• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Hedi

Jag blev oplanerat gravid med Emmie och var bara 24 ar när hon föddes. Nu är jag 26 och det är bara jag och en kompis till som är 28 som har barn ur det urspringliga kompisgänget. Tror det kommer dröja rätt länge innan de andra skaffar barn, vissa är ju singlar ocksa.

Jag tycker det handlar mkt om att ge och ta. De som gör mig mest besviken är att ingen orkar aka ut till oss efter att vi flyttade till förorten. Eller jo det gar bra pa en söndag ibland men absolut inte en fredagkväll. Jag kan första att man vill festa men inte hela tiden. Det är väl lika trevligt att bli hembjuden pa middag hos nagon kan jag tycka. Det känns som det alltid är jag som maste aka in till stan, vilket jag ocksa gärna gör ibland. Vissa som skaffar barn verkar ju bara sluta hitta pa saker och det är ju inte heller sa kul. Fast sa är ju vissa bara de skaffar pojkvän. Jag far ett otroligt stöd av min man och det är nästan han som peppar mig att göra saker, da känns det ju lättare att aka iväg en sväng.

• Hedi

De flesta som har barn här är ca 10 ar äldre än vad jag är. I början tyckte jag det var lite jobbigt men jag har insett att alder bara är en siffra. Vissa som är 35 är hur sköna som helst .

• frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-06-28 09:20:08 följande:
    Vi är oftast hos våra vänner, så att barnen kan få lägga sig i normal tid. Är de hemma hos oss blir det ju ofta så att de måste åka hem tidigare, så vi har absolut inget emot att vara hemma hos andra. Blir värre nu när vi också får barn

Ja vi fick hjälp, jag hade ingen egen ägglossning så först åt jag Pergotimetabletter i 5 omgångar utan att få en tillstymmelse till ägg. Sen fick jag prova Puregonsprutor och då lyckades det på första försöket.

När jag var tonåring hade jag ingen koll utan trodde man kunde bli gravid alla dagar i cykeln förutom mensdagarna, tänk så fel man hade.
    Ja visst det trodde man ju! Visste ju knappt vad ägglossning va men man satte sig liksom inte in i sånt då.

Va skönt att sprutorna hjälpte sen

Hos oss fanns ju inga fel alls, det kändes ännu mer frustrerande för man visste inte vad orsaken va.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • NoahLeah

Det där med vänner känner jag igen, blivit väldigt tyst sen jag blev sambo o mamma...som om man blir så annorlunda bara för man får familj.
    Som det är nu har jag inga direkt nära vänner alls..känns trist o ensamt.

• popcornplaya

Med Philip så tog det nästan ett år. Med den här lilla flickan så kom det ju helt oplanerat så det var ju bra mkt lättare den här gången.

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • Hedi

Den här gangen tog det 9 mander för oss!

• kicki08

Jag var 25 år när jag fick mitt första barn. Min fina Rasmus som är 7 år idag. Det fanns INGE i min omgivning som hade barn då. Och det dröjde hela 2 år innan första kompisen fick barn. Och efter det har det dröj fram till förra året innan dom andra fick barn.

trulsa: Nä man kan faktiskt märka på dom som inte har barn. När man tar med sina barn till dom så är dom väldigt rädda för kladd och för att barnen ska ha sönder grejjer. Och dom tycker att man har vilda barn om dom springer omkring för mycket. Enligt dom ska barn tydligen sitta helt still och göra som dom blir tillsagda. Vilka småbarn gör det?!

• NoahLeah
    kicki08 skrev 2010-06-28 10:23:42 följande:
    Jag var 25 år när jag fick mitt första barn. Min fina Rasmus som är 7 år idag. Det fanns INGE i min omgivning som hade barn då. Och det dröjde hela 2 år innan första kompisen fick barn. Och efter det har det dröj fram till förra året innan dom andra fick barn.

trulsa: Nä man kan faktiskt märka på dom som inte har barn. När man tar med sina barn till dom så är dom väldigt rädda för kladd och för att barnen ska ha sönder grejjer. Och dom tycker att man har vilda barn om dom springer omkring för mycket. Enligt dom ska barn tydligen sitta helt still och göra som dom blir tillsagda. Vilka småbarn gör det?!
    Hahahaha..känner igen det där. Man vågar knappt åka hem till vissa,i så fall får man ha barn i koppel. *s*
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-06-28 10:34:57 följande:
    Hahahaha..känner igen det där. Man vågar knappt åka hem till vissa,i så fall får man ha barn i koppel. *s*
    Ja jag säger det är tur att den vännen som inte har barn, som nu är gravid, är väldigt van vid barn då hon haft sina tre brorsbarn mycket. Så hos henne behöver man inte så Hon är van vid riktiga vildingar
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2