• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Kinne79
    kicki08 skrev 2010-06-28 07:48:02 följande:
    Trulsa och Chanell: Ja naturligtvis kan det vara åt andra hållet oxå. Att dom som har barn överger dom som inte har. Tråkigt när det händer överhuvudtaget. Bara för att man har lite olika liv borde man ju kunna umgås på något plan. Man KAN ju faktiskt göra annat än bara festa ihop. Fika, kolla på film, shoppa, gå på bio. Finns ju massor
    I mitt fall tror jag att vännerna stannat kvar för att jag och min man alltid varit öppna inför att de har barn. Barnen har alltid varit välkomna hit och fått röja runt, vet att endel som inte har barn har svårt för fläckar och dylikt. Här hemma har vi haft spy, kiss och kladdiga fingrar lite varstanns
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-06-28 06:23:22 följande:
    Nä usch. Vi höll på i två år vi med me Olivia och ett missfall emellan så det hade gjort rejält ont om man blivit övergiven. Fast jag hade ju eg bara en riktigt god vän jag umgicks med som hade barn, resten va ytliga vänner så det blev att de va mest jag som hörde av mig. Men just det tänkte jag inte så mkt på sålänge inte den man stod närmast svek en. Idag har jag två riktigt nära vänner kvar som jag pratar med kontinuerligt, en gamma vän som jag sällan hör av men vi håller kontakten. Resten är ytliga och såna jag träffat här.
    Vi var hela tiden öppna med att vi ville ha barn, så barnpratet var alltid när vi orkade. Ja, de vi umgås med är mest ytliga vänner här med, vi är också inflyttade, men man blir ju närmare och närmare för varje gång man ses.

Vad hoppfull jag blir när ni har lyckats så snabbt med syskon efter att ha fått kämpa med Olivia. Fick ni någon hjälp för att lyckas med Olivia?
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-06-28 08:51:26 följande:
    I mitt fall tror jag att vännerna stannat kvar för att jag och min man alltid varit öppna inför att de har barn. Barnen har alltid varit välkomna hit och fått röja runt, vet att endel som inte har barn har svårt för fläckar och dylikt. Här hemma har vi haft spy, kiss och kladdiga fingrar lite varstanns
    Då tror jag många småbarnsföräldrar kan känna sig bekväma och avslappande Jag har hlr aldrig brytt mig utan haft kompisars barn i mitt hem. Och även åkt till dom då det ofta vart svårt för dem att komma loss. Har liksom aldrig brytt mig att jag fått åka oftare till dom En del kan ju bli lite purkna och tycka att det ska va så rättvist och man ska minsann hälsa på varannan gång.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Helen C

God morgon...
    Har så ont i halsen... Sambon han sover, och likaså stora pojken...Tänk om man kunde få sova....

Idag blir det en sväng till Bauhaus, annars blir det en lugn dag....

• frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-06-28 08:55:01 följande:
    Vi var hela tiden öppna med att vi ville ha barn, så barnpratet var alltid när vi orkade. Ja, de vi umgås med är mest ytliga vänner här med, vi är också inflyttade, men man blir ju närmare och närmare för varje gång man ses.

Vad hoppfull jag blir när ni har lyckats så snabbt med syskon efter att ha fått kämpa med Olivia. Fick ni någon hjälp för att lyckas med Olivia?
    Nej vi lyckades på egen hand Först gjorde vi en utredning efter ett års försök, blev gravid strax efter spolningen men fick mf. Sen dröjde det åtta månader igen så vi kontaktade kliniken och vi fick remiss för ivf, men tack och lov lyckades igen! Nu tog det sig på första försöket! Va alldeles chockad, trodde inte mina ögon! Så viss finns det hopp för dig med Tycker det verkar ganska vanligt att manlyckas snabbare efter första barnet Fick ni hjälp nu eller hur va det?
  • mzetterblad

Vi hade svårt att få till båda barnen, men William lyckades vi med på egen hand, medans denna bebisen fick vi hjälp med.

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • frukarlssonn

Ja tänk all propaganda om kondomer och p-piller man blev matad med i ungdomen. Vem kunde då ana att det kunde va så svårt när man väl ville ha barn??

• mzetterblad
    Marinero skrev 2010-06-28 09:08:24 följande:
    Ja tänk all propaganda om kondomer och p-piller man blev matad med i ungdomen. Vem kunde då ana att det kunde va så svårt när man väl ville ha barn??
    Ja trodde aldrig att det skulle vara så svårt. Man hade ju uppfattningen om att det bara var att "skaffa"
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • Kinne79

Vi är oftast hos våra vänner, så att barnen kan få lägga sig i normal tid. Är de hemma hos oss blir det ju ofta så att de måste åka hem tidigare, så vi har absolut inget emot att vara hemma hos andra. Blir värre nu när vi också får barn

Ja vi fick hjälp, jag hade ingen egen ägglossning så först åt jag Pergotimetabletter i 5 omgångar utan att få en tillstymmelse till ägg. Sen fick jag prova Puregonsprutor och då lyckades det på första försöket.

När jag var tonåring hade jag ingen koll utan trodde man kunde bli gravid alla dagar i cykeln förutom mensdagarna, tänk så fel man hade.

• frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-28 09:10:12 följande:
    Ja trodde aldrig att det skulle vara så svårt. Man hade ju uppfattningen om att det bara var att "skaffa"
    Ja precis det trodde man ju. Verkade ju så lätt för alla. Tur man hittade fl för då insåg man att man inte va ensam.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2