• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Annizsj

Sömnen är helt klart det största problemet med småbarn. Man oroar sig för vad som komma skall i nov o det är just det som gör att jag ändå njuter nu av att Viggo blivit lite större o sover bättre. Inatt sov han hela natten från ca 20:30-7:10. Men vi har varit bortresta l kom hem idag, inte ovanligt att de sover bättre borta. Annars vaknar han mellan 5-6 varje morgon vilket är skitjobbigt. Sover själv dåligt om nätterna nu när man ränner på toa ett antal ggr. Hoppas att han sover bättre innan vi måste flytta över honom till eget rum. Vi har vArit jättenoga när lillebror kom att storebror skulle sova i sitt rum. Vilket han gör, men han har en stor säng så vi sover hos honom när han behöver oss. Tar någon sovmorgon brukar vi krypa ner hos honom så hAn inte ska upp för att Viggo väckt honom....

• Hedi

Oj vilka jobbiga barn ni verkar har jag kommer väl fa en som inte vill sova nästa gang.

• popcornplaya

Philip ammade jag i 2 månader sen sket det sig och han fick bara ersättning. Vi hade en pina med att få honom att sluta äta på natten. Han var nästan ett och ett halvt år när han väl slutade med nattvällingen och det var i samband med en öroninflammation. Då började det med att han vaknade på natten och ville in till oss istället för att han inte kunde somna om utan vällingen på natten. Men så helt plötsligt för ett par månader sedan så vände det över en natt och han har sovit hela nätter sedan dess.

Det är bara att hålla tummar och tår för att det fortsätter så i framtiden också. Jag orkar bara med ett barn som ska hålla mig vaken på nätterna sedan Tungan ute

Idag var vi förövrigt på IKEA och kollade ut en växa säng som han ska få i födelsedagspresent. Får väll se hur det blir med sömnen när han inte sover i spjälsängen längre.......

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • Helen C

usch börjar bli förkyld... Varför ska man bli täppt i näsan på kvällen innan man ska sova, nu kommer de bli en skit natt igen, och ingen nässpray har jag, får inskaffa de imorgon. Sen är de jobbigt att äta för man känner sjutton inte smaken grrrrr

• frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-27 21:23:25 följande:
    usch börjar bli förkyld... Varför ska man bli täppt i näsan på kvällen innan man ska sova, nu kommer de bli en skit natt igen, och ingen nässpray har jag, får inskaffa de imorgon. Sen är de jobbigt att äta för man känner sjutton inte smaken grrrrr
    Usch då Hoppas det går fort över.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Helen C
    Marinero skrev 2010-06-27 21:28:23 följande:
    Usch då Hoppas det går fort över.
    tack. Jag blir ju knappt aldrig förkyld eller sjuk, men nu får man sota för de haha...

Får man ha vilket nässpray som när man e gravid???
  • Annizsj

Helenec- samma här. Snorar o hostar o det e alltid verst morgon o kväll. Har dån gravtäppa så det är väl nån blandning. Sen blev det väl inte bättre efter gårdagens första dopp, men det var gött-;)

• frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-27 21:31:07 följande:
    tack. Jag blir ju knappt aldrig förkyld eller sjuk, men nu får man sota för de haha...

Får man ha vilket nässpray som när man e gravid???
    Nej det finns vissa nässprayer du ska undvika. Men jag lämnar över frågan till de som vet mer.
  • Helen C
    Annizsj skrev 2010-06-27 21:33:04 följande:
    Helenec- samma här. Snorar o hostar o det e alltid verst morgon o kväll. Har dån gravtäppa så det är väl nån blandning. Sen blev det väl inte bättre efter gårdagens första dopp, men det var gött-;)
    Hostar gör jag inte ÄN, men de lär väl komma....  Så länge man inte ligger döendes i sängen så ska man väl inte klaga
  • Helen C
    Marinero skrev 2010-06-27 21:36:33 följande:
    Nej det finns vissa nässprayer du ska undvika. Men jag lämnar över frågan till de som vet mer.
    Tack ändå
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2