• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Helen C

De här med vänner...
    Varför ska man bli bortglömd så fort man e gravid?? Detta sårar mig så oerhört.... Jag har inte många vänner, jag har två som e mina närmasta, eller TRODDE rättare sagt....

Det e alltid dom två som gör saker ihop. Ibland undrar man om folk tror man e handikappad så fort man e gravid och inte kan göra någonting.....

Jag tycker man kan fråga när det är något... Nu ska dom åka och klippa sig hos en kompis på onsdag, men frågar inte mig, jag behöver klippa mig, men så fort man e gravid då e man fan inte rolig längre...De hanbdlar inte om klippningen, de handlar om att man blir bortglömd och inte ens kan fråga mig

• frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-27 21:44:10 följande:
    De här med vänner...
    Varför ska man bli bortglömd så fort man e gravid?? Detta sårar mig så oerhört.... Jag har inte många vänner, jag har två som e mina närmasta, eller TRODDE rättare sagt....

Det e alltid dom två som gör saker ihop. Ibland undrar man om folk tror man e handikappad så fort man e gravid och inte kan göra någonting.....

Jag tycker man kan fråga när det är något... Nu ska dom åka och klippa sig hos en kompis på onsdag, men frågar inte mig, jag behöver klippa mig, men så fort man e gravid då e man fan inte rolig längre...De hanbdlar inte om klippningen, de handlar om att man blir bortglömd och inte ens kan fråga mig
    Åh va tråkigt Det är konstig att man kan bli annorlunda behandlad så fort man blir gravid. Jag har själv inte upplevt det men vet en del andra som sagt samma sak. Folk hör inte av sig, man tycker ju att det är de med barn som ska sluta höra av sig mer men ofta hör man det är tvärtom. Trist
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Helen C
    Marinero skrev 2010-06-27 21:46:23 följande:
    Åh va tråkigt Det är konstig att man kan bli annorlunda behandlad så fort man blir gravid. Jag har själv inte upplevt det men vet en del andra som sagt samma sak. Folk hör inte av sig, man tycker ju att det är de med barn som ska sluta höra av sig mer men ofta hör man det är tvärtom. Trist
    Jag tycker sånt här e jätte tråkigt....Jag kallar inte såna vänner. Vänta nästa år, då e jag rolig för då kan jag dricka och ha kul(tror dom) Men jag e trött på de livet. Jag e 28 snart och vill inte festa. Jag har familj....
    Det e jag som hör av mig om vi ska ses och fika och såna grejer.... Men jag märker nu att dom kan inte göra likadant
  • Annizsj

Klart du inte ska överkomsumera vanlig näspray men farligt är det inte. Är man täppt så hjälper ta mig fan inget annat än otrivin. Jag var dunderförkyld när jag väntade första men hade hört att det inte var bra med vanlig, ta renässans sade någon. Hjälpte inte ett skit. Men sist sade min bm att det inte är farligt. Skulle inte tveka att använda det om jag måste. Trist med dina vänner. Har egentligen bara två vänner jag med(i denna stad som jag bott i sedan snart sex år) men många bekanta. De har också småbarn så man är på samma plan. Tyvärr så träffas vu allt för sällan. Alla har liksom sitt...

• kicki08

popcornplaya: Theo äter oxå fortfarande på natten. Och det är rent ut sagt utmattande.
    Varje natt går man och lägger sig och hoppas att han ska sova hela natten. Men varje natt vaknar han vid 3 och vill ha välling. Ja.... Det är bara att ställa in sig på att det kommer bli tufft när bebis kommer ut. Det kommer bli ett jäkla vaknande. Det är tur att man har mycket hormoner i början så man grejjar det ju rätt bra. det är ju nu man är extremt känslig med sömnen igen.

Helen C: Nä det är när man skaffar familj och barn man sållar sina vänner på riktigt. Jag har i stort sett bara kontakt med dom som oxå har barn och familj. Festakompisarna pratar jag med ibland, men umgås knappt med alls.
    Dom förstår inte vilket liv vi lever nu. Att jag inte bara kan släppa allt och dra iväg och göra saker på kvällarna vind för våg längre. Och att jag inte VILL göra det heller för den delen. Jag trivs i mitt liv. Jag är 33 år gammal och har gjort allt det där. Jag vill leva det här livet
    Dom jag umgås med nu är på samma nivå och man behöver inte ha miljoner vänner. Det räcker med några som är riktigt bra istället 

• frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-27 21:50:06 följande:
    Jag tycker sånt här e jätte tråkigt....Jag kallar inte såna vänner. Vänta nästa år, då e jag rolig för då kan jag dricka och ha kul(tror dom) Men jag e trött på de livet. Jag e 28 snart och vill inte festa. Jag har familj....
    Det e jag som hör av mig om vi ska ses och fika och såna grejer.... Men jag märker nu att dom kan inte göra likadant
    Ja usch, det är då man upptäcker vilka ens riktiga vänner är En del vet ju heller inte hur man umgås utan att festa! Ja jag har lagt ner det livet för längesen, det försvann i samband med att jag träffade sambon, än mindre sugen va man när man blev gravid.
  • frukarlssonn

Ja jag har ju oxå endast vänner som har barn nuförtiden. Alla har liksom skaffat det redan, har ff en vän som inte har barn och en som väntar. De man träffar idag har barn allihop. Det är liksom lättare att umgås med de som har barn, synd o säga det men sant för man talar oftast samma språk.

• Kinne79

Tur att inte mina vänner har övergett mig bara för att jag inte har haft barn. Då skulle jag inte ha några vänner, då alla utom 1 jag umgås med redan har barn. Jag och mannen kämpade i 2 år innan vi lyckades och det hade inte direkt känts bättre om vännerna slutade ringa bara för att jag inte lyckades få barn samtidigt som dom.

• frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-06-27 22:41:28 följande:
    Tur att inte mina vänner har övergett mig bara för att jag inte har haft barn. Då skulle jag inte ha några vänner, då alla utom 1 jag umgås med redan har barn. Jag och mannen kämpade i 2 år innan vi lyckades och det hade inte direkt känts bättre om vännerna slutade ringa bara för att jag inte lyckades få barn samtidigt som dom.
    Nä usch. Vi höll på i två år vi med me Olivia och ett missfall emellan så det hade gjort rejält ont om man blivit övergiven. Fast jag hade ju eg bara en riktigt god vän jag umgicks med som hade barn, resten va ytliga vänner så det blev att de va mest jag som hörde av mig. Men just det tänkte jag inte så mkt på sålänge inte den man stod närmast svek en. Idag har jag två riktigt nära vänner kvar som jag pratar med kontinuerligt, en gamma vän som jag sällan hör av men vi håller kontakten. Resten är ytliga och såna jag träffat här.
  • kicki08

Trulsa och Chanell: Ja naturligtvis kan det vara åt andra hållet oxå. Att dom som har barn överger dom som inte har. Tråkigt när det händer överhuvudtaget. Bara för att man har lite olika liv borde man ju kunna umgås på något plan. Man KAN ju faktiskt göra annat än bara festa ihop. Fika, kolla på film, shoppa, gå på bio. Finns ju massor

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2