammade o sov som sämst somnade jag alltid med dottern. Kunde sova närsom helst på dagarna nästan

Ja dom är riktigt snygga! Ska köpa riktiga möbler nästa sommar då vi förhoppningsvis har en fin altan Eller ja, en större
    Ja nu kan man knappt lägga sig 5 min utan att barnen kommer in och studsar på en haha....

Nästa år får du nog de du vill ha ang möbler och altan

Vi har gjort en intresseanmälan på en 5.a. Ska ringa imorgon och se....
  • kicki08

Jag har oxå hört att barn som fått ersättning från början sovit jättebra nästan från början oxå.
    När min amning inte fungerade och jag fick gå över till ersättning, så inte sjutton sov Theo någe bättre inte. Inte ett dugg... tyvärr... Inte ens när vi började med välling sov han bättre.
    En del barn gillar väl inte å sova helt enkelt antar jag.

Theo är totalt omöjlig. Han väcker sig själv på mornarna trots att han är jättetrött. genom att gno sig själv i ansiktet hela tiden så nappen flyger ur. Rulla runt runt. Ändå ä rhan supertrött. samma procedur på kvällarna när han ska sova. ÄR trött men ska INTE sova.

• frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-27 19:36:03 följande:
    Ja nu kan man knappt lägga sig 5 min utan att barnen kommer in och studsar på en haha....

Nästa år får du nog de du vill ha ang möbler och altan

Vi har gjort en intresseanmälan på en 5.a. Ska ringa imorgon och se....
    Tack vi hoppas på det

Håller tummarna för femma

Kan tänka mig det är full rulle för er nu
    kicki08 skrev 2010-06-27 19:37:00 följande:
    Jag har oxå hört att barn som fått ersättning från början sovit jättebra nästan från början oxå.
    När min amning inte fungerade och jag fick gå över till ersättning, så inte sjutton sov Theo någe bättre inte. Inte ett dugg... tyvärr... Inte ens när vi började med välling sov han bättre.
    En del barn gillar väl inte å sova helt enkelt antar jag.

Theo är totalt omöjlig. Han väcker sig själv på mornarna trots att han är jättetrött. genom att gno sig själv i ansiktet hela tiden så nappen flyger ur. Rulla runt runt. Ändå ä rhan supertrött. samma procedur på kvällarna när han ska sova. ÄR trött men ska INTE sova.
    Ja ersättning o välling är ju tyvärr inte lösningen för alla Det va sååå många som sa till mig att börja med ersättning och välling, varje gång fick man upprepa sig o säga att REDAN TESTAT, FUNKAR INTE! Det är tufft när inte sömnen funkar
  • Helen C
    chanelll- Ja tummarna kan behövas faktiskt Nä ingen lugn stund här inte, men det e skönt med för då vet man att man lever....
  • Kinne79

Hej hopp!
    Är tillbaka hemma efter en vecka på resande fot. Skönt, samtidigt som jag ser fram emot nästa tripp.

Ni har skrivit så mycket, så jag orkar inte kommentera.

Om en vecka ska jag på rul och det ska bli så spännande och skönt. Börjar bli lite nojjig för jag har fortfarande inte gått upp något och magen har inte ökat i omkrets på ca två veckor. Och som vanligt så har jag inga symptom förutom att det sträcker i magen ibland.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2